2013-12-15, 21:45
Medlem
Zokals avatar
Hej!

Jag har kmpat ett tag med ett problem jag har haft sedan jag startade upp world of warcraft

Problem:

- Varje gng jag str i en stad med mycket folk s halveras min fps ungefr till 30 (frn 60)
- Nr det r fight i raidfinder, s brukar fpsen droppa nr det flyger mycket spells och snt,
men sfort mobben dr s hoppar fpsen upp till stabila 60 igen

Vad jag har testat & gjort
- Nyformaterad dator
- Nyaste grafikkortsuppdateringen r installerad med clean install
- Lekt runt i nvidia control panel och testat stlla in fr maximal performance
- lekt runt med instllningar inne i wow

Min dator & specs
Windows 7 (x64)
Acer Predator G3610
12 GB Ram
Nvidia GTX 560 TI (4GB Grafikminne)
Inte Core i7-3770 CPU@ 3.4 GHZ

WoW instllningar:

1920x1020 (samma som skrivbordsupplsning)
Allt r instllt p "good" ven fast Geforce Experience tycker jag kan hantera "Ultra" instllningar
p allt
Vertical sync & triple buffering: p

Jag kan ha hga instllningar nr jag r ute och inte gr ngot speciellt, men sfort jag r inne i raidfinder s sjunker dpsen

Hade varit vldigt tacksam om ngon hade kunnat hjlpa mig, hr r ven en DXDIAG ifall
det behvs:
2013-12-15, 21:47
Medlem
Zokals avatar
Hr r lnk till hela min DXDIAG om det r ngon som behver kolla p det

http://s000.tinyupload.com/index.php...43535303849144
Senast redigerad av Zokal 2013-12-15 kl. 21:49.
2013-12-15, 22:26
Medlem
JapanKinas avatar
Kptes grafikkortet till datorn i efterhand?
Vad har du fr ntaggregat?

Har du testat att blsa ur nuvarande drivrutiner med te.x. driver sweeper (http://www.guru3d.com/content_page/g...r_sweeper.html) och sedan g direkt till nvidias hemsida fr de senaste?
2013-12-16, 00:20
Medlem
ELioTs avatar
stt din flkt/ar p hg fart manuellt
2013-12-16, 00:45
Medlem
Har du prvat att stnga av Vertical Sync?
2013-12-16, 07:47
Medlem
Zokals avatar
@JapanKina
Grafikkortet fick jag till datorn nr jag kpte det, och nr jag installerade dem senaste drivrutinerna till grafikkortet s tog jag "clean install" jag har fr mig att den tar vck gamla drivrutiner d?

@ELioT
Behvs nog inte, jag kpte en vattenkylare fr ngon vecka sedan och min CPU blir inte varmare n 40 grader nr jag spelare

@Epoch2
Jag har testat utan vertical sync & triple buffering, men fpsen blir alldeles fr ojmna d,
hoppar grna mellan 220 och 150 typ, och har jag vertical p s r det mycket mer stabilt

Men som jag har frsttt det s har du vertical sync p, och det laggar lite s halveras fpsen typ,
men med en sdan hr dator och s lga instllningar tycker man inte det borde det
2013-12-16, 11:02
Medlem
JapanKinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zokal
@JapanKina
Grafikkortet fick jag till datorn nr jag kpte det, och nr jag installerade dem senaste drivrutinerna till grafikkortet s tog jag "clean install" jag har fr mig att den tar vck gamla drivrutiner d?

@ELioT
Behvs nog inte, jag kpte en vattenkylare fr ngon vecka sedan och min CPU blir inte varmare n 40 grader nr jag spelare

@Epoch2
Jag har testat utan vertical sync & triple buffering, men fpsen blir alldeles fr ojmna d,
hoppar grna mellan 220 och 150 typ, och har jag vertical p s r det mycket mer stabilt

Men som jag har frsttt det s har du vertical sync p, och det laggar lite s halveras fpsen typ,
men med en sdan hr dator och s lga instllningar tycker man inte det borde det

Vad heter ntaggregatet?
I datorer frn de stora fretagen s snlar man ofta p kvalitativa ntaggregat, det kan gra att ditt grafikkort inte fr tillrckligt med strm. Ditt grafikkort drar cirka 175W vid spel. Har du ett ntaggregat av smre kvalit som ej kan ge ordentligt med strm s presterar kortet smre.
2013-12-16, 13:04
Medlem
Zokals avatar
115/230 V
Str det bak p ldan iallafall, inte helt 100 p hur man kollar sitt ntag
2013-12-16, 14:16
Medlem
JapanKinas avatar
Eftersom att ntaggregatet r oklart blir det svrt att hjlpa dig vidare. r det ett ntaggregat som hller lg kvalit, vilket tyvrr r vanligt hos te.x. Acer s kan det vara s att effekten har dragits ner eller att ntaggregatet helt enkelt brjar bli smre.

Jag freslr nd att du kr driver sweeper och ta bort alla drivrutiner och testar att installera de senaste. D har du tminstone uteslutit det problemet.
2013-12-16, 18:32
Medlem
ELioTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zokal

@ELioT

min lg ocks bra i temp, men det blir nr det mste ka, s fick jag lagg..
prova=)
2013-12-16, 19:01
Medlem
Zokals avatar
Har kollat runt lite med ett program som heter "SpeedFan"
Men vet inte riktigt om det r rtt, br man lsa hastigheten p ngot bestmt?
Och hur gr man det d, och behver man speedfan?
Senast redigerad av Zokal 2013-12-16 kl. 19:27.
2013-12-16, 21:51
Moderator
Protons avatar
vriga diskussioner tas i trden (FB) Den officiella trden FPS/Hrdvaran (Mod). Trd lst/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in