Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2013-12-21, 04:15
  #109
Medlem
Grodaifickans avatar
Precis som kvinnor förklarar sitt ibland irrationella beteende med sviktande hormoner så kan mäns våldsamhet förklaras med detsamma. Testosteron, that is.

Finns med andra ord inte så mycket att diskutera. Problemet är biologiskt och har inget med någon könsmaktsordning eller "strukturer" att göra. Precis som lågbegåvade kvinnor använder sitt känsloregister för att få sin vilja igenom, eller för att kontrollera andra människor, så använder deras manliga diton våld för att uppnå detsamma.

I just detta fallet har nog dock gärningsmännens kulturella tillhörighet en stor del i det hela, och om något ska diskuteras så är det hur efterblivna kulturer ska bekämpas eller civiliseras. Att påstå att våld mot kvinnor skulle vara ett stort problem i länder som Sverige tycker jag är att överdriva kraftigt. För en drabbad kvinna är det givetvis en tragedi men det är individuella problem och inget samhällsproblem. Det finns ingen som helst social eller juridisk acceptans för våld mot kvinnor, snarare tvärtom. Att misshandla en kvinna anses av en förkrossande majoritet vara oändligt mycket värre och renderar dessutom ofta i högre straff än om samma våld hade varit riktat mot en man.

Vad gäller våld i relationer så är min teori att det är något som i huvudsak utövas av så kallade betahannar som inte kan hävda sig bland andra män och därför tar ut det på fysiskt svagare individer i sin omgivning, såsom kvinnor eller barn. Jag skulle inte vilja kalla dessa män för "offer", men precis som många kvinnor genom könsroller känner press att bete sig och se ut på ett visst sätt så har män pressen på sig att de ska vara ledargestalter som pekar med hela handen. Just dessa män har dock missuppfattat hela grejen och har helt missat att en alfahanne är den som skänker trygghet åt sin omgivning genom att vara berget i stormen. En alfahanne brukar inte våld mot sina egna och behöver inte hävda sin dominans. En äkta alfahanne behöver inte ens bruka våld mot andra män.

Sen tycker jag absolut att mer resurser borde läggas på att utreda våldsbrott, men det gäller alla våldsbrott och varken enbart eller särskilt våld mot just kvinnor.


Avslutande vill jag, som dock utövar våld som hobby (kampsport) vilket kanske färgar mina åsikter i frågan, tycka att psykisk misshandel är lika illa som fysisk. Något som utövas av kvinnor i lika hög grad som av män, om inte mer.
Citera
2013-12-22, 18:25
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trexor89
Du väljer att dela in det i grupper när det kommer till kön, men inte hudfärg. Låt mig göra en översättning: "Det är trots allt människor som attackerat tjejen i fråga, inte kön, kan kön ens attackera någon liksom?".

Här väljer du att gruppera in det i män, men du vägrar gruppera in det i hudfärg, även fast hudfärgen är lika uppenbar som att könet man är uppenbart.

Jösses vilken värdelös rationell förmåga.

Men det är ju lite skillnad med tanke på att det var en grupp män mot en kvinna. Och vad många kanske inte förstår är att hudfärg är ett utseende drag och inget annat. Skillnaden på mörk eller ljus hudfärg är lika stor och anmärkningsvärd som blåa och bruna ögon.
Citera
2013-12-22, 23:17
  #111
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Alice1222
Men det är ju lite skillnad med tanke på att det var en grupp män mot en kvinna. Och vad många kanske inte förstår är att hudfärg är ett utseende drag och inget annat. Skillnaden på mörk eller ljus hudfärg är lika stor och anmärkningsvärd som blåa och bruna ögon.

Är du utvecklingsstörd?

Det är inte bara hudfärgen som är skillnaden, det är IQ, impulsivt beteende, testosteronnivåer, serotonin och kortisolnivåer, aggression, tendens till våldsamheter samt en hel drös andra faktorer.

Tyvärr verkar det som att du är ännu ett lätt offer för dagens mediahjärntvätt.
Citera
2013-12-23, 00:03
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polakolera
Är du utvecklingsstörd?

Det är inte bara hudfärgen som är skillnaden, det är IQ, impulsivt beteende, testosteronnivåer, serotonin och kortisolnivåer, aggression, tendens till våldsamheter samt en hel drös andra faktorer.

Tyvärr verkar det som att du är ännu ett lätt offer för dagens mediahjärntvätt.

Nej, jag är inte utvecklingsstörd. Vad jag däremot vet är att en människa som är mörkhyad föds med samma biologiska anatomi som en ljushyad människa. Vissa har lågt IQ och vissa har högt IQ, det är ju extremt bevisat att mörkhyade har högt IQ. Dessa personer hade impulsivt beteende, ja. Var det beroende på att de har mörk hy? Nej. Testosteron kommer inte mer till dig beroende på skillnader i hudfärg. Och aggression gör inte heller det. Tendens till våldsamhet vet jag också inte kommer från deras hudfärg.

Min gissning är helt enkelt att dessa män blev uppfostrade på ett för-jävligt sätt och levt med folk som tycker att det är okej. Min enda mening är att det inte är för deras hudfärg, inget annat. Att de är uppfödda i antingen ett dåligt samhälle eller i en dålig del av ett samhälle däremot, ja det kan jag fullt tro.
Citera
2013-12-23, 10:44
  #113
Avstängd
MagiskaPuffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alice1222
Nej, jag är inte utvecklingsstörd. Vad jag däremot vet är att en människa som är mörkhyad föds med samma biologiska anatomi som en ljushyad människa. Vissa har lågt IQ och vissa har högt IQ, det är ju extremt bevisat att mörkhyade har högt IQ. Dessa personer hade impulsivt beteende, ja. Var det beroende på att de har mörk hy? Nej. Testosteron kommer inte mer till dig beroende på skillnader i hudfärg. Och aggression gör inte heller det. Tendens till våldsamhet vet jag också inte kommer från deras hudfärg.

Min gissning är helt enkelt att dessa män blev uppfostrade på ett för-jävligt sätt och levt med folk som tycker att det är okej. Min enda mening är att det inte är för deras hudfärg, inget annat. Att de är uppfödda i antingen ett dåligt samhälle eller i en dålig del av ett samhälle däremot, ja det kan jag fullt tro.

Det gör dom inte. Du kanske lagt märkte till att dom SER ANNORLUNDA UT? Alltså föds dom inte med samma biologiska anatomi. Även hjärnan är annorlunda på samma sätt som att hudfärgen, ansiktsdragen är det.

Att du är så obildad är skrämmande ärligt talat.

Nej det är inte "extremt bevisat" att mörkhyade har högt IQ för helvete
Citera
2013-12-24, 01:24
  #114
Medlem
66ccskyhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagiskaPuffan
Trevliga bilder....

Tycker dock inte att deras ras spelar någon roll vi ser tydligt att det är män som utför dådet.

Varför gör män såhär?


host host det är klart att det spelar roll om det är negrer! riktiga svenska män har mer vett i huvudet än så
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback