• 1
  • 2
2005-07-20, 20:07
Medlem
Vilka sorter är dom äckligaste ni har smakat, samt favoriterna?
Själv tycker jag Jim Beam och four roses smakar apa.
Den skotska lågbuget whiskeyn Clan Macgregor tycker jag inte ens smakar whiskey.
Bland favoriterna är dom kanadensiska sorterna, Lord Calvert, Black velvet, seagrams och dom där. Ganska billiga är dom också. En annan favvo är ju Jack Daniel´s också.
Citera
2005-07-20, 20:16
Medlem
Whisky

Bästa whiskyn:
Delad plats mellan MacAllan 18 och House of Lords (köps endast på Edradourdestilleriet)

Sämsta whiskyn:
Savoy Club - Bulgarisk Blended (!)
Citera
2005-07-20, 22:25
Medlem
superniklass avatar
har turen att ha en polare som kan sin whisky, har alltid god whisky till hands.

Black Barrel var ett märke jag la på mitt för jävlar va gött det var, skotskt har jag för mig.

dock, en av de sämre whisky sorter jag druckit är jack daniels... det som är dricka corona det smakar ingenting.
Citera
2005-07-21, 07:27
Medlem
Dennos avatar
Jag fick en 30 årig wiskey i födelsedags present för något år sedan.

Kommer aldrig ihåg vad den heter dock! Men den gick lös på 1500:- Den är utan tvekan den godaste jag smakat. Annars brukar jag dricka highland park 18 åriga. Lagom rökig och med en liten smak av vanilj.
Citera
2005-07-21, 07:50
Moderator
vfs avatar
Bäst: Det mesta från islay

Sämst: Black Cat whisky från Thailand!
Citera
2005-07-21, 08:21
Medlem
Valnirs avatar
All whiskey smakar skit! Försöp mig på skiten när jag var tonåring
Så jävla sorgligt..Jag vill kunna dricka whiskey..Snyft..
Citera
2005-07-21, 08:31
Medlem
Tycka illa om Jack Daniel´s? Den är ju kung, jaja smaken är som baken
Citera
2005-07-21, 08:38
Medlem
Valnirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The wise guy
Tycka illa om Jack Daniel´s? Den är ju kung, jaja smaken är som baken

Tar tillbaka en sak jag sa.. Jag kan fortfarande dricka Jack... RIKTIG whiskey dock, får jag kväljningar av av bara lukten, vilket visar hur amerikanerna är. Tuff yta men inget innehåll
Jack är blask!!
Citera
2005-07-21, 08:42
Medlem
TrialByErrors avatar
Bäst: Islay, smakar gudomligt, delad förstaplats med Middleton.

Sämst: Plocka vilken bourbon som helst

Inte ens på kartan: Southern Comfort, jag förstår inte varför folk envisas med att kalla denna likör för whiskey, men om den nu ska kallas det så är den så oefterhärmeligt illasmakande att jag sköljer bort smaken med Yukon Jack...
Citera
2005-07-21, 10:56
Medlem
C.B.G.s avatar
Mest illasmakande är oftast kanadensisk whisky : spritsmaken slår ofta igenom. Detta beror tydligen på att kanadickerna destillerar till så hög volymprocent vilket gett deras whisky det föga smickrande epitetet "brown Vodka".

Det bästa jag smakat är 21-årig Springbank. I nuläget tyvärr svår att få tag på och väldigt dyr.

Sen vore det kul att höra från alla som klankar ned på Bourbon exakt vilka varianter de smakat. Har själv prövat massvis med Bourbon i absolut världklass. En personlig favorit är den 15-åriga Old Rip van Winkle.
Citera
2005-07-21, 12:33
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrialByError
Bäst: Islay, smakar gudomligt, delad förstaplats med Middleton.

Sämst: Plocka vilken bourbon som helst

Inte ens på kartan: Southern Comfort, jag förstår inte varför folk envisas med att kalla denna likör för whiskey, men om den nu ska kallas det så är den så oefterhärmeligt illasmakande att jag sköljer bort smaken med Yukon Jack...

Southern Comfort är noga räknat en likör så den kan du inte räkna som Whisky

Men skit smakar den förvisso!
Citera
2005-07-21, 12:43
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Southern Comfort är noga räknat en likör så den kan du inte räkna som Whisky

Men skit smakar den förvisso!

Citat:
Ursprungligen postat av Mig Själv

Så sant så...
efter ett antal år i USA där outbildade tölpar kallade denna likör för whiskey så gav jag upp att försöka utbilda dem...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in