2013-12-22, 19:51
Medlem
Tullamores avatar
Vad har den vanliga gula grapefrukten tagit vägen? Finns ju bara röd eller blodgrape nu. I Uppsala har varken Ica, Coop eller Willys den. Nån som vet varför.
Citera
2013-12-22, 20:11
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Vad har den vanliga gula grapefrukten tagit vägen? Finns ju bara röd eller blodgrape nu. I Uppsala har varken Ica, Coop eller Willys den. Nån som vet varför.

Fråga i din lokala butik om varför dem inte beställer in den?
Citera
2013-12-22, 20:17
Medlem
Troligtvis pga för liten efterfrågan.
Citera
2013-12-22, 20:22
Medlem
Torps avatar
Om affärerna inte lyssnar, starta ett facebookuppror! Ser redan de framtida rubrikerna i dagsblaskorna:

"LIVSMEDELJÄTTARNA VÄGRAR ELSA GRAPEFRUKT TILL JUL - STOR FACEBOOK- OCH TWITTERSTORM!"

Ett bra arguemnt kan vara att hävda att du vill se mångkultur på grapehyllan, varför skall den vanliga grapefrukten diskrimeneras bort?
Citera
2013-12-22, 20:26
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Fråga i din lokala butik om varför dem inte beställer in den?
Frågade nån tröttmössa på Maxi. Han visste inte.
Citera
2013-12-22, 20:52
Medlem
Hjortronsylts avatar
Förmodligen för att blodgrape är populärare. Kanske enklare att få bra också?
Vet bara att de senaste gångerna jag köpt vanlig grape har jag blivit besviken på kvaliteten och gått över till blodgrape igen.
Citera
2013-12-22, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsylt
Förmodligen för att blodgrape är populärare. Kanske enklare att få bra också?
Vet bara att de senaste gångerna jag köpt vanlig grape har jag blivit besviken på kvaliteten och gått över till blodgrape igen.
Lite kan det även bero på att blond Grape är ur säsong.
Citera
2013-12-22, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackmuth
Lite kan det även bero på att blond Grape är ur säsong.

Ur säsong och inte lika populär som röd grape är korrekt svar.

För övrigt anser jag nog att "vanlig" grape är just röd och inte blond. Om man ska se till försäljning.
Citera
2016-01-01, 12:23
Medlem
Koljarovs avatar
tänkte bumpa tråden och påpeka att oavsett säsong så är rödgrape i juice blandat med andra citrusfrukter tillgängliga året runt och jag har inte sett en färsk gul grapefrukt på flera år.

Dom enda juicerna med gul grape är en billig sort som finns på en del ICA affärer och vill man köpa lite bättre så får man ta sig till stora välsorterade varuhus och inte ens alla dessa har gul grapefruktjuice.

Har någon ett bättre svar på frågan om bristen på gul grape än ovanstående inlägg.

Man kan ju tycka att just bristen på gul grape borde öppna upp för import ifrån var dom nu växer eller odling av gul grape.

När jag växte upp var all grapefrukt gul så något måste ju ha hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in