Citat:
Ursprungligen postat av
55ford
Hej, nu har jag och mitt band spenderat 1 och ett halvt år i sökande efter en keyboardist, våra krav är ej höga utan vi formulerar oss som att vi helt enkelt vill spela rockmusik och vill ha någon som "arbetar lite fritt" om vi ska säga så. Vi vill helt enkelt ge våran keyboardist nästan hel frihet att göra vad han/hon/hen/det/den(eller vadfan som nu är politiskt korrekt) vill.
Under tiden vi sökt har vi funnit en enda person men denna hade ej tid, i övrigt så hittar vi ingenting annat än gitarrister som vill spela skrikande metal-solon. så nu till min fråga, eller rättare sagt frågor.
Är keyboarden ett utdött instrument?
har hela musikvärlden förvandlats till tonårspojkar som vill spela metal-solon?
Och är det någon som har några tips på vart jag kan leta? (bor i Skövde, kommunen har runt 50k invånare om det hjälper)
tack på förhand!
Nej, klaviatur är inte en utdöd instrument-gren. Antingen så letar ni inte aktivt nog, eller så är det kanske inte attraktivt nog att lira med er. Visst, det finns inte överdrivet mycket pianister. Det har iallafall vart så några år när det kommer till folkisar att det är minst pianister som söker, men sen så bör (läs ska) alla instrumentalister kunna spela lite brukspiano.