• 3
  • 4
2005-08-25, 20:21
Medlem
Llanowars avatar
håller med "kommer-inte-ihåg-hans-namn" om att det är kvalitet inte kvantitet som gäller.. pengar är lycka i det avseendet att man inte behöver känna någon press på sig att prestera eller att man inte ska ha råd med mat, husrum och eventuella pints.. därför skulle jag utan att tveka sälja 10 år.. frågan är dock vem som är köparen??
Citera
2005-08-25, 20:33
Medlem
naryas avatar
Det här var ju en skitsvår fråga: Om nu gud uppenbarade sig så skulle det ju verkligen betyda att det fanns något liv efter detta. Då gör det kanske inte lika mycket att man dör 10 år tidigare. Problemet är att man med största sannolikhet kommer hamna i helvetet då vilken man ju inte vill. Speciellt om man har 10 mille att bränna på lyxliv.

Det bästa vore nog om gud var gud enligt den katolska läran - då hinner man ju förhoppningsvis bikta sig innan man lämnar in...och således komma till himmlen.

Lättare att svara på frågan om den är ställd som "Är du beredd att dö om 30 år för 10 mille" eller liknande...då är svaret nej eftersom jag är ateist och inte tror på något liv efter detta.
Citera
2005-08-25, 21:42
Medlem
Jag skulle utan tveka göra det. 10 Mille Är 10 mille. Och vadå, förlora 10 års lidande i livet tackar man då inte nej till - i allafall inte jag. Pengarna skulle kunna få ett par personer som jag högaktar riktigt på fötter. Så, om han skulle uppenbara sig skulle han direkt få en autograf.
Citera
2005-08-25, 22:21
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingoliket
Rent hypotetisk fråga naturligtvis men ändå en fråga.En dag får du besök av Gud.Naturligtvis blir du nyfiken på vad han vill just dig och blir lite misstänksam.Gud hälsar artigt och frågar hur du har det här på jorden.Jag kan väl inte klaga säger du men lite guldkant på tillvaron skulle inte sitta helt fel harklar du fram lite försiktigt.Gud tittar i sin stora bok och betraktar dig sedan allvarligt och stryker sig sedan över skägget.Sedan kommer han med ett förslag som får dig att hoppa till.Om du vill sälja en del av din livslängd så har jag några spekulanter här i min bok.Det högsta budet ligger nu på 10 miljoner för 10 år av din livslängd.Du behöver bara skriva under det här kontraktet.Vad skulle du svara?
Absolut, det kör vi på.
Citera
2005-09-01, 11:05
Medlem
aliasalis avatar
Haha "filosofer", de flesta svenskar säljer ju redan sina liv!
Citera
2005-09-06, 16:35
Medlem
Jag hade hellre spenderat mina sista 10 år med personer jag älskar och håller kära. Pengar köper inte äkta kärlek.

Dessutom så är 10 miljoner kr ingenting i dagens samhälle. 100miljoner+ hade jag möjligtvis tänkt om.
Citera
2005-09-06, 16:39
Medlem
Acquiences avatar
nä jag hade inte skrivit på.
Citera
2005-09-07, 22:49
Medlem
Jag har frågat individer i min omgivning om de skulle sälja 10 år av sina liv för 1 miljard med ett liv i fängelse from. imorgon...intressant att så få önskar gå med på det (20-30 års åldern)
Citera
2005-09-13, 23:15
Medlem
zizacons avatar
För tio miljoner, nej aldrig... Däremot skulle den gamle få ett moterbjudande 10 år om jag lever resten av livet oerhört lycklig och händelserikt och kul. Alltså nu pratar vi ett riktigt overklill liv som får dalai lama att framstå som deprimerad och HST att framstå som tråkig.
Sen vill jag gärna ha fribiljett till himlen på köptet, då har vi en deal.
Därefter satsar jag på att bli svinrik och så köper jag tillbaka mina 10 år + ett antal lyckliga år till
Citera
2005-09-18, 13:05
Medlem
hbws avatar
Sälja 10 år för pengar? Fan, då man ju likagärna grotta ner sig i nåt stort projekt i 10 år för att sedan hoppas att det ger samma lycka, och eventuellt massa pengar.

Tänk det där projektet man alltid skjutit åt sidan för att det helt enkelt är för stort! För ambitiöst! Kanske inte alla som har dessa men jag har onekligen ett gäng. Livsprojekt liksom. Skriva den där boken eller vad som helst.

Fördelen med att utnyttja de tio åren på detta sätt är även att du kommer få mer livserfarenhet. En jävla massa saker kommer hinna hända. Du kommer möta nytt folk - kanske kärlek - och du kommer hinna känna eufori, lycka, sorgsenhet, depression och likgiltighet. Allt detta är fan så mycket mer värt än 10 år mindre av ett liv som aldrig kommer igen, och pengar som kommer göra dig rastlös och därför med stor sannolikhet olycklig.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in