2013-12-18, 18:34
Medlem
hejsan vart tidsbannad nu en vecka och märkte då att man inte kan logga in! varför?

jag tycker att medans man bara är tillfälligt avstängd borde man kunna skicka pm och följa trådar. för att ha koll på dom trådarna man vill dock inte skapa/skriva nya trådar under tiden

blir man permbannad det är då man inte borde kunna logga in.

ha en god jul!
Citera
2013-12-18, 18:35
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Man kan alltid logga in även om man är avstängd. Man kan däremot inte göra någonting. Och nej, det är ingen bra idé att man får skicka PM när man är avstängd.

admin4
Citera
2013-12-18, 20:22
Medlem
micaeles avatar
Du kan ju se och läsa i princip hela forumet även om du är avstängd, som vanlig ej inloggad besökare.
Citera
2013-12-18, 20:45
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Man kan alltid logga in även om man är avstängd. Man kan däremot inte göra någonting. Och nej, det är ingen bra idé att man får skicka PM när man är avstängd.

admin4

Det visste jag inte. Alltså, jag har aldrig provat att skicka ett pm, när jag varit avstängd.
Det är lite kul att det fortfarande finns saker som jag (publika saker) inte känner till, trots alla år här...

Då undrar jag. Varför är det inte en bra idé?

Det folk uppmanas göra är att skapa ett nytt konto, och fråga varför man blev avstängd.
Om man nu vill göra det. Skapa en tråd i feedback eller skicka pm till berörd moderator
eller admin. Då kan man ju ändå skicka sina pm, som man hade tänkt göra med
det avstängda kontot.
Senast redigerad av Combot 2013-12-18 kl. 20:48. Anledning: cp-grammatik
Citera
2013-12-18, 21:02
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Det visste jag inte. Alltså, jag har aldrig provat att skicka ett pm, när jag varit avstängd.
Det är lite kul att det fortfarande finns saker som jag (publika saker) inte känner till, trots alla år här...

Det folk uppmanas göra är att skapa ett nytt konto, och fråga varför man blev avstängd.
Om man nu vill göra det. Skapa en tråd i feedback eller skicka pm till berörd moderator
det avstängda kontot.

Här måste jag hålla med. Det idealiska vore att en avstängd användare kan skicka pm till mods/admins samt posta till feedback.

Däremot så kan detta väl kräva en del utveckling och tid som teknikerna kan ägna åt sådant som är mer prioriterat. De flesta kanske inte gillar sin avstängning men kan förstå varför, de som inte gör det får skapa ett nytt konto för att skicka pm till mods/admin.
Citera
2013-12-18, 21:18
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Här måste jag hålla med. Det idealiska vore att en avstängd användare kan skicka pm till mods/admins samt posta till feedback.
Visst är det så och det är något som vi har på att-göra-listan att ordna.

Att det inte är en lysande idé att låta avstängda användare skicka PM till vem som helst beror ju till exempel på att det finns de som blir avstängda för att sälja droger eller hota genom PM och då blir ju en avstängning ganska verkningslös om man kan fortsätta med det...

admin4
Citera
2013-12-18, 22:07
Medlem
Denkmittels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot

det avstängda kontot.
Regelbrott kan även begås i PM. Poängen med avstängningar är huvudsakligen att förhindra fortsatta regelbrott.
Citera
2013-12-18, 22:25
Moderator
memymos avatar
Citat:

Att det inte är en lysande idé att låta avstängda användare skicka PM till vem som helst beror ju till exempel på att det finns de som blir avstängda för att sälja droger eller hota genom PM och då blir ju en avstängning ganska verkningslös om man kan fortsätta med det...

admin4

Om man då blir avstängd blir även pm lådan rensad? För annars har man ju kontakterna kvar och kan fortsätta efter en avstängning.
Citera
2013-12-19, 01:35
Medlem
Citat:

admin4

för att lösa det problemet hade man kunna permbanna alla som säljer droger alternativt banna pm funktionen när man försöker sälja droger

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in