2014-01-03, 15:54
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Du visar ju bara ännu mer att du inte har någon koll överhuvudtaget. SAC och SUF är ju syndikalistiska organisationer som ägnar sig nästan uteslutande åt arbetsplatskamp. De ägnar sig inte åt någon antifascismen mer än att någon av deras aktivister skulle dyka upp på en motdemonstration. Ung vänster är ju en del av vänsterpartiet som ägnar sig åt parlamentarismen och de ägnar sig knappast heller särskilt mycket åt antifascismen utan just parlamentarism är deras grej. Researchgruppen ägnar sig främst åt att kartlägga folk och olika rörelser. De i RG som har sitt förflutna som antifascister har ju snarare blivit offentliga på grund av att de inte lyckats hålla sina identiteter dolda.

Expo har inte haft några vänsterextremister sedan mitten av 1990-talet. Dessutom är hela organisationen grundad på den liberal antirasism där man ska debattera bort rasismen. Expo har även skrivit om RF och även Magnus Sandelin har fått vara med på ett hörn och han är ju ökänd liberal som hatar vänstern mer än något annat.

IRM utgår också från samma grund då de uppenbarligen nästintill kopierat expo fast valt att lägga all sin fokus på Sverigedemokraterna istället. Visserligen har Henke och Anny sitt ursprung ur sossarna men de bedriver ändå inget annat än just identitetspolitik(med undantag för Henkes fackliga aktivism). De använder ofta nedsättande språk mot folk som haft det sämre ställt i samhället och råkar ha varit just sverigedemokrater. Vänstern slår inte neråt på andra arbetare.

Sedan kan du springa runt och lipa om nyttiga idioter hur mycket du vill för vänstern och liberalerna avskyr varandra och samarbetar absolut inte med varandra utan det är bara något du fått för dig med din konspiratoriska världsbild.
Det är väl ändå anmärkningsvärt att Ullenhag och Löfvén demonstrerar med RS, RF, AFA och diverse "liberala" vänstergrupperingar? Jag hade iallafall blivit konfunderad om Reinfeldt demonstrerade med SMR. Det tror jag många andra hade reagerat över också. Om vänster- och liberalextremister nu hatar varandra så mycket så är det trots allt märkligt att dom går ut tillsammans och lyssnar på skära halsen av sverigedemokrater-låtar.
Citera
2014-01-04, 09:44
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Du visar ju bara ännu mer att du inte har någon koll överhuvudtaget. SAC och SUF är ju syndikalistiska organisationer som ägnar sig nästan uteslutande åt arbetsplatskamp. De ägnar sig inte åt någon antifascismen mer än att någon av deras aktivister skulle dyka upp på en motdemonstration. Ung vänster är ju en del av vänsterpartiet som ägnar sig åt parlamentarismen och de ägnar sig knappast heller särskilt mycket åt antifascismen utan just parlamentarism är deras grej. Researchgruppen ägnar sig främst åt att kartlägga folk och olika rörelser. De i RG som har sitt förflutna som antifascister har ju snarare blivit offentliga på grund av att de inte lyckats hålla sina identiteter dolda.

Expo har inte haft några vänsterextremister sedan mitten av 1990-talet. Dessutom är hela organisationen grundad på den liberal antirasism där man ska debattera bort rasismen. Expo har även skrivit om RF och även Magnus Sandelin har fått vara med på ett hörn och han är ju ökänd liberal som hatar vänstern mer än något annat.

IRM utgår också från samma grund då de uppenbarligen nästintill kopierat expo fast valt att lägga all sin fokus på Sverigedemokraterna istället. Visserligen har Henke och Anny sitt ursprung ur sossarna men de bedriver ändå inget annat än just identitetspolitik(med undantag för Henkes fackliga aktivism). De använder ofta nedsättande språk mot folk som haft det sämre ställt i samhället och råkar ha varit just sverigedemokrater. Vänstern slår inte neråt på andra arbetare.

Sedan kan du springa runt och lipa om nyttiga idioter hur mycket du vill för vänstern och liberalerna avskyr varandra och samarbetar absolut inte med varandra utan det är bara något du fått för dig med din konspiratoriska världsbild.
Det här är anledningen till att man inte orkar tjafsa med kommunister. Inte någonstans ens försöker ni hålla er till sanningen. Jag kommer att lista dina lögner nu, jag tar mig den tiden. Jag gör det för att folk ska förstå varför det är helt meningslöst att ha ett "åsiktsutbyte" med de flesta kommunister. Det går inte att utbyta åsikter med personer som anser att en lögn är en lika giltig åsikt som en sanning:

1. SAC och SUF är synnerligen aktiva även inom antifascismen. Både officiellt genom att medverka i varenda "antirasistiskt" jippo du kan hitta och inofficiellt genom att många av våldsverkarna inom AFA/RF är aktiva inom den syndikalistiska rörelsen. Det var bland annat en ledande figur för syndikalisterna i Uppsala som gick till attack mot en SMR-utdelning i höstas och tvingade SMR att övermanna honom. Du tror väl inte SAC och SUF själva håller med om att de inte har något med antifascismen att göra?

2. När det gäller Ung Vänster kan vi bara se det stöd Revolutionära Fronten har bland mängder av medlemmar. Vi har sett det via likes på facebook och hashtaggen #uteslutmigmed på twitter. Även här finns det dessutom givetvis folk som även deltar i RF/AFA:s aktiviteter. AFA Dackebygd leddes t.ex. av en vänsterpartist.

3. Researchgruppen utgörs av folk som kommer direkt från AFA. De stödjer fortfarande våldet vilket kan ses med deras stöd för kampanjen "free Joel" som syftar till att frige en AFA-extremist som anföll en antikommunistisk motdemonstration med kniv och försökte mörda åsiktsmotståndare.

4. Alex Bengtsson är vad jag vet fortfarande med i Expo. Han är vänsterextremist. Jonathan Möller är vänsterextremist. Lär finnas fler.

5. Anny Berglin är både vänsterextremist och drivande inom IRM.

6. Vi ser hela tiden exempel på att liberaler och vänsterextremister samarbetar med varandra. I Kärrtorp gick de hand i hand. I Expo arbetar de hand i hand.
Senast redigerad av baggebo1 2014-01-04 kl. 09:49.
Citera
2014-01-04, 10:42
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Det är väl ändå anmärkningsvärt att Ullenhag och Löfvén demonstrerar med RS, RF, AFA och diverse "liberala" vänstergrupperingar? Jag hade iallafall blivit konfunderad om Reinfeldt demonstrerade med SMR. Det tror jag många andra hade reagerat över också. Om vänster- och liberalextremister nu hatar varandra så mycket så är det trots allt märkligt att dom går ut tillsammans och lyssnar på skära halsen av sverigedemokrater-låtar.

Fast hela grejen med just demonstrationer är ju att locka så många som möjligt och vara folkliga. Man vill inte isolera sig och bli sektliga. Samtidigt så betyder det inte att bara för att Löfvén var med och demonstrerade så blir han en RF-sympatisör. Hade det varit så att RF anordnat en demonstration för endast RF-aktivister och Löfvén hade dykt upp så hade det ju varit en annorlunda situation. När man samlar 16 000 personer på en demonstration så förstår nog de flesta att det inte är endast militanta antifascister som samlats. Sedan har de ju även klagats från liberalt håll på vänsterns inblandning i Kärrtorp. I expressens kunde man t.ex. läsa följande: http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-raddare-och-ledsnare-an-nar-jag-akte-dit/

Vänstern och liberaler är inte så jävla överens som ni nationella verkar få för er.

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det här är anledningen till att man inte orkar tjafsa med kommunister. Inte någonstans ens försöker ni hålla er till sanningen. Jag kommer att lista dina lögner nu, jag tar mig den tiden. Jag gör det för att folk ska förstå varför det är helt meningslöst att ha ett "åsiktsutbyte" med de flesta kommunister. Det går inte att utbyta åsikter med personer som anser att en lögn är en lika giltig åsikt som en sanning:

Jag är inte kommunist rå redan där är du ute och cyklar igen.

Citat:
1. SAC och SUF är synnerligen aktiva även inom antifascismen. Både officiellt genom att medverka i varenda "antirasistiskt" jippo du kan hitta och inofficiellt genom att många av våldsverkarna inom AFA/RF är aktiva inom den syndikalistiska rörelsen. Det var bland annat en ledande figur för syndikalisterna i Uppsala som gick till attack mot en SMR-utdelning i höstas och tvingade SMR att övermanna honom. Du tror väl inte SAC och SUF själva håller med om att de inte har något med antifascismen att göra?

Jag skrev att SAC och SUF som organisation ägnar sig främst åt arbetsplatskamp. Jag skrev aldrig att de aldrig hade bedrivit någon antifascismen heller haft medlemmar som även varit organiserade inom t.ex. AFA utan det är du som försöker vrida och hitta på att jag påstått saker för att du ska plocka dina egna poäng. SAC är fortfarande ett fackförbund som agerar just främst på arbetsplatser mot arbetsköpare.

Citat:
2. När det gäller Ung Vänster kan vi bara se det stöd Revolutionära Fronten har bland mängder av medlemmar. Vi har sett det via likes på facebook och hashtaggen #uteslutmigmed på twitter. Även här finns det dessutom givetvis folk som även deltar i RF/AFA:s aktiviteter. AFA Dackebygd leddes t.ex. av en vänsterpartist.

Uppenbarligen har du inte hängt med särskilt mycket då de som gått ut med att visa sitt stöd för RF har blivit just uteslutna ur ung vänster och vänsterpartiet. Att antifascister organiserat sig parlamentariskt i vänsterpartiet har jag heller aldrig sagt emot men däremot de gångerna vänsterpartiet fått reda på det så det ju blivit just uteslutningar.

Citat:
3. Researchgruppen utgörs av folk som kommer direkt från AFA. De stödjer fortfarande våldet vilket kan ses med deras stöd för kampanjen "free Joel" som syftar till att frige en AFA-extremist som anföll en antikommunistisk motdemonstration med kniv och försökte mörda åsiktsmotståndare.

Och jag har inte sagt något annat heller. Jag skrev att RG främst ägnade sig åt kartläggning och inte våld. Sa inte heller att de tagit något avstånd från politiskt våld. Däremot har visserligen Fredriksson tagit avstånd från våld som politiskt metod men det har inte RG som organisation gjort.

Citat:
4. Alex Bengtsson är vad jag vet fortfarande med i Expo. Han är vänsterextremist. Jonathan Möller är vänsterextremist. Lär finnas fler.

Bengtsson var med i ung vänster och är inte medlem i vänsterpartiet. Sedan har du även Mona Stahlin så hittils har du hela tre stycken. Sedan har du ju även liberalerna i styrelsen men de orkar du ju inte räkna upp för de kan du inte plocka några poäng med. Att t.ex. Cecilia Stegö Chilò från Timbro är med i styrelsen.

Citat:
5. Anny Berglin är både vänsterextremist och drivande inom IRM.

Anny är sosse. Kallar du alla sossar för vänsterextremister? I så fall är vi ju en jävligt fet majoritet vänsterextremister i detta landet.

Citat:
6. Vi ser hela tiden exempel på att liberaler och vänsterextremister samarbetar med varandra. I Kärrtorp gick de hand i hand. I Expo arbetar de hand i hand.

Den radikala vänstern samarbetar inte med liberaler. Expo har några sossar vilket knappast är extremvänster. Liberalerna blev ju dessutom rätt så sura på vänstern angående kärrtorp:
http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-raddare-och-ledsnare-an-nar-jag-akte-dit/
Citera
2014-01-04, 10:49
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Anny är sosse.
Hon är valombudsman för Vänsterpartiet.
Citat:
Den radikala vänstern samarbetar inte med liberaler. Expo har några sossar vilket knappast är extremvänster.
Bengtsson och Möller är inte sossar. De är vänsterextremister.
Citat:
Liberalerna blev ju dessutom rätt så sura på vänstern angående kärrtorp:
http://www.expressen.se/kronikorer/b...-jag-akte-dit/
Det där utspelet var uppseendeväckande. Saker är inte uppseendeväckande om de hör till vanligheterna.
Senast redigerad av baggebo1 2014-01-04 kl. 10:54.
Citera
2014-01-04, 11:34
Medlem
Herr Bökbergs avatar
När man gör en sökning på "smr kärrtorp" på youtube tycks alla hemmafilmer vara borta?,
vad var det som var så våldsamt?
Citera
2014-01-04, 17:43
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
När man gör en sökning på "smr kärrtorp" på youtube tycks alla hemmafilmer vara borta?,
vad var det som var så våldsamt?
Snarare så att ingen vill "hjälpa" polisen att identifiera eventuella kravalldeltagare.

/Micke
Citera
2014-01-05, 07:57
Medlem
Citat:
Hon är valombudsman för Vänsterpartiet.

Sossarna och vänsterpartiet är samma skit. Anny bedriver fortfarande endast identitetspolitik så det är ändå irrelevant om hon var antingen syndikalist, kommunist eller sosse.

Citat:
Bengtsson och Möller är inte sossar. De är vänsterextremister.

Det är bara en stämpel du slänger med för att plocka poäng. De bedriver ingen vänsterpolitik överhuvudtaget.

Citat:
Det där utspelet var uppseendeväckande. Saker är inte uppseendeväckande om de hör till vanligheterna.

Om man är en nasse och endast läser vinklad "politiskt inkorrekt" media så är det ju klart att man missar alla andra diskussioner som just hör till vanligheterna. Visserligen så är ju antifascister bra på att hålla antifascismen i det dolda men alltid när det kommer till tals så brukar liberalerna lipa om att vänstern ska ta avstånd så det är inte uppseendeväckande utan tillhör just vanligheterna.
Citera
2014-01-05, 18:57
Medlem
Kadeks avatar
Filmade inte SMR aktionen? Har för mig att jag såg en bild när en aktivist håller i en kamera. Lär vara en guldgruva för polisen om man vågar inleda förundersökning mot vänsterextremisterna
Citera
2014-01-07, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
Filmade inte SMR aktionen? Har för mig att jag såg en bild när en aktivist håller i en kamera. Lär vara en guldgruva för polisen om man vågar inleda förundersökning mot vänsterextremisterna

De kan väl inte klippa och vinkla det denna gången så det ser ut som de segrar. Inte ens SMR är så dumma så att de lägger ut en video när de får stryk. SD och liknande gör ju det men de leker ju offer och bygger sin politik på det.
Citera
2014-01-07, 21:17
Medlem
norra-sidans avatar
Citat:
De kan väl inte klippa och vinkla det denna gången så det ser ut som de segrar. Inte ens SMR är så dumma så att de lägger ut en video när de får stryk. SD och liknande gör ju det men de leker ju offer och bygger sin politik på det.

Klippa och klisstra kan alla, filmen kommer! Tror på stor fokus på inledandet av attacken, där antifascister var splittrade och många flaskor kom.Efter de hoppar dom helt enkelt över resten av slagsmålet\slagsmålen. Däremot hur\om dom får med den heroiska reträtten och skogsmulle utflykten ska bli spännande å se. Allt kan vinklas!
Citera
2014-01-07, 22:52
Medlem
Kadeks avatar
Är inte kameran beslagtagen?
Citera
2014-01-08, 20:46
Medlem
Måste verkligen suga att få så mycket pisk när man försöker attackera en demonstration sen bli häktade på köpet. Hur mår det 2 knivhuggna motståndsmännen? påstår ni fortfarande vinst trots 2 knivskurna, flera motståndsmän blodiga?

Jävligt roligt att Saxlind rapporterade som aktivist på plats från Kärrtorp. Killen har ett öga, han lär inte sett så mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in