2013-12-21, 12:00
Medlem
Wannabegangsterns avatar
Jag har några gånger fått hem DN i brevlådan. Dels idag och dels för några dagar sedan och ett antal gånger tidigare. Jag prenumererar inte på DN och har aldrig beställt DN.

Mina teorier är:
-Posten har lagt tidningen i fel brevlåda (eftersom min brevlåda sitter på en rad med otydliga nummer)
-DN skickar ett reklamnummer då och då.
-Det står någonstans att jag börjar prenumerera om jag inte hör av mig och stoppar det. DN kommer att kräva mig på pengar i efterhand. Dom lurar på min en prenumeration.

Det är framförallt det sista jag är rädd för. Borde jag höra av mig till dom och säga att jag inte vill ha DN? Borde jag dubbelkolla att jag inte börjat prenumerera av misstag?
Citera
2013-12-21, 12:04
Medlem
Polisanmäl. De försöker hjärntvätta dig att Sverige ser ut som 1968.
Citera
2013-12-21, 12:08
Medlem
sluggerbanans avatar
Fanns en annons i tidningen för 14 dagars sedan med telefonnummer om man inte önskade en prenumeration.
Citera
2013-12-21, 12:26
Medlem
ormanoffs avatar
Nej, du är inte skyldig att höra av dig och stoppa leveransen. Så kallad negativ avtalsbindning är inte tillåten i Sverige.
Citera
2013-12-21, 12:31
Medlem
Wannabegangsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormanoff
Nej, du är inte skyldig att höra av dig och stoppa leveransen. Så kallad negativ avtalsbindning är inte tillåten i Sverige.
Tack för svar, detta jag var rädd för. Du är säker att de inte kan komma och kräva pengar senare?
Citera
2013-12-21, 12:33
Medlem
iggesundarns avatar
Dom har väl som alla andra tidningar.... totalutskick som går till ALLA,, enbart för att locka nya prenumeranter.. men absolut inget att bry sej om,,, kasta skiten om du inte vill ha den bara.
Citera
2013-12-21, 12:53
Medlem
ormanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wannabegangstern
Tack för svar, detta jag var rädd för. Du är säker att de inte kan komma och kräva pengar senare?

Om det inte räcker att jag skriver det en gång ser jag inte varför det skulle räcka att jag skriver två gånger. Ring DN och säg att du inte vill ha tidningen om du känner obehag inför situationen.
Citera
2013-12-21, 13:12
Medlem
Du måste givetvis acceptera ett avtal för att det ska gälla. Ingen kan, helt utan vidare, ingå avtal med dig på det där sättet.

Var nöjd och läs tidningen de gånger du får den, tänk inte mer på det där.
Citera
2013-12-21, 14:36
Medlem
miikoss avatar
Det delas ut gratis exemplar ibland, det kostar inget.

Ni kan kontakta DN, men jag är osäker på om ni få dem att ej leverera tidningen, då en sådan tidning ej anses vara marknadsföring.

Men försöka kan man alltid. Eller annars skriva en lapp med "EJ DN", vid brevlådan, är ju dock svårt att veta vad utdelaren gör, men skulle jag se en sådan lapp, så skulle jag nog ej leverera tidningen.
Citera
2013-12-21, 18:42
Medlem
Bor du inom storstockholm så är det Premo och inte posten som delar ut DN och SVD.

Var själv utdelare ett tag och hade en lista med prenumeranters adresser, ibland läste jag fel på listan så att någon som skulle ha SVD fick en DN istället, lyckligtvis hade vi reservtidningar med för sådana händelser.
Så slängde ner än SVD också så fort jag upptäckt misstaget, fick aldrig några klagomål.

Något liknande kan ha hänt dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in