2013-12-20, 06:50
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Hejsan! För ett par dagar sedan kollade jag mitt kort och jag hade då cirka.. 140kr. Köpte lite läsk etc etc, Hade därefter cirka 7 kr kvar på kortet. Dagarna gick och jag kollade mitt kort igen, då hade jag minus 133kr, jag har aldrig fattat detdär med typ, belopp väntas eller något, så det visade sig vara så att jag hade handlat, och pengarna som var på kontat hade jag redan köpt för men inte blivit tagna,

Frågade lite och fick då höra att när det står att (har det itne i huvudet) men tex, belopp 24kr till Ica väntas eller nått sånt, då trodde jag att ica fått pengarna skickade men inte kommit in än, vilket jag hade fel. Fick ett brev 5 dagar senare att jag ska betala 233kr istället, Jag kommer inte få pengar först nästa år Tidigast 1-3 jan. Så, frågan är nu, hur länge kommer dem att fortsätta skicka brev / kräva mer? Eller kräver dem bara mer en gång? Har tidigare bara övertraserat med 7 kr.
Citera
2013-12-20, 07:04
Det bör stå på brevet du fick hem hur lång tid du har på dig.
Du bör kontakta dom och förklara din situation och försöka komma överens om ett datum då du kan betala utan vidare avgifter.
Citera
2013-12-20, 07:21
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Det bör stå på brevet du fick hem hur lång tid du har på dig.
Du bör kontakta dom och förklara din situation och försöka komma överens om ett datum då du kan betala utan vidare avgifter.

Står inte någonstans om hur lång tid jag har på mig. :/
Citera
2013-12-20, 07:39
Citat:
Ursprungligen postat av volvoforlife1337
Hejsan! För ett par dagar sedan kollade jag mitt kort och jag hade då cirka.. 140kr. Köpte lite läsk etc etc, Hade därefter cirka 7 kr kvar på kortet. Dagarna gick och jag kollade mitt kort igen, då hade jag minus 133kr, jag har aldrig fattat detdär med typ, belopp väntas eller något, så det visade sig vara så att jag hade handlat, och pengarna som var på kontat hade jag redan köpt för men inte blivit tagna,

Frågade lite och fick då höra att när det står att (har det itne i huvudet) men tex, belopp 24kr till Ica väntas eller nått sånt, då trodde jag att ica fått pengarna skickade men inte kommit in än, vilket jag hade fel. Fick ett brev 5 dagar senare att jag ska betala 233kr istället, Jag kommer inte få pengar först nästa år Tidigast 1-3 jan. Så, frågan är nu, hur länge kommer dem att fortsätta skicka brev / kräva mer? Eller kräver dem bara mer en gång? Har tidigare bara övertraserat med 7 kr.

Du är nog inte ämnad att ha kort. Ta ut kontanter och handla för i stället.
Citera
2013-12-20, 08:07
Citat:
Ursprungligen postat av volvoforlife1337
Står inte någonstans om hur lång tid jag har på mig. :/

Kontakta Swedbank och hör med dom då.
Citera
2013-12-20, 08:15
Medlem
ps870s avatar
Jag trodde att du menade tusentals kronor, typ 7k. Men ser nu att så inte är fallet.
Ring Swedbank som andra har sagt. Sedan tror jag att du ska vänta några år men betalkort och bara ta ut pengar i automat eller kanske ännu bättre, tömma din spargris då och då.(Be din mamma snällt om att få låna nyckeln om det är en med lås)
Citera
2013-12-20, 09:42
Medlem
Kasperskys avatar
Du måste ju hålla reda på ditt kort, gäller även ev. transaktioner.
Ring Swedbank (som alla sagt), och använd kontanter om det är svårt att hålla koll på transaktionerna.
Citera
2013-12-20, 09:49
Medlem
Står det minus tillräckligt länge utan att du betalar tillbaka eller förklarar för banken så kan Swedbank avsluta kontot och du får inte vara kund hos dem längre! ... Tilläggas ska att du kan ansöka om att få bli kund igen om ett år eller liknande! ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in