• 1
  • 2
2005-07-21, 01:00
Medlem
Kajsabajsas avatar
YO
Beställde en drink och bartendern gjorde nåt trix med kapsylen. Han knackade med nånting på kapsylen, skakade flaskan lite och kapsylen small upp! Hur gör man detta?
Citera
2005-07-21, 01:02
Medlem
CrapOramas avatar
Det lät ju lite fränt. Jag vill också veta.

Jag vet hur man slår ut botten på en glasflaska så det hade varit roligt att veta hur man smäller upp kapsylen också.
Citera
2005-07-21, 01:54
Medlem
Kajsabajsas avatar
Hur smäller man ut botten då?
Citera
2005-07-21, 07:47
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajsabajsa
Hur smäller man ut botten då?

Öppna drickan. Drick upp. Fyll ca halva flaskan med vatten. Smäll till med handen på öppningen så åker botten ur.
Citera
2005-07-21, 08:16
Medlem
bfjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Öppna drickan. Drick upp. Fyll ca halva flaskan med vatten. Smäll till med handen på öppningen så åker botten ur.

Är det verkligen så lätt? det trycket borde ju glaset tåla för det är ju rätt tjockt?
Citera
2005-07-21, 08:52
Medlem
Agent Coopers avatar
Det mest manliga är väl att beställa in en öl (säg att du vill öppna den själv) i baren. Sedan smäller du av flaskhalsen mot bardiskens kant. Drick och spotta ut glasrester i jordnötterna!!!
Citera
2005-07-21, 09:24
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bfj
Är det verkligen så lätt? det trycket borde ju glaset tåla för det är ju rätt tjockt?

Du får slå till rätt så rappt.
Du skall försöka träffa med den mjuka delen på handen som fäster tummen. (Kom inte på något bättre sätt att beskriva)

Ha en hanske på dig också på handen du håller flaskan med så den inte spricker och skär dig.
Citera
2005-07-21, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Du får slå till rätt så rappt.
Du skall försöka träffa med den mjuka delen på handen som fäster tummen. (Kom inte på något bättre sätt att beskriva)

Ha en hanske på dig också på handen du håller flaskan med så den inte spricker och skär dig.
Det vore ju lite pinsamt om man ska stajla på firmafesten och visa grabbarna sitt senaste tricks och då skär upp handen så att man får gå sjukskriven.

- Jo, för fan pågar. Kolla nu på farbror Roger här så ska jag slå botten ur en ölflaska.
*smatt* *klirr*
- Aaajj, fan... Robban, ring akuten. Jag har nog skurit av en sena. Jävlar vad det bloar...

// Roger P.
Citera
2005-07-21, 09:44
Medlem
Dennos avatar
Oftast är det inga problem. Men har hänt några gångern om man håller för långt ner på flaskan att den ger sig. Man skall gålla sålångt upp på halsen som möjligt för att få det att sluta tätt när man klappar till.
Citera
2005-07-21, 22:35
Medlem
Kajsabajsas avatar
okej okej men tillbaka till huvudfrågan nu! Kom igen - nån måste ju veta hur man gör??!
Citera
2005-07-22, 09:32
Medlem
Dennos avatar
Fråga bartendern?
Citera
2005-07-22, 17:23
Medlem
Kajsabajsas avatar
Jo det skulle jag ha gjort men det var nån tillfälligt bar som dom hade riggat upp och nu finns det ej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in