Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-22, 14:08
  #1
Medlem
Jag har bestämt mig för att tatuera mig om ett par månader om ekonomin tillåter. Det jag tänker göra är en sleeve på högerarmen men hur tatueringen ska se ut har jag ej bestämt mig för än..

Problemet är att jag har en hel del leverfläckar på högerarmen, ingen är upphöjd, finns väl någon som är lite lite upphöjd. Har läst en hel del på forumet och de flesta skriver att det går bra att tatuera över, stämmer det? Är de nödvändigt att gå till doktorn först? Läst att det smärtar rätt bra över leverfläckar, myt? Kan jag få hudcanser? Ja alltså vilka konsekvenser blir det av detta? Visst kommer det inte ens synas att jag har leverfläckar på armen om jag tatuerar över?
Citera
2013-12-22, 14:15
  #2
Medlem
krigsbarns avatar
Egentligen ska man kanske träffa en läkare innan man tatuerar sig, av flera skäl, men det är nog väldigt få människor som faktiskt gör det. Att tatuera över leverfläckar/födelsemärken var inga problem för mig. Ont gör det hela tiden, så du lär inte märka när de kör över en fläck. Det gjorde inte jag, såvitt jag minns.
Citera
2013-12-22, 14:16
  #3
Medlem
Stickerzs avatar
Mitt råd till dig är iallafall att gå och träffa en doktor innan du gör det. Iallafall om du känner dig orolig.
Citera
2013-12-22, 14:47
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stickerz
Mitt råd till dig är iallafall att gå och träffa en doktor innan du gör det. Iallafall om du känner dig orolig.

Okej får nog göra det. Vad är det doktorn ska kolla? Vad är det farliga med att tatuera på leverfläckar, är det just hudcancer eller kan det lättare bli infektioner på dessa ställen?

Har en annan fråga med, är ganska sprut rädd och det känns sådär att få en nål inkörd en miljon gånger, är jag en pussy om jag tar någon innan jag ska tatuera mig? Smärtstillande är ju typ blodförtunnande som kan påverka tatueringen negativt men om jag röker på innan lär jubinte skada? Eller har ni något bättre förslag eller ska jag ba ta mig i kragen och låta de göra ont?
Citera
2013-12-22, 15:14
  #5
Medlem
Jag har tatuerat över flera leverfläckar... känns inte mer än att tatuera vanlig hud. Ofta så ser man ju inte vad det är tatueraren gör, exakt vart han tatuerar, så man märker inte riktigt av vad det är som gör mest ont. Jag har även tatuerat över riktigt smärtsamma finnar, det är kanske inte så mysigt för tatueraren att se hur den spricker och det väller ut äckel, men inte heller det gör mer ont.

Det går att tatuera någon som är påverkad... många nekar dock. Oftast är det stammisar som man vet från början att om är dealers och att dom självklart kommer att dyka upp höga som hus som är okej, men kommer du som första gångs kund så kan du som sagt bli nekad. Samma sak med alkoholpåverkan.
Jag testade en gång med kombinationen 2 ipren och 1 panodil, för jag hade hört att det skulle döva smärtan. Bullshit, säger jag. Märkte inte av någon som helst smärtdämpning.

Att tatuera sig kommer att göra ont, det går det inte att undvika... och ärligt talat är det lite av hela grejen, den jävla adrenalinkick du får av smärtan! Sen när man sitter hos en tatuerare som man inte riktigt känner och man vill inte börja gnälla, då sitter man som en klippa. Jag brukade kunna det, men sen blev jag och min tatuerare kära i varandra och flyttade ihop, och nu tar det inte ens en timme innan jag stortjuter och ber honom sluta. Men inför någon man inte känner vill man gärna verka mer badass, så det ska nog gå bra för dig! Du lär knappast vara så tramsig som jag är i alla fall, trösta dig med det!

Innan du gaddar dig kan du gå till den studio du tänkt och be dom om ett allergitest. Då kommer dom att ta alla färger dom ska använda i tatueringen och göra små prickar på dig, så ser du om du tål bläcket eller inte. Viktigt att du håller dig till den studio du ska gå till sen... för olika studios har olika bläck med olika innehåll.
Om du inte gör ett allergitest så är den värsta reaktionen som jag stött på att det tar lite längre tid att läka, och sen kliar det mer på tatueringen än det gör på resten av kroppen. Inte så farligt.


Lycka till!


EDIT: jag är också spruträdd, men att tatuera sig är inte alls samma sak för mig som att bli stucken av en spruta. Man ser liksom att det ser annorlunda ut och nålarna ska ju inte in ens en millimeter i huden.
Citera
2013-12-22, 16:03
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coffeeandflowers
Jag har tatuerat över flera leverfläckar... känns inte mer än att tatuera vanlig hud. Ofta så ser man ju inte vad det är tatueraren gör, exakt vart han tatuerar, så man märker inte riktigt av vad det är som gör mest ont. Jag har även tatuerat över riktigt smärtsamma finnar, det är kanske inte så mysigt för tatueraren att se hur den spricker och det väller ut äckel, men inte heller det gör mer ont.

Det går att tatuera någon som är påverkad... många nekar dock. Oftast är det stammisar som man vet från början att om är dealers och att dom självklart kommer att dyka upp höga som hus som är okej, men kommer du som första gångs kund så kan du som sagt bli nekad. Samma sak med alkoholpåverkan.
Jag testade en gång med kombinationen 2 ipren och 1 panodil, för jag hade hört att det skulle döva smärtan. Bullshit, säger jag. Märkte inte av någon som helst smärtdämpning.

Att tatuera sig kommer att göra ont, det går det inte att undvika... och ärligt talat är det lite av hela grejen, den jävla adrenalinkick du får av smärtan! Sen när man sitter hos en tatuerare som man inte riktigt känner och man vill inte börja gnälla, då sitter man som en klippa. Jag brukade kunna det, men sen blev jag och min tatuerare kära i varandra och flyttade ihop, och nu tar det inte ens en timme innan jag stortjuter och ber honom sluta. Men inför någon man inte känner vill man gärna verka mer badass, så det ska nog gå bra för dig! Du lär knappast vara så tramsig som jag är i alla fall, trösta dig med det!

Innan du gaddar dig kan du gå till den studio du tänkt och be dom om ett allergitest. Då kommer dom att ta alla färger dom ska använda i tatueringen och göra små prickar på dig, så ser du om du tål bläcket eller inte. Viktigt att du håller dig till den studio du ska gå till sen... för olika studios har olika bläck med olika innehåll.
Om du inte gör ett allergitest så är den värsta reaktionen som jag stött på att det tar lite längre tid att läka, och sen kliar det mer på tatueringen än det gör på resten av kroppen. Inte så farligt.


Lycka till!


EDIT: jag är också spruträdd, men att tatuera sig är inte alls samma sak för mig som att bli stucken av en spruta. Man ser liksom att det ser annorlunda ut och nålarna ska ju inte in ens en millimeter i huden.


Tack så mycket för all info!!!

Nu ska jag bara tänka efter vad jag ska tatuera, jag hade tänkt att tatuera högerarmen från axeln till lite innan handleden. Vet inte om jag vill ha färger i tatueringen men en sak som är säker är att jag inte vill visa så mycket av min hud på tatueringen.

Jag kommer omöjligt kunna rita min tatuering som ni förstår, så hur ska jag göra för att tatueraren ska veta hur den ska se ut? Vill inte härma någons tatuering men om ni sett samoa tatueringar, något i den stilen. Zyzz tatuering, ungefär som den fast något eget. Har god tid på mig att tänka, har ni tips på hemsidor för insperation?
Citera
2013-12-22, 16:17
  #7
Medlem
Jag rekommenderar dig att gå till tatueraren och berätta för honom vad du vill ha, har du önskemål om hur det ska se ut så berätta det också. Var noga med att se till att han ritar den själv, om du nu inte vill ha någon som han bara hittat på google. Många tatuerare gör så, att dom bara letar upp en bild på google och kör på den. Inte ett dugg professionellt. Så säger han att han inte ritar den själv, gå någon annanstans. Sen är det ju ett visst tema du vill ha, och då måste han ju få titta på bilder för inspiration... och lita på att det är han som vet vart han ska sätta olika saker för att det ska se bäst ut på armen, han jobbar trots allt med detta.

När det gäller att hitta inspiration för dig så hänvisar jag till google... google är helt klart din vän. Skriv ut några bilder du gillar så får tatueraren ett hum om vad du är ute efter.
Citera
2018-10-17, 22:29
  #8
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Har några jävligt små bruna fläckar, mindre än en millimeter, det borde va lugnt då va?
Citera
2018-10-21, 00:15
  #9
Avstängd
Jag gjorde det och ångrade mig sen faktist.. ingen sleeve men en liten tatuering. Kände att jag borde gått till läkaren först.
Citera
2018-10-21, 00:23
  #10
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overkillsweden
Jag gjorde det och ångrade mig sen faktist.. ingen sleeve men en liten tatuering. Kände att jag borde gått till läkaren först.

Varför ångrade du dig? Hände det något pga leverfläckarna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback