• 4
  • 5
2013-12-24, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drugfree11
Din nolla, är du positiv så blir du straffad oavsett vaffan du säger. Kan juh köra den att nån la nått i din drink på krogen också..

Eller varför inte ta konsekvenserna av sina handlingar?

Idiot...

Pratat du med mig så kan du bara ta och hålla käften då jag sett tingsrättens papper med egna ögon där det står att BROTTET KAN EJ STYRKAS.

"Varför inte ta konsekvenserna av sina handlingar" är du dum i huvudet eller? Ett positivt prov och man blir avstängd från alla gym i hela komunen, tror du det är något jag vill eller?

Gå o lägg dig och hoppas du får en riktigt vidrig jul.
Citera
2013-12-24, 14:38
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Din nolla, är du positiv så blir du straffad oavsett vaffan du säger.

Detta är en sanning med modifikation. Straffskalan innefattar oftast ett intervall, där straffet beror på om man gjort en medveten handling eller inte, och liknande omständigheter.
Citera
2013-12-25, 14:45
Medlem
Trollishs avatar
Lite offtopic men enda.

Om man lämnar prover för körkortslämp är det någon som vet om en testo kur är lungt?
Citera
2013-12-28, 16:51
Medlem
civilpolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZEUS.
Vilken pwo? Han måste har enorm tur. finns ingen logik att det skulle funka.

Vilken jury som helst förstår att det inte finns tren i en pwo... Inte de mängder testo du trycker heller.

jury . YES! guden hade fel.

Citat:
Din nolla, är du positiv så blir du straffad oavsett vaffan du säger. Kan juh köra den att nån la nått i din drink på krogen också..

Eller varför inte ta konsekvenserna av sina handlingar?

Idiot...

mongo varför skulle han bli det?

Citat:
Ursprungligen postat av Chapter-II
Pratat du med mig så kan du bara ta och hålla käften då jag sett tingsrättens papper med egna ögon där det står att BROTTET KAN EJ STYRKAS.

"Varför inte ta konsekvenserna av sina handlingar" är du dum i huvudet eller? Ett positivt prov och man blir avstängd från alla gym i hela komunen, tror du det är något jag vill eller?

Gå o lägg dig och hoppas du får en riktigt vidrig jul.

precis, det kunde inte styrkas att din polare uppsåtligen hade dopat sig och det är samma sak du måste försöka visa, att du inte har haft ett uppsåt. glöm ordet klassning för det spelar ingen roll, det viktiga är att du inte har vetat om att du fått i dig hemska anabolaz.

ta råden i den här tråden med en nypa salt.. mycket skitsnack..

Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Detta är en sanning med modifikation. Straffskalan innefattar oftast ett intervall, där straffet beror på om man gjort en medveten handling eller inte, och liknande omständigheter.

hur kan han alls straffas för att omedvetet brott mot dopinglagen? uppsåt är ett rekvisit.
Citera
2013-12-28, 18:35
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilpolisen
hur kan han alls straffas för att omedvetet brott mot dopinglagen? uppsåt är ett rekvisit.

Det finns fler rekvisit, och vid denna typen av brott är inte uppsåt avgörande. Däremot spelar det roll hur hårt man straffas. Man har faktiskt, tro det eller ej, ett ansvar att kunna lagen.
Citera
2013-12-28, 20:56
Medlem
civilpolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Det finns fler rekvisit, och vid denna typen av brott är inte uppsåt avgörande. Däremot spelar det roll hur hårt man straffas. Man har faktiskt, tro det eller ej, ett ansvar att kunna lagen.

du har förstås helt fel. läs lagen och kom tillbaka.

sen diskuterar jag inte att inte veta att aas är förbjudet, utan att inte veta att vad man stoppar i sig, vilket alla i tråden diskuterat hittills. antingen fattar du inte diskussionen eller så fattar du inte lagen.

2 § Medel som anges i 1 § får inte annat än för medicinskt eller vetenskapligt ändamål
1. införas till landet, 2. överlåtas, 3. framställas, 4. förvärvas i överlåtelsesyfte, 5. bjudas ut till försäljning, 6. innehas, eller 7. brukas. Lag (1999:44)

3 § Den som uppsåtligen bryter mot 2 § 2-7 döms för dopningsbrott till fängelse i högst två år.
Är ett brott som avses i första stycket med hänsyn till mängden dopningsmedel samt övriga omständigheter att anse som ringa, döms till böter eller fängelse i högst sex månader.
Om straff för olovlig införsel m.m. finns bestämmelser i lagen (2000:1225) om straff för smuggling. Lag (2000:1245).

lika lite som en flicka som fått droger i sin drink döms kommer en pojke som fått doping utan sin vetskap dömas. vill man frias med stark bevisning, blodprov mm. gäller det att skapa tvivel om uppsåtet.

men eftersom att du så gärna säger emot när du inte vet så kan du ju peka ut vilken paragraf han kan dömas i enlighet med..
Senast redigerad av civilpolisen 2013-12-28 kl. 20:59.
Citera
2013-12-28, 21:00
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilpolisen
du har förstås helt fel. läs lagen och kom tillbaka.

sen diskuterar jag inte att inte veta att aas är förbjudet, utan att inte veta att vad man stoppar i sig, vilket alla i tråden diskuterat hittills. antingen fattar du inte diskussionen eller så fattar du inte lagen.

2 § Medel som anges i 1 § får inte annat än för medicinskt eller vetenskapligt ändamål
1. införas till landet, 2. överlåtas, 3. framställas, 4. förvärvas i överlåtelsesyfte, 5. bjudas ut till försäljning, 6. innehas, eller 7. brukas. Lag (1999:44)

3 § Den som uppsåtligen bryter mot 2 § 2-7 döms för dopningsbrott till fängelse i högst två år.
Är ett brott som avses i första stycket med hänsyn till mängden dopningsmedel samt övriga omständigheter att anse som ringa, döms till böter eller fängelse i högst sex månader.
Om straff för olovlig införsel m.m. finns bestämmelser i lagen (2000:1225) om straff för smuggling. Lag (2000:1245).

lika lite som en flicka som fått droger i sin drink döms kommer en pojke som fått doping utan sin vetskap dömas. vill man frias med stark bevisning, blodprov mm. gäller det att skapa tvivel om uppsåtet.
Däremot skulle en flicka som stoppat i sig ett piller på krogen trots att personen sade att det var "lagligt glädjepiller" ryka dit på det. Jag ser vissa likheter med nuvarande scenario.
Citera
2013-12-28, 21:00
Medlem
sedans avatar
Dopning och dopningspreparat --> Juridik
/Moderator
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto