Citat:
Ursprungligen postat av
KingKrule
Jag studerar 3d design och använder mig mycket av 3ds Max som är ett 3d skapa/behandla program.
Ofta behöver jag rendera scenen (ofta med kvalitén på max) och trots att jag har 16 gb ram, bra processor etc så tar detta väldigt långt tid.
Jag kan se att ramen jobbar till 100% under renderingen.
Under renderingen har jag stängt av alla onödiga program, men inte allt, datorn är fortfarande ansluten till Internet, uppdateringar körs i bakgrunden, Windows är igång osv. Allt detta tar ju en del av ram kapaciteten.
Är det möjligt att ladda ner ett program som "stänger av ALLT" utom 1 process, i mitt fall 3d studio max?
Tacksam för svar.
jag skulle inte tro att det är så lyckat att döda allt utom 3ds max. jag tror det blir mer problem än det är värt, speciellt när dessa processer förmodligen inte använder något aktivt ramminne medan du renderar. dessutom är det väl rimligtvis processorn som är flaskhalsen och inte ramminnet?
det du kan testa är att högerklicka på processen för 3ds max och ange prioriteten till "realtid". då kommer windows lägga alla resurser som finns dit.