• 1
  • 2
2014-01-03, 21:26
Medlem
Makthavarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjimme
Kan rekommendera easy peasy till en eee pc, allt funkade bara rakt av efter installationen på min.

Kanske skulle pröva det istället
Citera
2014-01-03, 22:02
Medlem
Tycker jag faktiskt. Min dotter som är 11 älskar det
Citera
2014-01-04, 10:20
Medlem
mr.Floppys avatar
På min gamla netbook (10") kör jag PCLinuxOS, med hör och häpna, KDE. Har testat typ alla distros och skrivbordsmiljöer på den, och även om KDE är segast av dem, så är det åtminstone bra mycket snabbare än Windows som det levererades med, och KDE:s netbook-läge är helt enkelt guds bästa gåva till den delen av mänskligheten som ibland använder små skärmar Helt underbart att ha hela skrivbordet som meny och att program alltid startas i fullskärmsläge.
PCLinuxOS valdes för det suveräna hårdvarustödet out-of-the-box, allt bara funkar utan krångel direkt efter installation, för stabiliteten, jag upplever PCLinuxOS som i stort sett lika stabilt som Debian fast med nyare paket, samt för rolling release, vilket gör att jag slipper installera om skiten eller uppgradera till nytt OS när det kommit något nytt, bara köra vanlig uppdatering så har man alltid senaste PCLinuxOS-versionen, forever. Eller åtminstone så länge burken håller.

Kan för den delen säga att jag även kört Puppy på denna maskin, men jag lyckas alltid ha sönder Puppy första timmen typ
Senast redigerad av mr.Floppy 2014-01-04 kl. 10:30.
Citera
2014-01-04, 13:37
Medlem
oyinbozs avatar
Eee PC 901 här och kör Crunchbang så det ryker!

Tryck esc under boot så får du upp en bootmeny om BIOS känns läskigt.
Citera
2014-01-25, 13:13
Medlem
Tog faktiskt bort easy peasy på min nu och la in Lubuntu istället måste säga att det känns mycket stabilare och snabbare faktiskt.

Har faktiskt införskaffat en likadan dator till som jag ska testa PCLinuxOS på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in