Citat:
Ursprungligen postat av
sjeep
Har ingen aning vart du vill komma med den har traden. Hade du forvantat dig at alla lagutbildade rostade pa SD? Isafall hade de ju haft betydligt storre valjarstod i overlag...
Nej. Jag hade inte förväntat mig det. Det framgår väl ganska tydligt av mitt inlägg nr 2.
Tråden handlar inte om matematik eller statistik, det finns väl inte så mycket att orda om SCB:s siffror, utan handlar om hur man
politiskt vinklar debatten till att "SD är ett parti för korkade" osv. Bland annat så talar man ofta om white-trash, bönder, lågutbildade osv med ett stort förakt. Man föraktar dessa människor.
Men tittar man lite närmare så ser man att 90% av dessa människor ju röstar på andra partier än SD. Så det är sjuklöverpartierna som lockar dem. Inte SD.
Hur går det ihop med det (föraktfulla) budskap som de ofta framför beträffande denna väljargrupp? När de framför sitt förakt till denna grupp så innebär det att de även föraktar sina egna partiers väljare, eftersom merparten av dem ju röstar på deras egna partier.