Flashback bygger pepparkakshus!
2013-12-17, 05:51
Medlem
viperstings avatar
Har sökt runt men jag vet inte riktigt vad jag ska söka efter så jag startar en ny tråd.

När jag rökt rökmixar och försöker sova får jag som "chockar" som går genom hela kroppen men framför allt i huvudet, det påminner lite om elchockar. Det är svårt att förklara men jag vet att jag läste en post om det här för några månader sen, minns dock inte i vilken tråd men jag vet att det rörde sig om amfetamin.

Någon som upplevt samma sak? Finns det ett namn på detta? Vad händer egentligen? Behöver jag vara orolig?

Finns det en befintlig tråd som handlar om just detta får ni gärna länka.

EDIT: Tror för övrigt det var BigFatCone som skrev posten.
Senast redigerad av vipersting 2013-12-17 kl. 06:34.
Citera
2013-12-17, 07:11
Medlem
X3m4s avatar
På amfetamin är det vanligt om du kört för hårt och för länge, att man kan uppleva "elstötar" i huvudet osv. I ditt fall är de väl att du har rökt för mycket kemikalier som någon värdelös B-kemist kokat ihop i sin källare.
Om du vill bli av med "chokarna" så är de väl bara att sluta röka en stund innan du går och lägger dig?
Citera
2013-12-17, 07:59
Medlem
BigFatCones avatar
Jag har själv aldrig upplevt dessa "brain zaps" som en del får så jag har tyvärr ingen aning om det kan bero på. Vill däremot hävda att det inte alls är vanligt om man har gått hårt på tjacket utan det är snarare vanligare vid missbruk av serotonerga droger. Minns att det här var ganska vanligt under tiden som mephedrone fanns överallt.

Jag vet bara att jag hade låtit bli dom substanser som jag hade misstänkt vara bovar i dramat om det hade hänt mig.
Citera
2013-12-17, 08:13
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Precis som Big säger så är det brainzaps det handlar om. Oftast så dyker de upp vid missbruk av empathogener. Jag fick dock min första brainzap under en tripp på 4-ho-met, och de var innan jag ens hade börjat med CS-droger i huvudtaget så det är fullt möjligt att få det på andra droger också.

Brainzaps blir ofta mer framträdande precis innan man somnar efter större doser MDMA, 6-APB, 5-MAPB osv.
Citera
2013-12-17, 09:16
Medlem
viperstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3m4
I ditt fall är de väl att du har rökt för mycket kemikalier som någon värdelös B-kemist kokat ihop i sin källare.
Jag köper av (enligt de själva) världens största RC-shop, tycker att de av några borde ha högkvalitativa kemikalier.

Har börjat få dessa brain zaps även när jag är fullt nykter (kan ha varit det i över en vecka eller två). Vad tror vi? Är det farligt? Läste att forskningen kring detta är väldigt bristfällig och att ingen vet om dessa symptom kan förbli permanenta.

Det är inte trevligt i alla fall.
Senast redigerad av vipersting 2013-12-17 kl. 09:18.
Citera
2013-12-17, 10:07
Medlem
nosight69s avatar
händer mig ibland just när jag ska sova då oftast när jag varit utan spice några dagar.
brukar inträffa 2-3 dagar efter senaste rökningen (vid ett lite längre bruk) och då 1-2ggr per kväll precis när jag håller på att somna och varar kanske 2-4 dagar innan det upphör
Citera
2013-12-17, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har själv aldrig upplevt dessa "brain zaps" som en del får så jag har tyvärr ingen aning om det kan bero på. Vill däremot hävda att det inte alls är vanligt om man har gått hårt på tjacket utan det är snarare vanligare vid missbruk av serotonerga droger. Minns att det här var ganska vanligt under tiden som mephedrone fanns överallt.

Jag vet bara att jag hade låtit bli dom substanser som jag hade misstänkt vara bovar i dramat om det hade hänt mig.

Vad cone säger, men bara för att inflika, brain zaps som det så fint heter har jag fått veta är pga låg serotoninhalt i hjärnan. Det är väldigt vanligt att uppleva detta när man slutar en SSRI kur b.la. Skitstörande, men vad man har forskat så "tror" man det inte är någonting farligt.

Fast nu gäller det ju Rökmix och då är det svårt att veta vad som påverkas i hjärnan.
Citera
2013-12-17, 12:52
Medlem
MindTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vipersting
Jag köper av (enligt de själva) världens största RC-shop, tycker att de av några borde ha högkvalitativa kemikalier.

Har börjat få dessa brain zaps även när jag är fullt nykter (kan ha varit det i över en vecka eller två). Vad tror vi? Är det farligt? Läste att forskningen kring detta är väldigt bristfällig och att ingen vet om dessa symptom kan förbli permanenta.

Det är inte trevligt i alla fall.
Det blir mildare med tiden och är helt ofarligt. Har själv fått detta från 4-ho-dpt (har jag för mig) för ett antal år sedan, de första månaderna eller så fick jag brainzaps ganska frekvent när jag var trött (nykter) ((av någon anledning mycket mer vanligt under tröttheten man får direkt efter ejakulation)), efter något år vart det väldigt sällan, kanske någon gång i månaden, och nu har jag inte upplevt brainzaps på ett bra tag. Det ploppar dock fortfarande upp då och då, men oftast när jag är jävligt trött, typ efter att ha hållit mig vaken med tjack och kaffe i två dygn.

Om det för övrigt stämmer att det, som någon tidigare postare sa, beror på låga serotonin-nivåer så betyder ju det att i alla fall en av dagens syntetiska cannabinoider direkt leder till ökad serotoninfrisättning. Det kan potentiellt innebära konsekvenser såsom oxidativ stress/neurotoxicitet vid frekvent bruk likt MDMA.
Citera
2013-12-17, 14:55
Medlem
http://www.anxietycentre.com/FAQ/brain-zaps-electric-shock-symptom.shtml
Intressant läsning, det kan också, enligt artikeln ge brainzaps om man har ångest. Spice och cannabis kan också ge ångest / panikångestsyndrom. Så förmodligen är det ingen fara.

Är lite osäker nu det jag skrev först, att det kan bero på lågt serotinin, men lågt serotonin i sig gör dig deprimerad / ångest.

Du borde ta en pause från det och låta ditt psyke återhämta sig.

Edit: Om du har möjlighet att få tag i tramadol så eliminerar det zapparna under cirka 6-10 timmar. Hjälpte mig otroligt mycket under en ssri avtändning.
Senast redigerad av Dicevy 2013-12-17 kl. 15:01.
Citera
2013-12-17, 21:43
Medlem
Brainzaps får du när du har brist på serotonin i hjärnan. Den är tom på serotonin och försöker fylla på och då blir det så, hade det dagligen i typ 2 år för många år sen efter för mycket intag av sådant som frigör serotonin. Hade så pass mycket att jag kunde tappa det jag höll i mina händer på jobbet och det var väldigt jobbigt på kvällen inför natten när man skulle sova. Det går över om man lugnar ner sig en längre tid. 5-htp (eller vad det heter) hjälper till att fylla på tanken, för den är som inbucklad och behöver bucklas ut till det normala. Det är inge farligt, har inte haft det en gång nu på många många år.

Edit: Då har jag inte heller tagit nått på flera år heller iofs, enbart röka emellanåt.
Senast redigerad av kottish 2013-12-17 kl. 21:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in