• 1
  • 2
2013-12-22, 17:18
Medlem
TorkelSnorkels avatar
När skolkatalogen kom hade 15-årige Billie Borgs t-shirtmotiv bytts ut mot Nalle Puh.

Skolfotografen hade inte nöjt sig med att sudda ut hans eget motiv utan bytt till något som skullle förnedra honom - fotografen "ville ge Billie litet näsbränna" eftersom han uppfattade Billie som stöddig.

Och när klassfotot skulle tas om efter protester vägrade fotografen att ta något foto eftersom han inte gillade Billies nya t-shirtmotiv ("Raggare") heller.

Att man suddar ut vissa motiv är en sak. Men att fotografen ersätter ett motiv med ett annat för att mobba en ung person måste ju vara fullständigt oacceptabelt. Kanske till och med olagligt?

Fotografen är uppenbarligen olämplig för sitt jobb. Och vilken värdegrund råder egentligen på fotografens företag?

Personligen tycker jag det är rimligt att skolan stämmer skolfotoföretaget på en ordentlig summa som ska tillfalla Billie Borg för den mobbning han utan tvivel utsatts för.

http://www.expressen.se/nyheter/skol...llies-t-shirt/
2013-12-22, 17:24
Medlem
bergochdals avatar
Billie förtjänade det säkert (?) men fotografen var inte proffessionell när han gjorde som han gjorde.
Medlem
Magnums avatar
Killen är 25 idag och lider antagligen svårt av detta trauma.
Medlem
epth0s avatar
jag tycker fan att skolfotograferna har så mycket makt. allt detta får uppmärksamhet i media som fan.

tycker skolan gjorde rätt som stämde fotografen, jävla trams att hålla på och censurerar så där.
2013-12-22, 17:25
Medlem
Kanelochsockers avatar
Billie Borg från Örkelljunga är en liten fjant med föräldrar som borde ge honom en omgång. Jag tycker att fotografen gjorde rätt. En knäpp på näsan som Billie Borg från Örkelljunga så väl behövde. Skadestånd ... är du helt dum eller är du Billie Borg från Örkelljunga?
2013-12-22, 17:25
Medlem
Haha

Mycket roligt. Men det var också oprofessionellt av fotografen.

Att ta bort motivet är givetvis helt okej, men att byta ut det på det här sättet måste ses som att bara förlöjliga honom.

Vilket motiv som är löjligast är svårt att avgöra, men det är definitivt en annan "typ" av löjlighet.

Edit:
När skedde detta egentligen? Är det många år sedan eller?
2013-12-22, 17:29
Medlem
cammos avatar
Du har verkligen hittat en nyhet.

Publicerad 18 nov 2003 07:14
2013-12-22, 17:31
Medlem
C-3POs avatar
Nu har ju moralpaniken spårat ur totalt. Varför ens bry sig om ett tröjmotiv. Jag kan ju begripa att tröjor med hakkors och sånt inte är lämpligt men för övrigt ska väl folk skita i vad man har för kläder på sig. Sedan verkar det ju som att fotografen behöver byta jobb till något där han inte behöver träffa folk. Han kan ju bli naturfotograf och sitta och terja bilder bäst han vill.
2013-12-22, 17:35
Medlem
Skolkatalogerna med Nalle Puh-bilden har redan delats ut.
– Nu har alla den! Det var taskigt av fotografen. Jag är ingen sådan som har Nalle Puh-tröjor på mig!

haha
2013-12-22, 17:36
Medlem
Sailing-Silverfoxs avatar
Tycker nästan att fotografen skulle haft pris.

Nalle Puh visar ju tramspellen´s - var det Billie Borg han hette - verkliga ålder.
2013-12-22, 17:36
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Du har verkligen hittat en nyhet.

Publicerad 18 nov 2003 07:14
Ja, det var ju märkligt. Artikeln står utan datum i dagens (2013-12-22) Expressen och är dagens mest lästa artikel på expressen.se

Skulle vara intressant om någon kan hitta en rimlig förklaring till varför denna artikel plötsligt flutit upp till ytan igen.
2013-12-22, 18:25
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Ja, det var ju märkligt. Artikeln står utan datum i dagens (2013-12-22) Expressen och är dagens mest lästa artikel på expressen.se

Skulle vara intressant om någon kan hitta en rimlig förklaring till varför denna artikel plötsligt flutit upp till ytan igen.

För att det var en liknande nyhet härom dagen. Skolfoto censurerades och säkert följde de större tidningarna också på detta, sedan började folk söka på liknande fall och den gamla nyheten togs upp till ytan igen.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in