• 1
  • 2
2013-12-17, 04:38
Medlem
freeworldTVs avatar
Hej!

Jag undrar om det finns någon återförsäljare av domännamn (typ Loopia, Binero, och liknande) som säljer domännamn och också erbjuder en epostfunktion i priset utan att man behöver köpa på sig en dyr lösning med webbhotell också?

Eller finns det andra sätt att koppla ett domännamn till endast en epost?

Anledningen till att jag frågar är för att jag inte vill ha ett webbhotell eftersom jag inte vill ha allt som ingår i det då jag inte planerar att lägga upp en hemsida (det är därmed dyrt och onödigt i mitt tycke). Däremot vill jag åtminstone kunna omdirigera domänen och peka den till en annan sida på nätet (det kan man göra i dag via Loopia och Binero utan att köpa till någon extratjänst) och också kunna antingen ha t.ex. en epostklient kopplad till domännamnet eller åtminstone kunna ordna så att alla mail som skickas till info@domannamn.com landar i ens egen inkorg (det senare erbjuds alltså inte av de leverantörer jag känner till utan att man måste köpa till en hel webbhotellslösning som minst).

Skulle uppskatta om nån har råd att ge kring detta!
Citera
2013-12-17, 05:01
Medlem
Seagates avatar
Loopia erbjuder den tjänsten. Du kan koppla din domän till en G-mailadress och i inställningarna för G-mail kan du välja att använda din andra adress som alias. Då både skickar och tar du emot mail från den adressen.

Helt gratis, ett domänkonto på Loopia räcker.
Citera
2013-12-17, 05:12
Medlem
freeworldTVs avatar
Nej. inte utan att köpa till ett webbhotell, mig veterligen.
Citera
2013-12-17, 05:17
Medlem
freeworldTVs avatar
Ditt svar fick mig att googla runt och leta fram den här bloggposten, så det verkar som att du har rätt!

http://www.andershansen.se/2011/12/e...ogle-apps.html

Perfekt i så fall! Tack för hjälpen!
Citera
2013-12-17, 05:19
Medlem
Seagates avatar
Nej, du behöver inte köpa något webbhotell. Det kan göras helt gratis.

I Loopias Kundzon kan du välja att lägga till nya mailadresser på de domäner du har registrerade hos Loopia, samt en mottagaradress för varje mailadress.

Du går sedan in i inställningarna för ditt G-mail-konto och väljer att använda adressen som alias.

Gmail: Kugghjulet -> Inställningar -> Konton -> Lägg till ytterligare e-postadress.
Citera
2013-12-17, 05:19
Medlem
Jag använder mig utan NameISP och Google Apps. Kommer ihåg att jag fick Google Apps gratis när jag registrerade mitt domännamn, men idag tror jag att man får betala någon liten summa i månaden för Google Apps.

Vet inte om de har så att du kan ha e-post på något annat sätt.
Citera
2013-12-17, 05:31
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeworldTV
Ditt svar fick mig att googla runt och leta fram den här bloggposten, så det verkar som att du har rätt!

http://www.andershansen.se/2011/12/e...ogle-apps.html

Perfekt i så fall! Tack för hjälpen!
Dock så finns inte "gratis" mailkonton med egen domän hos Google längre - vad jag vet. Men du kan använda live.se istället med egen domän.

http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Apps
December 7, 2012 - Google discontinues the free version of Google Apps. A free one-user version is still available to Google App Engine developers through a special sign-up process.
June, 2013 - Google discontinues the one-user App Engine version.
Citera
2013-12-17, 05:32
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivander
Jag använder mig utan NameISP och Google Apps. Kommer ihåg att jag fick Google Apps gratis när jag registrerade mitt domännamn, men idag tror jag att man får betala någon liten summa i månaden för Google Apps.
Google Apps kostar nu 4 euro per månad och användare.
Citera
2013-12-17, 05:35
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Dock så finns inte "gratis" mailkonton med egen domän hos Google längre - vad jag vet. Men du kan använda live.se istället med egen domän.

http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Apps
December 7, 2012 - Google discontinues the free version of Google Apps. A free one-user version is still available to Google App Engine developers through a special sign-up process.
June, 2013 - Google discontinues the one-user App Engine version.

Jag har inte Google Apps. Jag har ett vanligt, gratis, G-mailkonto. När jag följer de instruktioner jag skrev i mitt inlägg så finns möjligheten att lägga till egna domäner som alias. Verkar underligt om samma möjligheter inte skulle finnas för trådskaparen så jag ber honom testa innan han får för sig att köpa något som vi andra får gratis via G-mail.
Citera
2013-12-17, 06:00
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
Jag har inte Google Apps. Jag har ett vanligt, gratis, G-mailkonto. När jag följer de instruktioner jag skrev i mitt inlägg så finns möjligheten att lägga till egna domäner som alias. Verkar underligt om samma möjligheter inte skulle finnas för trådskaparen så jag ber honom testa innan han får för sig att köpa något som vi andra får gratis via G-mail.
Intressant, ska kolla. Hade för mig att den lösningen alltid visar att mailet är skickat med texten "From yourusername@gmail.com on behalf of customaddress@mydomain.com" eller liknande.
Citera
2013-12-17, 06:02
Medlem
cavvemans avatar
Citynetwork erbjuder domänpaket utan tvång att köpa webbhotell.
Då ingår e-post i domänpaketet.
IMAP, POP etc.

https://www.citynetwork.se/domanregistrering/
Citera
2013-12-17, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeworldTV
Jag undrar om det finns någon återförsäljare av domännamn (typ Loopia, Binero, och liknande) som säljer domännamn och också erbjuder en epostfunktion i priset utan att man behöver köpa på sig en dyr lösning med webbhotell också?

http://www.clichehosting.com/se/order/?p=alfa

1:- i månaden är inte så dyrt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här