Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-17, 22:49
  #1
Medlem
Hej FB.!!

jag har köpt en extra nätaggregat jag vill köra med 2 stycken jag har kopplat ena med moderkort och den andra med 3x grafikkort 500W st men när jag stänger av datorn så är den nya som är kopplad med grafikorten fortfarande på, hur gör kopplar jag dom på någon annan sätt så att båda sätts på samtidigt och stängs av samtidigt? någon som vet hjälp?

MB:Msi big bang-xpower ii
CPU:3930k i7
GPU:7950 3st
PSU 600W 2st
Citera
2013-12-17, 22:55
  #2
Medlem
StigAllans avatar
Be till Allah eller inse att du ska köpa ett bättre enkelt nätagg!
Om man använder två stycken får man dessutom dubbelt med fläktljud och likaså dubbelt med effektförluster.
Citera
2013-12-17, 23:04
  #3
Moderator
tobess avatar
Känns ju absolut som lättaste lösningen skulle vara denna:

http://www.add2psu.com/

Annars går det givetvis att göra en likadan lösning själv genoma att kapa kablar och vira ihop dom med tejp o.s.v. men är ju kanske inte någon ultimat lösning. Om du ni vill köra på detta alternativ finns det videon på t.ex. youtube som visar hur man ska göra. Personligen skulle jag nog köra på lösningen i länken dock
Citera
2013-12-17, 23:14
  #4
Medlem
TheShapes avatar
Gjorde något sådant projekt på tiden hårdvara faktiskt var dyrt, med att skala av det sekundära gröna kabel mot "huvudaggets" jord, så startade respektive stängde de av sig samtidigt. Finns guider för det som förklarar det mer grundligt och pedagogiskt, men är givetvis inte riskfritt. Bättre att köra på tobes lösning.
Citera
2013-12-17, 23:47
  #5
Medlem
okej jag tror också att det är bättre lösning att köpa den, men vart finns den att köpa i sverige, kan någon länka mig någon svensk hemsida?
Citera
2013-12-18, 00:14
  #6
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustapha85
okej jag tror också att det är bättre lösning att köpa den, men vart finns den att köpa i sverige, kan någon länka mig någon svensk hemsida?

Varför inte bara beställa direkt från sidan? 4$ för international shipping..
Citera
2013-12-18, 02:36
  #7
Medlem
Hej igen.!!

Jag har hittat en guide hur man gör det och har fixat
Citera
2013-12-18, 03:08
  #8
Medlem
StigAllans avatar
Och du betalar din elräkning själv?
Med tanke på effektförlusten som du antagligen inte fattar vad det är.
Kan bli jävligt varmt sommartid!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback