2013-12-18, 18:43
Medlem
Hej
Jag har windows 7 (64 bit ) ganska nyligen ominstallerad,problemet som är nu fanns även innan och det är att när skärmsläckaren startar så avbryts den nästan direkt?,varför och framför allt vad kan jag göra åt det?
Citera
2013-12-18, 18:45
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Använder du Windows egna skärmsläckare?
Citera
2013-12-20, 09:43
Medlem
Japp,det gör jag
Citera
2013-12-20, 09:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du någon/några Gadgets på skrivbordet?
Citera
2013-12-20, 15:35
Medlem
Kan det vara så att musen ställer till det?

Prova koppla ur musen och se om det hjälper.
Citera
2013-12-20, 22:29
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shysstkille
Hej
Jag har windows 7 (64 bit ) ganska nyligen ominstallerad,problemet som är nu fanns även innan och det är att när skärmsläckaren startar så avbryts den nästan direkt?,varför och framför allt vad kan jag göra åt det?
Vad var det för OS tidigare? Var det samma eller var det något äldre?

Alldeles nyligen fick jag samma problem, när jag blåste om en gammal dator.
Efter mycket gnetipet-letande hittade jag två anledningar till att skärmsläckaren avbröts någon bråkdels sekund efter att den startat:

1. Windows automatiska uppdateringar. Datorn var omblåst, till XP, och hämtade hem alla dessa miljarders uppdateringar som behövs. Det löste sig när alla uppdateringar hämtats hem och installerats.

2. Ett program som körs i bakgrunden på den datorn, som tillåter att jag remotar in på andra datorer i nätverket med den. Detta program pingade tydligen resten av nätverket, ungefär hela tiden. När jag stängde av det så blev det bra. När den är utloggad så går det fortfarande att remota in TILL den datorn, men inte FRÅN den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in