Ja? på CityGross finns det ju en speciell frysdisk där de säljer lite mer "exotiskt" kött, typ som vildsvin, hjort mm.. men tror ni det finns krokodil där då? annars får jag ta och pallra mig dit och kolla men har inget körkort och det är en bit dit...
Jag har det på ICA, i deras frys med annat lite annorlunda och inte så vanligt kött.
Allt från älg, hjort till pytonorm, krokodil och lite där i mellan.
Det är lite skoj och exotiskt, men satsa inte bara på krokodil då det faktiskt är ganska segt i alla dess former. Men om Du snackar med snubben kan han säkert föreslå något annat som Du kan komplettera med! Smaklig spis!
Skulle ju förvåna mig om det säljs krokodilkött i Sverige även om köttet kommer från djur som är uppfödda i fångenskap. Det har väl diskuterats i årtionden huruvida EU ska tillåta väskor, stövlar, bälten, klockarmband och andra produkter från krokodilen eftersom det fortfarande idag finns vissa alligator-, kajman- och krokodilarter som är listade på EU-bilaga B (totalförbud mot import).
Skulle ju förvåna mig om det säljs krokodilkött i Sverige även om köttet kommer från djur som är uppfödda i fångenskap. Det har väl diskuterats i årtionden huruvida EU ska tillåta väskor, stövlar, bälten, klockarmband och andra produkter från krokodilen eftersom det fortfarande idag finns vissa alligator-, kajman- och krokodilarter som är listade på EU-bilaga B (totalförbud mot import).
Det finns ju iaf en ambulerande vagn/stånd som säljer bl.a. krokodilkött som burgare på marknader etc. Så förbjudet är det icke. Däremot var man får tag i det vete tusan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!