Citat:
Ursprungligen postat av
tumbleeweed
Fast en viss bias mot kokain har vl nd er gemenskap ?...knns konstigt att dpa sin grupp till "Anonyma Kokainister" annars ju...fast det r ju mycket i 12-stegs gemenskaperna som inte gr att f ihop...
Jo, det startade av tv olika anledningar, den frsta var att lkare och andra sa att man inte kunde bli beroende av kokain, av oklar anledning. Den andra var att p AA s var man inte vlkommen (alls) som narkoman, och p NA s var man inte vlkommen (alls) som Alkoholist - CA startades som en yttring av det.
Citat:
Ursprungligen postat av
tumbleeweed
Det som TS tar upp r ju nnu ett paradexempel p hur fanatisk man riskerar att bli av 12 - stegsprogrammet. Sponsorer som stter "hrt mot hrt" och sponsier som "bara har att lyda". Uppenbarligen lika vanligt frekommande hos CA som AA som alla andra sammanslutningar som har haft oturen att g p Bill Wilsons skojerier...
Det var drfr som jag tipsade honom om att byta sponsor, jag har aldrig hrt detta frn ngon (att man bara ska p CA) Stegen r ju bara frslag - och ska behandlas som sdana - man kan inte tvinga ngon till ngot.
Dremot har jag ett par gnger rekommenderat (starkt) att personen ska g p 90/90 fr att jag tror att det r bra fr just den enskilda individen.