Citat:
Ursprungligen postat av slutatack
Jag håller med, han är onekligen underskattad. Hans solomaterial håller högre klass än både John och Pauls.
Du borde verkligen lyssna igenom albumet All Things Must Pass från 1970 om du inte redan gjort det.
Jag vet inte om jag håller med om att George och hans solomaterial skulle hålla högre klass än Johns eller Pauls.
"All Things Must Pass", som du nämner, anser jag är det bästa som någon av dem släppte ifrån sig som soloartist (med eller utan POB eller W) men sen tycker jag faktiskt att George är mer ojämn på sina plattor än de andra två.
Paul och John visar på i stort sett alla sina soloplattor att de klarar av att göra halva kanonskivor och att de verkligen behövde varann för att nå upp i mästerverksklass. Det är alltid kul att sätta ihop Beatlesalbum med deras respektive solomaterial (alla fyra alltså) och då kan man få helt otroliga skivor men det betyder ju inte att de hade kunnat få ur sig de låtarna om de fortsatt ihop.
George Harrisons sologrejer efter 1970 tycker jag tyvärr innehöll tunnare och tunnare låtar för varje släpp.
"Cloud Nine" hade varit en riktig lyckoträff om de tre nya låtarna på samlingsplattan 2 år senare funnits med på den istället för några av utfyllnadslåtarna.