2002-12-07, 21:34
Medlem
Kan man "tillverka" egen bedövningssalva typ Emla. De verksamma ämnena i Emla är lidokain 25 mg och prilokain 25 mg... Finns det något liknande man antingen kan köpa, eller göra? Blir ju så djävelusiskt dyrt att köpa om man inte får den på recept...

Sen funderar jag om kräkmedel... Nåt bra tips förutom salt löst i vatten?
Citera
2002-12-07, 21:51
Medlem
Ta 500 g kalciumhypoklorit 99% (eller motsvarande volym 5% natriumhypokloritlösning - Klorin) och 220 mL aceton och blanda, exoterm reaktion kickar igång och kloroformen börjar koka, du behöver således en (kul)kylare med rinnande vatten adapterad till din reaktions kolv. Etfer upparbetning och dest får du 100 mL rent kloroform.

50 ml Kloroformen kan sedan blandas med 450 mL aceton (under STP, 0 Celsius, 1 atm) och 10 g NaOH (som finns att köpa varstans, OTC) i en 1000 mL rundkolv. Rör om reaktionsblandningen konstant under en period av 3 timmar. Filtrera och destillera bort acetonet. [Häll det gula, kanelluktande oljan i 250 mL iskallt vatten och du får kristaller (klorobutanol hemi-hydrat).] Utbyte 68-70 %, Smältpunkt 78.4 Celsius.

Om du tänkte dig en utvärtes användning, så kan du använda oljan direkt och skippa kristallisationen. Kristallerna kan intas oralt (0.8-2 g) och framkallar ett rus som påminner mkt om valiums. Omkrist från EtOH.

Detta är en 100% Över-disk-metod för framställning av första generationens sedativum, lokalt anestetikum och antibakteriellt medel. Slit det med hälsa, keep on keeping on!

/pHarmacist
Citera
2002-12-08, 11:02
Medlem
Tackar & bugar & bockar för svaret... Det var tänkt för utvärtes behandling...

Det var ju inte direkt nåt jag kan göra hemma med köttkvarn, elvisp och doppvärmare...

Men det löser nog sig...
Citera
2002-12-08, 13:32
Medlem
Jo du kan faktiskt göra det hemma med kastruller och baljor som utrustning, tro mig... Kemikalier som behövs för vederbörande syntes kan du enkelt köpa...

Klorin = Livsmedelsbutik
NaOH = Färgtema
Aceton = Färgtema

Det är allt du behöver....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här