2013-12-20, 16:00
Medlem
55fords avatar
Hej, nu har jag och mitt band spenderat 1 och ett halvt år i sökande efter en keyboardist, våra krav är ej höga utan vi formulerar oss som att vi helt enkelt vill spela rockmusik och vill ha någon som "arbetar lite fritt" om vi ska säga så. Vi vill helt enkelt ge våran keyboardist nästan hel frihet att göra vad han/hon/hen/det/den(eller vadfan som nu är politiskt korrekt) vill.

Under tiden vi sökt har vi funnit en enda person men denna hade ej tid, i övrigt så hittar vi ingenting annat än gitarrister som vill spela skrikande metal-solon. så nu till min fråga, eller rättare sagt frågor.

Är keyboarden ett utdött instrument?
har hela musikvärlden förvandlats till tonårspojkar som vill spela metal-solon?
Och är det någon som har några tips på vart jag kan leta? (bor i Skövde, kommunen har runt 50k invånare om det hjälper)

tack på förhand!
Citera
2013-12-20, 16:18
Medlem
Ston366s avatar
Jag tror att dom flesta keyboardister har gått över till den elektroniska musiken. Men har ingen aning.

Bandefinder.se är en bra annons sida du kan leta på. Lycka till!
Citera
2013-12-20, 16:22
Medlem
Spackelackans avatar
Om åldern inte spelar någon roll så skulle ni kunna sätta upp en lapp i den kommunala musikskolan.

Annars så kan ni ju alltid flytta till Argentina så att jag kan lira med er
Citera
2013-12-20, 16:58
Medlem
55fords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ston366
Jag tror att dom flesta keyboardister har gått över till den elektroniska musiken. Men har ingen aning.

Bandefinder.se är en bra annons sida du kan leta på. Lycka till!

Bandfinder har vi haft uppe annons på under längre tid utan resultat, jag uppdaterar annonsen en gång i månaden.

Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Om åldern inte spelar någon roll så skulle ni kunna sätta upp en lapp i den kommunala musikskolan.

Annars så kan ni ju alltid flytta till Argentina så att jag kan lira med er

Ja flytta dit vore ju något det! Hur ska vi gå till väga med musikskolan då? Om jag inte minns helt fel så har dom annonsförbud i Skövde. Ska man bara söka upp någon lärare och fråga eller ska man gå runt och bara plocka folk som går där och fråga?
Citera
2013-12-20, 17:13
Medlem
karnstans avatar
Det är onekligen svårt att hitta syntare dessa dagar. Jag tror det har att göra med att pianot som bandinstrument var fullständigt o-coolt under 90-talet/början av 2000-talet, även om det börjat komma tillbaka nu. Gitarrkillarna får ligga mer och blir således fler. Men det finns keyboardister där ute!
Citera
2013-12-20, 18:35
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 55ford
Bandfinder har vi haft uppe annons på under längre tid utan resultat, jag uppdaterar annonsen en gång i månaden.

Ja flytta dit vore ju något det! Hur ska vi gå till väga med musikskolan då? Om jag inte minns helt fel så har dom annonsförbud i Skövde. Ska man bara söka upp någon lärare och fråga eller ska man gå runt och bara plocka folk som går där och fråga?
Jag skulle nog höra efter med någon av lärarna. En annan sak som ni skulle kunna testa är att sätta upp en lapp i någon butik som säljer musikinstrument.
Citera
2013-12-20, 19:25
Medlem
swahilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 55ford
Hej, nu har jag och mitt band spenderat 1 och ett halvt år i sökande efter en keyboardist, våra krav är ej höga utan vi formulerar oss som att vi helt enkelt vill spela rockmusik och vill ha någon som "arbetar lite fritt" om vi ska säga så. Vi vill helt enkelt ge våran keyboardist nästan hel frihet att göra vad han/hon/hen/det/den(eller vadfan som nu är politiskt korrekt) vill.

Under tiden vi sökt har vi funnit en enda person men denna hade ej tid, i övrigt så hittar vi ingenting annat än gitarrister som vill spela skrikande metal-solon. så nu till min fråga, eller rättare sagt frågor.

Är keyboarden ett utdött instrument?
har hela musikvärlden förvandlats till tonårspojkar som vill spela metal-solon?
Och är det någon som har några tips på vart jag kan leta? (bor i Skövde, kommunen har runt 50k invånare om det hjälper)

tack på förhand!

Nej, klaviatur är inte en utdöd instrument-gren. Antingen så letar ni inte aktivt nog, eller så är det kanske inte attraktivt nog att lira med er. Visst, det finns inte överdrivet mycket pianister. Det har iallafall vart så några år när det kommer till folkisar att det är minst pianister som söker, men sen så bör (läs ska) alla instrumentalister kunna spela lite brukspiano.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in