På jakt efter en snabb kamera.
Du tänker jag autofocus samt snabbt till skott att ta kortet.
Orsak: Ta kort på barn som vi alla vet gillar att röra sig hela tiden.
På jakt efter en snabb kamera.
Du tänker jag autofocus samt snabbt till skott att ta kortet.
Orsak: Ta kort på barn som vi alla vet gillar att röra sig hela tiden.
Även ute efter bra kvalité på korten.
Vilken kamera söker jag?
Snabbast är Canon 1Dx och snabbt därefter kommer Nikon D4, men behöver du fråga det så är de inte för dig. Kolla istället på Nikon 1-serien kanske en Nikon 1 J3 funkar tillexempel, grymt snabb följande autofokus.
digital systemkamera i fullautoläge, finns instegsmodeller runt 3k från alla de stora märkena och de är ganska jämnbördiga. väntar du till mellandagsrean dyker det säkert upp ngn billigt. Jag säger nikon 3100 för jag är Nikonian men en canon 1100 d eller någon av de andra funkar oxå
ironiskt nog så är de så kallade "point and shoot" kamerorna väldigt dåliga på just "point and shoot" och tar lång tid på sig att hitta focus och fixa inställningarna. Systemkamera är vad du behöver. Då kan du även senare komplettera med en ljusstarkare lins för att fota i mörka miljöer med kortare slutartider och på så vis fånga barnen i ögonblicket.
Med manuell focus kan du även ställa in focus på bestämt/ungefärligt avstånd innan bild ögonblicket och behöver inte vänta på någon automatik alls
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!