• 1
  • 2
2013-12-15, 21:10
Bannlyst
Ja? på CityGross finns det ju en speciell frysdisk där de säljer lite mer "exotiskt" kött, typ som vildsvin, hjort mm.. men tror ni det finns krokodil där då? annars får jag ta och pallra mig dit och kolla men har inget körkort och det är en bit dit...
Citera
2013-12-15, 21:14
Medlem
klybans avatar
Jag har det på ICA, i deras frys med annat lite annorlunda och inte så vanligt kött.
Allt från älg, hjort till pytonorm, krokodil och lite där i mellan.
Citera
2013-12-15, 21:15
Medlem
OggeOJs avatar
Första tanken blev ExtremeFood i Göteborg/Stockholm.
Citera
2013-12-15, 22:07
Medlem
Här borde det finnas: http://xn--ktthallen-07a.se/
Citera
2013-12-15, 22:08
Medlem
lessyogets avatar
En fördel om du säger var du bor blir lite lättare då
Citera
2013-12-15, 22:14
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
Första tanken blev ExtremeFood i Göteborg/Stockholm.
Tack för tipset, bor själv i Göteborg.

Den där ägaren verkar vara en riktigt skön snubbe, får göra ett besök nån gång.
Citera
2013-12-15, 22:51
Medlem
iseereds avatar
Det är lite skoj och exotiskt, men satsa inte bara på krokodil då det faktiskt är ganska segt i alla dess former. Men om Du snackar med snubben kan han säkert föreslå något annat som Du kan komplettera med! Smaklig spis!
Citera
2013-12-15, 22:52
Medlem
BattleBuddhas avatar
Japp, Ica Maxi har. De har allt möjligt i den speciella köttdisken, struts, känguru, python, krokodil, gasell mm.
Citera
2013-12-16, 13:17
Bannlyst
Tack ska ni ha : )
Citera
2013-12-16, 22:12
Bannlyst
Ringde till ica maxi men dem har inge krokodil kött...
Citera
2013-12-20, 03:27
Medlem
elektronikfreaks avatar
Skulle ju förvåna mig om det säljs krokodilkött i Sverige även om köttet kommer från djur som är uppfödda i fångenskap. Det har väl diskuterats i årtionden huruvida EU ska tillåta väskor, stövlar, bälten, klockarmband och andra produkter från krokodilen eftersom det fortfarande idag finns vissa alligator-, kajman- och krokodilarter som är listade på EU-bilaga B (totalförbud mot import).
Citera
2013-12-20, 11:01
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Skulle ju förvåna mig om det säljs krokodilkött i Sverige även om köttet kommer från djur som är uppfödda i fångenskap. Det har väl diskuterats i årtionden huruvida EU ska tillåta väskor, stövlar, bälten, klockarmband och andra produkter från krokodilen eftersom det fortfarande idag finns vissa alligator-, kajman- och krokodilarter som är listade på EU-bilaga B (totalförbud mot import).

Det finns ju iaf en ambulerande vagn/stånd som säljer bl.a. krokodilkött som burgare på marknader etc. Så förbjudet är det icke. Däremot var man får tag i det vete tusan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in