2014-04-27, 19:54
Medlem
Skrivbordslampas avatar
Stör mig också ofantligt på hennes stil, åtminstone den hon körde i tankesmedjan, som går ut på att förvrida rösten lite och gap-prata.
Blev snabbt enformigt och såpass enerverande att man får snabbspola förbi hennes delar.
Hennes komiska grepp var oftast också väldigt simpla, rött ofta körde hon heller inte nån direkt humor alls utan hennes satir bestod av att ta ett ämne och prata relativt rakt på om det, fast med förvrängd gap-röst.

De gånger jag hört henne prata lite vardagligt bara så har hon däremot verkat vara trevlig och småskön. Är säkert lite kul att hänga med kan jag tänka mig.
men hennes radiostil gillar jag inte alls.
Senast redigerad av Skrivbordslampa 2014-04-27 kl. 20:01.
Citera
2014-04-28, 16:13
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrivbordslampa
Stör mig också ofantligt på hennes stil, åtminstone den hon körde i tankesmedjan, som går ut på att förvrida rösten lite och gap-prata.
Blev snabbt enformigt och såpass enerverande att man får snabbspola förbi hennes delar.
Hennes komiska grepp var oftast också väldigt simpla, rött ofta körde hon heller inte nån direkt humor alls utan hennes satir bestod av att ta ett ämne och prata relativt rakt på om det, fast med förvrängd gap-röst.

De gånger jag hört henne prata lite vardagligt bara så har hon däremot verkat vara trevlig och småskön. Är säkert lite kul att hänga med kan jag tänka mig.
men hennes radiostil gillar jag inte alls.

Håller med till fullo. En "loose cannon" ska ju ge en känslor av skräckblandad förtjusning och provocera. Hennes gap och komiska ingångar skulle jag inte ens uppskattat som 5-åring. Jag skulle vilja se henne som seriös debattledare eller fylla henne med knark och släppa henne lös i något Kenny vs. Spenny-liknande. Testa nya infall.

Det sunkigaste med hennes humorstil är den spelade lättretligheten - Emma kallar person X för något. Om X svarar går Emma in i rollen som kränkt bitterfitta. Det klär henne inte.
Citera
2014-04-28, 16:38
Medlem
Gullinkambes avatar
Hon är skittråkig och talanglös, men det gäller i princip alla komiker på P3. Otroligt hur kass den kanalen har blivit; dels underhållningsprogrammen, men även musiken som spelas. Svårt att förstå att de en gång sände det briljanta Hassan och spelade ny musik som inte var mainstreamdynga.
Citera
2014-04-28, 17:22
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Att vara politiskt korrekt och vara komiker är en omöjlig ekvation.

Visst är det så, samtidigt tycks unga svenska komiker (speciellt på P3) anse att det motsatta gäller. Man kör alltid det uppenbara skämtet, slår alltid in öppna dörrar. Det finns ingen förmåga att se djupare, vara en gnutta mer avancerad och kreativ och dra skämten några varv till.
Senast redigerad av Gullinkambe 2014-04-28 kl. 17:25.
Citera
2014-05-02, 02:01
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Hon och en gammal pojkvän hittade på efternamnet Knyckare och båda bytte till det.

Undrar varför Andersson inte dög?
Citera
2014-05-02, 09:50
Citat:
Ursprungligen postat av PilsnerLoffe
Undrar varför Andersson inte dög?

Andersson är ju sååååå vanligt alltså och Knyckare låter mer unikt och lite tuffare! Måste stå ut i mängden, annars är man ju inte uniiiiiik.
Citera
2014-05-02, 13:14
Medlem
LeFakirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Emma Hycklare
Vet tyvärr inte vem personen är mer än vad som nämns i tråden. Vad lär hon, hur lever hon?
Citera
2014-05-02, 21:53
Bannlyst
hon var ju med när shirley clamp och negern körde 72 timmars sr.se radiogrejen i julas i en glasbur...(gbg?) kan även jag hålla med att hon är fulsnygg....
Citera
2014-05-02, 21:55
Bannlyst
Såg hon i programmet Hårdvinklat på TV3 (fråga mig inte varför jag såg det) Hon medverkade alltså i programmet och på 1 timmes tv-tid pratade hon i typ 2 minuter max. Satt och undrade för mig själv, vad fan gjorde hon där? Inte var det att delta i programmet iallafall.
Citera
2014-05-02, 22:27
Medlem
Mikeyjamess avatar
Hon är rätt söt men de blaffiga tatueringarna är ju helt malplacerade.
Citera
2014-05-03, 06:16
Bannlyst
Det enda jag vet om henne var att hon var med i RAW och var fullständigt värdelös (vilket inte säger ett skit när det gäller RAW förvisso då kvotering av kvinnor/kurder och andra humorlösa varelser verkar vara vanligt förekommande). Videon verkar dock vara borta från tuben (varför?).

Minns att ett "skämt" gick ut på att hon listade saker hon var så irriterad på. T.ex. att sälar har sönder hennes sälklubba med sina skallben och att hennes kille gjorde slut för att hon inte kunde laga mat trots MVG i hemkunskap...öhöhöhöh...

Visste inte att hon fanns på P3 nu men kan ju bara hålla med Gullinkambe om att den kanalen har gått ner sig fullständigt så...
Citera
2014-05-03, 09:50
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Inget skvaller men hon är sjukt talanglös som standup komiker. En av de sämre jag sett, och det vill inte säga lite i den miserabla värld som är svensk stand-up.

Mest av allt föraktar jag publiken som subventionerar det här eländet. Förbannade småstadsbor på storstadsbesök. Käppkineser och djävla kälkborgare allesamman.

http://www.youtube.com/watch?v=or4J3G33zto
Det här klippet var inte så pjåkigt. Inte gapflabb, men entonigheten var lite småroligt. Många av de kända namnen är bra mycket sämre med sin ofta flåshurtiga framtoning. Egentligen finns bara en riktigt bra komiker i Sverige, P Wahlbeck!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in