2013-12-15, 21:45
Medlem
Zokals avatar
Hej!

Jag har kämpat ett tag med ett problem jag har haft sedan jag startade upp world of warcraft

Problem:

- Varje gång jag står i en stad med mycket folk så halveras min fps ungefär till 30 (från 60)
- När det är fight i raidfinder, så brukar fpsen droppa när det flyger mycket spells och sånt,
men såfort mobben dör så hoppar fpsen upp till stabila 60 igen

Vad jag har testat & gjort
- Nyformaterad dator
- Nyaste grafikkortsuppdateringen är installerad med clean install
- Lekt runt i nvidia control panel och testat ställa in för maximal performance
- lekt runt med inställningar inne i wow

Min dator & specs
Windows 7 (x64)
Acer Predator G3610
12 GB Ram
Nvidia GTX 560 TI (4GB Grafikminne)
Inte Core i7-3770 CPU@ 3.4 GHZ

WoW inställningar:

1920x1020 (samma som skrivbordsupplösning)
Allt är inställt på "good" även fast Geforce Experience tycker jag kan hantera "Ultra" inställningar
på allt
Vertical sync & triple buffering: på

Jag kan ha höga inställningar när jag är ute och inte gör något speciellt, men såfort jag är inne i raidfinder så sjunker dpsen

Hade varit väldigt tacksam om någon hade kunnat hjälpa mig, här är även en DXDIAG ifall
det behövs:
2013-12-15, 21:47
Medlem
Zokals avatar
Här är länk till hela min DXDIAG om det är någon som behöver kolla på det

http://s000.tinyupload.com/index.php...43535303849144
Senast redigerad av Zokal 2013-12-15 kl. 21:49.
2013-12-15, 22:26
Medlem
JapanKinas avatar
Köptes grafikkortet till datorn i efterhand?
Vad har du för nätaggregat?

Har du testat att blåsa ur nuvarande drivrutiner med te.x. driver sweeper (http://www.guru3d.com/content_page/g...r_sweeper.html) och sedan gå direkt till nvidias hemsida för de senaste?
2013-12-16, 00:20
Medlem
ELioTs avatar
sätt din fläkt/ar på hög fart manuellt
2013-12-16, 00:45
Medlem
Har du prövat att stänga av Vertical Sync?
2013-12-16, 07:47
Medlem
Zokals avatar
@JapanKina
Grafikkortet fick jag till datorn när jag köpte det, och när jag installerade dem senaste drivrutinerna till grafikkortet så tog jag "clean install" jag har för mig att den tar väck gamla drivrutiner då?

@ELioT
Behövs nog inte, jag köpte en vattenkylare för någon vecka sedan och min CPU blir inte varmare än 40 grader när jag spelare

@Epoch2
Jag har testat utan vertical sync & triple buffering, men fpsen blir alldeles för ojämna då,
hoppar gärna mellan 220 och 150 typ, och har jag vertical på så är det mycket mer stabilt

Men som jag har förstått det så har du vertical sync på, och det laggar lite så halveras fpsen typ,
men med en sådan här dator och så låga inställningar tycker man inte det borde det
2013-12-16, 11:02
Medlem
JapanKinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zokal
@JapanKina
Grafikkortet fick jag till datorn när jag köpte det, och när jag installerade dem senaste drivrutinerna till grafikkortet så tog jag "clean install" jag har för mig att den tar väck gamla drivrutiner då?

@ELioT
Behövs nog inte, jag köpte en vattenkylare för någon vecka sedan och min CPU blir inte varmare än 40 grader när jag spelare

@Epoch2
Jag har testat utan vertical sync & triple buffering, men fpsen blir alldeles för ojämna då,
hoppar gärna mellan 220 och 150 typ, och har jag vertical på så är det mycket mer stabilt

Men som jag har förstått det så har du vertical sync på, och det laggar lite så halveras fpsen typ,
men med en sådan här dator och så låga inställningar tycker man inte det borde det

Vad heter nätaggregatet?
I datorer från de stora företagen så snålar man ofta på kvalitativa nätaggregat, det kan göra att ditt grafikkort inte får tillräckligt med ström. Ditt grafikkort drar cirka 175W vid spel. Har du ett nätaggregat av sämre kvalité som ej kan ge ordentligt med ström så presterar kortet sämre.
2013-12-16, 13:04
Medlem
Zokals avatar
115/230 V
Står det bak på lådan iallafall, inte helt 100 på hur man kollar sitt nätag
2013-12-16, 14:16
Medlem
JapanKinas avatar
Eftersom att nätaggregatet är oklart blir det svårt att hjälpa dig vidare. Är det ett nätaggregat som håller låg kvalité, vilket tyvärr är vanligt hos te.x. Acer så kan det vara så att effekten har dragits ner eller att nätaggregatet helt enkelt börjar bli sämre.

Jag föreslår ändå att du kör driver sweeper och ta bort alla drivrutiner och testar att installera de senaste. Då har du åtminstone uteslutit det problemet.
2013-12-16, 18:32
Medlem
ELioTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zokal

@ELioT

min låg också bra i temp, men det blir när det måste öka, så fick jag lagg..
prova=)
2013-12-16, 19:01
Medlem
Zokals avatar
Har kollat runt lite med ett program som heter "SpeedFan"
Men vet inte riktigt om det är rätt, bör man låsa hastigheten på något bestämt?
Och hur gör man det då, och behöver man speedfan?
Senast redigerad av Zokal 2013-12-16 kl. 19:27.
2013-12-16, 21:51
Moderator
Protons avatar
Övriga diskussioner tas i tråden (FB) Den officiella tråden FPS/Hårdvaran (Mod). Tråd låst/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in