2013-12-17, 00:46
Medlem
Naawbs avatar
(Jag antar att detta är mer relaterat till windows än hårdvara, om inte ber jag om ursäkt får min trådplacering)
Hej! Jag hittade häromdagen en gammal hårddisk som jag gärna vill komma åt bilder och liknande på.
Jag har testat att boota ifrån den men windows startar inte. När jag öppnar hårddisken när jag bootar från min vanliga så hittar jag inte filerna jag är ute efter, såsom 'Mina Bilder' mappen.
Jag undrar nu om det kan bero på att jag hade ett flertal användare på denna förr, i Windows XP? Hur kommer jag åt dessa användare och dess filer, utan att boota ifrån den hårddisken?

Tack!
Citera
2013-12-17, 01:49
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naawb
(Jag antar att detta är mer relaterat till windows än hårdvara, om inte ber jag om ursäkt får min trådplacering)
Hej! Jag hittade häromdagen en gammal hårddisk som jag gärna vill komma åt bilder och liknande på.
Jag har testat att boota ifrån den men windows startar inte. När jag öppnar hårddisken när jag bootar från min vanliga så hittar jag inte filerna jag är ute efter, såsom 'Mina Bilder' mappen.
Jag undrar nu om det kan bero på att jag hade ett flertal användare på denna förr, i Windows XP? Hur kommer jag åt dessa användare och dess filer, utan att boota ifrån den hårddisken?

Tack!
Gå till rätt adress på disken:
F:\Documents and settings\DittGamlaAnvändarnamn
F:\Users\DittGamlaAnvändarnamn

Eller liknande, sitter på Win7 just nu och minnet sviker lite. Eller sök på disken på ditt gamla username, eller på nån fil du vet finns där nere
Citera
2013-12-17, 02:26
Medlem
Lhukinens avatar
Prova om du kan återställa filer med Pandora Recovery. Är osäker på om det kan fungera, men det är värt ett försök.
Citera
2013-12-17, 02:42
Medlem
Naawbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Gå till rätt adress på disken:
F:\Documents and settings\
DittGamlaAnvändarnamn
F:\Users\DittGamlaAnvändarnamn

Eller liknande, sitter på Win7 just nu och minnet sviker lite. Eller sök på disken på ditt gamla username, eller på nån fil du vet finns där nere
Så enkelt var det! Man tackar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in