Citat:

Ursprungligen postat av 
Ludermassigneger

Ja det känns väl rimligt att anta när gammelmedia inte ens skriver om fallet, alternativt mörkar eller tystar ner det.
Rätt sjukt vilket slödder som huserar på gator och torg i Sverige nuförtiden. Dessa vandrande pinnar till män är tickande bomber som bara väntar på att explodera i galenskap.

Det får ALDRIG vara vi och dom i sverige.Och med den retoriken inpräntat i sverige sedan mitten av 60 talet,så kan man ju bara gissa hur rapporter från soc och polisen kommer att se ut i framtiden.

Denna retorik vi och dom,faller platt nu när vi har många olika kulturer.Tex när Gudrun schyman satte på sig en hijab.

Ingen som vet vad dom pysslar med,att mörka i media.

Blir förbannad
Hanna Gadban, feministisk muslimsk debattör, har skrivit flera slöjkritiska debattartiklar. Hon anser att uppropet är kontraproduktivt.
– Vi pratar naivt om mänskliga rättigheter. Ska vi ge männen makt och bekräftelse att de har rätt att tvinga sina kvinnor och barn att beslöja sig? säger hon till Aftonbladet
– Det är löjligt. Jag blev arg och förbannad i går när jag läste om det. Många mejlade mig. Vad håller de på med? Vad pågår i Sverige? Det här befäster rasism, och gynnar dem som redan tar avstånd från islam och slöja.
– Jag håller inte med om vad de håller på med. Jag ser slöjan som en kulturell, religiös, sexuell och politisk symbol. Absolut ska vi ha religionsfrihet, men hur många kvinnor väljer att beslöja sig själva? Enligt mina erfarenheter kan det vara runt tio procent som väljer det utan påtryckningar.