Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2014-05-11, 20:12
  #73
Medlem
Jag tänker även på konst en hel del, främst då målningar. I de extrema prisklasserna är det väl näst intill omöjligt att hitta fynd, men det finns väl någonting vi kan kalla "mellanklass", tavlor i prisspannet 10-100 000kr. Det som folk inte "aktivt" letar efter men som ändå kan dyka upp på loppisar och "bondauktioner". Någon som har tips på "de rätta namnen" och vill bidra?

Själv var jag på auktion för en tid sedan där en fransk tavla ropades ut, auktionisten ville börja på 100kr, och när ingen nappade började de på 50kr för att sluta på 5100kr. Konstnärens namn har jag glömt, men jag såg noteringar på Stockholms auktionsverk där tavlor av samme konstnär gått för 25-30 000kr.
Citera
2014-08-01, 18:04
  #74
Medlem
vatten.

När det gäller hobbygrejer hmm... allt som inte kan digitaliseras, kopior som sprids på nätet som film kommer vara värdelöst.
Citera
2014-08-14, 16:35
  #75
Medlem
Bra förslag. Själv tror jag på mobiltelefoner, speciellt Sony Ericsson (pga att det aldrig kommer göras samarbete mellan dom igen) men även Ericssons gamla sökningar och Nokia.

iPhone och samsung lär gå om man har lust att köpa splitternya och lägga på vinden 15-20 år.

Mina tankar iaf.
Citera
2014-08-16, 03:14
  #76
Medlem
Piratkopierade plastföremål från kina (tidigt 2000tal), ju farligare ämnen de innehåller, desto högre värde.
Det tror jag kommer vara en stor programpunkt i framtida Antika rundan.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback