2013-12-22, 14:33
Medlem
Tjena, precis som rubriken lyder så är jag ute efter ett svar på vad som är nyttigaste.

Har nästan bara ätit konserverade bönor i bruk, och idag tänkte jag testa torkade bönor.

Någon som är snäll och kan berätta vad som är nyttigaste och kanske något mer som är bra att veta.

Tack på förhand
Citera
2013-12-23, 09:23
Medlem
C-3POs avatar
Av gammal vana kör jag nästan alltid torkade bönor eftersom jag tycker att det blir lite godare. Ur näringssynpunkt tror jag också att det är bättre eftersom de torkade bönorna rimligtvis borde vara mindre processade även om jag inte tror att skillnaden är så stor.
Citera
2013-12-25, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C-3PO
Av gammal vana kör jag nästan alltid torkade bönor eftersom jag tycker att det blir lite godare. Ur näringssynpunkt tror jag också att det är bättre eftersom de torkade bönorna rimligtvis borde vara mindre processade även om jag inte tror att skillnaden är så stor.

Tack, har köpt torkade bönor nu. Men försöker fortfarande leta upp lite mer inofrmation
Citera
2013-12-25, 21:23
Medlem
Själva bönorna har nog samma näringsvärde. Men konserverna innehåller en hel del bisfenol som en kanske inte vill ha för mycket av. Sen är det bra mycket billigare med torkade bönor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in