Legenden uppenbarar sig efter introt på ca 40s, och visar sedan varför han får Lennon att blekna i alla musikaliska jämförlser! Paul Mccartney in his prime:
Har följande Beatles skivor i min ägo:
Please Please Me, For Sale, A Hard Days Night.
Alla på original press från -60 talet.
(morsan gillade bra musik )
Har följande Beatles skivor i min ägo:
Please Please Me, For Sale, A Hard Days Night.
Alla på original press från -60 talet.
(morsan gillade bra musik )
Slutade hon att lyssna då det blev för "svårt"? (Med tanke på att hon inte har någon platta efter 1964?)
Slutade hon att lyssna då det blev för "svårt"? (Med tanke på att hon inte har någon platta efter 1964?)
Ärligt talat så vet jag inte, måste fråga henne.
Dom där 3 Beatles skivorna är dom enda lp'n hon hade i sin ägo,
förutom några 7" med diverse artister.
Hon gillade "Please Please Me" bäst.
Let It Be är den bästa skivan enligt mig. "Dig A Pony", "I've Got A Feeling", I Me Mine". Fantastiskt material. George Harrison är absolut lika bra på att skriva låtar som Lennon och McCartney. "Something" är enligt mig den bästa låten som någonsin har skrivits.
"All You Need Is Love" lär vara The Beatles sämsta låt. Överskattad och tråkig.
"Get Back" är nog den mest överskattade på Let It Be. "The Long And Winding Road" är bra, men den passar inte in på skivan enligt mig.
När det kommer till andra fenomenala album så platsar Revolver, The Beatles, Rubber Soul, Abbey Road, Please Please Me och delvis Sgt. Pepper's Lonely Heart's Club Band.
Let It Be är den bästa skivan enligt mig. "Dig A Pony", "I've Got A Feeling", I Me Mine". Fantastiskt material.
Ovanlig åsikt, intressant! Angående The Long And Winding Road så föredrar jag den avskalade versionen på Let It Be...Naked (samma med Across the Universe och Let it Be). One After 909 tycker jag är en riktigt härlig rocker!
Ovanlig åsikt, intressant! Angående The Long And Winding Road så föredrar jag den avskalade versionen på Let It Be...Naked (samma med Across the Universe och Let it Be). One After 909 tycker jag är en riktigt härlig rocker!
Jaså? De måste jag lyssna på. Fast den avskalade Let It Be har jag hört och jag måste dock verkligen säga att jag gillar originalet bättre. Ja One After 909 glömde jag nämna! Fun fact: Den skrevs 13 år innan den släpptes på ett album, 1957