F.ö. kan du ju bygga lite muskler överlag, kring mage, bröst och rygg om inget annat. Så ser det mer symetriskt ut. Och fett förbränns om man faktiskt har muskler.
Citat:
Ursprungligen postat av
zionale
Man behöver inte vara underviktig för att ha anorexia. Det du nämner är (åtminstone för mig) rätt stora varningssignaler för om inte anorexia så åtminstone en mild ätstörning. Anorexia är sammankopplat till två saker: kass självkänsla och behov av kontroll (ångest som du behöver kontrollera olika andra sätt, genom ex. tvångstankar/handlingar/mat).
Precis, även feta slynor kan ha det. Jag ser det bara som ångest, bristande kropps och näringslära. Visst folk har för mycket tid att sitta och bli osäkra i dagens samhälle, klart man skall hantera dom mest substantiella psykologiska tärande sakerna, men där finns sällan någon lösning.
Det är maskulina ideal som gäller som lösning. Träna slynorna och ge dom kött.
Rör man sig inte och bara äter skitmat med närmast enbart simpla kolhydrater, så är inte kroppen gjord för att hantera detta. Detta är vad just många flickor gör. Man får ett lager fett som inte går att få bort (om man inte vill bli ett skelett), trots totalsvaga muskler som antagligen bara blir svagare och försämrar symetrin och fettförbränningen ytterligare.
Jag gissar också att socker tenderar öka kompulsivt beteende.
Bara en massa fittor som skall tjäna pengar på psykiatrin. Tycker dom skall lära lite riktiga saker istället. Tyvär går det inte ihop med dessa kvinnors agenda, att göra alla till fittor som finansierar deras "viktiga arbete" och kompenserar tillsamammans med feminismen för deras svaga sexuella värde.
http://www.youtube.com/watch?v=rbkQnv9z3TY&t=10m1s