• 1
  • 2
2013-12-20, 20:18
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Som vi alla vet är den svenska ekonomin extremt ansträngd, svenskar är bisarrt överbelånade, kommuner går på knäna och Staten håller på att avisera skattehöjningar pga ökade kostnader för immigration och sjukskrivningar.

Därför kommer jag med ett förslag för att någorlunda komma till rätta med detta. Eftersom vi har så många otroligt godhjärtade och ideella resurser och krafter i det här landet som verkligen tror på mångkultur, är det då inte vansinne att ha avlönad, offentlig personal för att ta hand om dem?

Kan vi inte först som förslag föra upp allmänna listor, där mångkulturförespråkare och globalister kan arbeta ideellt på flyktingförläggningar och med övrigt arbete som har med immigrationshantering att göra? Samt också husera ett lämpligt antal immigranter i sitt hem, där antal beror på hur mycket bostadsyta man har, då kommer vi mer tillrätta med segregationen också.

Har man inte tid, så kan man väl gå ner i arbetstid? Det har väl ändå inte med pengar att göra, utan hjärta och människosyn?

Om det sedan skulle visa sig att mångkulturförespråkarna är planetens största hycklare och att deras snack är bara snack och att de inte tänker lyfta ett finger i självuppoffring för sitt drömsamhälle, kan man då inte lagstadga om detta och exempelvis utgå ifrån lämpliga åsiktsregister (registren är ju i ett gott syfte och då är det väl helt ok)? Alla från Riksdagspolitiker till fotfolket i extremvänstern kan hjälpa till, det vore ju ett ypperligt tillfälle att knyta band och skapa denna gemensamma sammanhållning som det alltid pratas om, men aldrig blir någonting av.

Detta kommer leda till:
*Att mångkulturförespråkare kan känna att de faktiskt gör något själva.
*Segregationen avhjälps.
*Fördomar försvinner.
*Fler immigranter får möjlighet att komma i kontakt med det svenska samhället i ett tidigt stadium.
*Mångkulturförespråkarna får ta till sig den nya kultur som de aldrig lyckas komma i närheten av.
*Framförallt, den svenska ekonomin kommer förbättras.

Är inte detta ett klockrent förslag, så säg? Skulle någon mångkulturförespråkare vägra, kan man väl skicka mediadrevet efter dem?
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2013-12-20 kl. 20:42.
Citera
2013-12-20, 20:23
Medlem
02-02-2012s avatar
Det är vad man kan tycka borde ske men det finns nog ingen som predikar för HBTQ/U frågan som tänkt sig göra det minsta själv, det är andra som skall göra allt arbete medan de sitter och betraktar det från någon skrivbord och får betalt. Det underliga i dagens samhälle är att destå lättare det är att göra något åt ett problem destå mindre blir gjort. De enda problem man bryr sig om är abstrakta frågor utan relevans för någon annan än någon som skall fåbetalt för att utreda dessa.
Citera
2013-12-20, 20:36
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Jag gillar TS frågeställning skarpt, då är jag förstås inte mångkulturförespråkare men det vore intressant att se vilka svar från den kategorin människor som dyker upp, om några alls. Ja, hur djupt går egentligen offerviljan, för bara hyckleri kan det väl inte vara, eller?
Citera
2013-12-20, 20:48
Medlem
Skuggvarelses avatar
Jag fattar inte hur det kan råda brist på exempelvis familjer för alla dessa ensamkommande barn när absolut alla tycker att det är en oinskränkt självklarhet att ensamkommande barn ska tas emot med öppna armar i Sverige? Familjen får ersättning för det ensamkommande barnet, och de får bekanta sig med den nyanlände och vara spännande och mångkulturella. Hur kan det råda brist på mottagarfamiljer? Är det så att man SÄGER att man är för mångkultur och invandring när man egentligen inte vill ha dem i sitt villakvarter? Eller?
Citera
2013-12-20, 21:36
Medlem
Drullknulls avatar
Bra initiativ av forumets högerextrema hippie.

Skall mångkulturen få en riktigt chans att utvecklas, då måste staten avvecklas i motsvarande grad, för migrationen skall vara naturlig.

Ubbe kan, för att underlätta utvecklingen, arbeta för nedmonteringen av den skattefinansierade ekonomin, de vinster som görs skall givetvis hamna i arbetarens fickor, vilket underlättar invandring utan stöd från skattesedel.
Låt oss se...Försvaret är en bra början, här finns många sköna miljarder att hämta in, lägg ner skiten och sänk skatten för löntagarna. Gå vidare och dra in alla subventioner till industrin, gör som med industrin; överför besparingen till löntagaren via minskad skatt.
Gå vidare till alla sektorer och upprepa proceduren, staten tynar bort och mångfalden blomstrar.

Nå Ubbe, är du beredd att ge mångkulturen en ärlig chans eller skall du fortsätta svansa överhögheten med din bruna ideologi?
Citera
2013-12-20, 22:35
Moderator
Meijis avatar
Det här är ett bra förslag:

Citat:
Ursprungligen postat av FreedomOfSpeech201
Den som tycker att invandringen är så positiv och berikande borde få möjligheten att binda sin och sina barns framtida välfärd till en sorts värdepapper som följer utvecklingen för invandringens nettobidrag till svenska välfärden. Rimligen skulle man vara mer än ivrig att få göra detta, eftersom det är vad man propagerar för att vi alla ska göra, för det är ju precis det som blir konsekvensen.

Så om du inte skulle vara beredd att binda din och dina barns framtid till vad somalier, afghaner, kongoleser, irakier, syrier och liknande folk bidrar med i nettoeffekt till svenska samhället så kan du orimligen förvänta dig att andra ska vara villiga att göra detsamma. Eller ens propagera för något annat än ett stopp för den invandringen.
Citera
2013-12-20, 22:39
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull

Skall mångkulturen få en riktigt chans att utvecklas, då måste staten avvecklas i motsvarande grad, för migrationen skall vara naturlig.

Ubbe kan, för att underlätta utvecklingen, arbeta för nedmonteringen av den skattefinansierade ekonomin, de vinster som görs skall givetvis hamna i arbetarens fickor, vilket underlättar invandring utan stöd från skattesedel.
Låt oss se...Försvaret är en bra början, här finns många sköna miljarder att hämta in, lägg ner skiten och sänk skatten för löntagarna. Gå vidare och dra in alla subventioner till industrin, gör som med industrin; överför besparingen till löntagaren via minskad skatt.
Gå vidare till alla sektorer och upprepa proceduren, staten tynar bort och mångfalden blomstrar.

Nå Ubbe, är du beredd att ge mångkulturen en ärlig chans eller skall du fortsätta svansa överhögheten med din bruna ideologi?

Hur mycket mångkultur hade vi haft utan skatter och bidrag? Svar: ingen alls.
Citera
2013-12-20, 22:45
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull

Till att börja med så beror den agg du har mot mig i bristande kommunikation, vi står inte alls lika långt ifrån varandra som du verkar tro, i grunden. Jag skiljer på min verklighetsuppfattning och vad andra människor ser som sin verklighet. Jag relaterar min diskussion och mitt förhållningssätt till andra utifrån det senare (om inte tråden lämnar utrymme för min uppfattning). Jag hoppas du förstår själv varför. Nog med snällpratet, tycker du den mest fruktfulla diskussionen uppkommer ur att vara otrevlig mot varandra, låt gå för det, jag vänder inte andra kinden av ren princip.

Tack för att du bidrog till tråden med dina härliga personangrepp och OT-nonsens, vad du nu trodde det skulle bidra med. Det kunde du ha tagit med mig personligen istället för att bryta mot forumregel 1.03 - Trams och Off-Topic. Det dög inte att besvara mitt meddelande till dig i inkorgen som jag skickade för längesedan, du behövde ta det offentligt istället som någon sorts allmänstörande attention whore? Inte särskilt resonabelt av dig.

För det första, jag är antiglobalist, jag är inte nationalist, av mycket goda anledningar. Min fiendes fiende är min vän, även om jag egentligen inte har några fiender, det är mekanismer vi talar om och mekanismer kan man inte ha som fiende (det är alltså mer ett uttryck). Det fåtal övertygade högerextrema nationalister som finns är i sammanhanget ett barnprogram jämfört med globalismens bisarra inflytande. Missade du vilka som vann sammandrabbningen, eller sov du dig igenom skolan? De ideologier som slogs mot varandra hade samma slutmål, men med olika metoder, vilket verkar ha gått dig helt förbi.

När högerextremister kommer få makten i Sverige är när grisar flyger och är ett ickeproblem, halva landet skulle dö i drivor innan de lät det inträffa. Eller har du även sovit dig igenom den generella världsbilden och attityden hos det indoktrinerade svenska folket?

Att du dessutom tror alla som kallar sig nationalister förespråkar führer, diktatur och SS, säger mer om dig än om nationalisterna själva, en ideologisk, kulturkonservativ motreaktion till globalismen som jag kan förstå till fullo, när man studerar globalismens destabiliserande framfart inom alla samhällsområden. Att du inte förstått något av detta, betyder inte att jag har ansvar för din ignorans, det har du själv. Eller anser du på samma sätt att alla människor som anser sig själva vara vänstermänniskor förespråkar dödsläger, åsiktspolis (oops, redan där!) och KGB?

Att jag har insett att kultur, nationer och t.o.m. ens självuppfattning är en illusion, betyder inte att det är en god idé att slå sönder dessa illusioner hos de människor som fortfarande associerar och identifierar sig kraftigt med dem, tvärtom leder det bara till eskalerad destabilisering och kris, som globala krafter kommer utnyttja till fullo mot försvagade, demoraliserade och apatiska befolkningar i fullständig konflikt där subgrupper slåss mot varandra.

Att du går överhöghetens ärenden med din inställning att lägga ner hela landet och låta globalismen privatisera hela planeten, får stå för dig och får stå som exempel för att allting är inte så jävla enkelt som man själv tror. Att du tror att mångkultur och globalismens ideologi kommer leda till vad den själv förespråkar, gör dig till byfånen nummer ett och det skulle göra dig gott att faktiskt observera vad den leder till och konsekvenserna av detta istället. Om det är dig till någon tröst, så är du långtifrån ensam med dina villfarelser. Att tro att upplösningen av Statens och dess institutioners maktinflytande skapar ett vakuum som kommer sugas upp av den demoraliserade befolkningen och inte av samma krafter som verkat i decennier för att slå sönder Staten (och dess befolkningars samhörighet och organiserade motståndsvilja!), är så naivt att jag inte ens vet om det är lönt att diskutera det.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2013-12-20 kl. 23:06.
Citera
2013-12-20, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
För det första, jag är antiglobalist, jag är inte nationalist, av mycket goda anledningar.

Bra. Man måste krypa innan man går. I övrigt har du naturligtvis rätt. Det borde vara en självklarhet för alla mystomtar att leva upp till sina egna utfästelser. Allra bäst vore om de mötte de omedelbara konsekvenserna på daglig basis. Ungefär som du föreslår i TS. Sedan kör vi på det i tre obligatoriska år och har en utvärdering efteråt.

Citat:
När högerextremister kommer få makten i Sverige är när grisar flyger och är ett ickeproblem, halva landet skulle dö i drivor innan de lät det inträffa.

Här vettefan. Det där gamla uttrycket med bollen som trycks ner under vattenytan etc. Det ligger något i det. Många kallar Sverige för landet Lagom, vilket jag tycker är missvisande. Vi älskar att svinga oss mellan extremer. Nordkorea idag. Motsatsen imorgon.

Citat:
Att du dessutom tror alla som kallar sig nationalister förespråkar führer, diktatur och SS, säger mer om dig än om nationalisterna själva, en ideologisk, kulturkonservativ motreaktion till globalismen som jag kan förstå till fullo, när man studerar globalismens destabiliserande framfart.

Att du går överhöghetens ärenden med din inställning att lägga ner hela landet och låta globalismen privatisera hela planeten, får stå för dig och får stå som exempel för att allting är inte så jävla enkelt som man själv tror.

Haha. Drullis är väl någon slags anarkokapitalist? Må vara att han trollar, men hen trollar med humor. Är osäker på om du ska ta det på allvar.
Citera
2013-12-21, 13:26
Moderator
Siegfrids avatar
Politik - Inrikes --> Integration och invandring
/Moderator
Citera
2013-12-22, 20:23
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Och där dog den tråden. Inga av mångkulturalisternas förespråkare som tycker detta är en utmärkt idé? Det handlar ju som sagt var inte om pengar för er del, här finns väl inga problem egentligen, är det inte bara lägga upp detta som motion i Riksdagen på stört?

Tänk på alla arbetslösa som kommer i arbete om alla mångkulturalister ska gå ner på deltid och jobba ideellt med immigrationspolitikens förverkligande.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2013-12-22 kl. 20:40.
Citera
2014-01-11, 18:32
Medlem
Citat:
Och där dog den tråden. Inga av mångkulturalisternas förespråkare som tycker detta är en utmärkt idé? Det handlar ju som sagt var inte om pengar för er del, här finns väl inga problem egentligen, är det inte bara lägga upp detta som motion i Riksdagen på stört?

Tänk på alla arbetslösa som kommer i arbete om alla mångkulturalister ska gå ner på deltid och jobba ideellt med immigrationspolitikens förverkligande.

Problemet är att många "mångkulturalister" verkligen tror att det går att ha en fungerande mångkultur utan att anstränga sig extra. De tror att den skatt de redan betalar täcker allt detta. Konfronterar du dem, som du precis gjorde i denna tråd, så håller de både för öron och ögon och ignorerar dig. Det är ett sektbeteende och en indoktrinering som grundades under deras första 15-20 år i livet med hjälp av stat (skola) och media.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in