Citat:
Ursprungligen postat av
zeros123
En hyra kostar ungefär 6000 - 8000 kr med allting inkluderat. (dvs el, tv, internet, vatten, tror jag). Det är en 2a i andra hand.
Vad mer behöver man betala för?
Vad kostar de?
Vad kostar maten?
Vill leva billigt.
Jag bor i hus med lån och har lägre totala levnadsomkostnader i genomsnitt per månad än vad du räknar med i bara hyra. Om du verkligen vill leva billigt så bör du således se dig om efter något rimligare boende. Så hur mycket det kostar att leva avgör man så gott som helt själv, beroende på vilken standard man är van vid och vilka behov man tycker att man har.
Det bästa tipset jag kan ge dig är
garanterat att om du frågar efter billig mat och någon svarar nudlar, så skall du springa åt andra hållet och aldrig titta tillbaka, om då inte bara för att ta hans personnummer för att kunna skriva upp honom på listan för retroaktiv abort. Jag är så grymt trött på att höra om hur denna överprisade friterade pastas förträfflighet alltid skall rädda budgeten fram till den 25:e. Så fort vi börjar närma oss mitten på månaden börjar trådarna dyka upp och man undrar om man är i forumet för privatekonomi eller matlagning.
Nog raljerat för mig. Over and out.