• 1
  • 2
2013-12-15, 11:20
Medlem
Hej!

Ska hyra en lägenhet i Landala i Gbg nu och det ingick ingen parkering,
Så är det någon som vet någon gratisparkering där i närheten av kapellgången? Vore tacksamt, eller om det inte finns någon gratis så kanske någon billig i närheten?

Är själv inte från Gbg så har inte så stor koll på sånt..

Ha de gott!
Citera
2013-12-15, 11:23
Medlem
Kalla Kåres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djzro
Hej!

Ska hyra en lägenhet i Landala i Gbg nu och det ingick ingen parkering,
Så är det någon som vet någon gratisparkering där i närheten av kapellgången? Vore tacksamt, eller om det inte finns någon gratis så kanske någon billig i närheten?

Är själv inte från Gbg så har inte så stor koll på sånt..

Ha de gott!

Nä, gratisparkering hittar du inte i Göteborgs inre delar. Du får väl ansöka om boendeparkering.

http://goteborg.se/wps/portal/invana...vZ0FBIS9nQSEh/
Citera
2013-12-15, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalla Kåre
Nä, gratisparkering hittar du inte i Göteborgs inre delar. Du får väl ansöka om boendeparkering.

Synd! Men du vet ingen billig i närheten annars?

Tack för länken, men tillhör ingen boendeparkering på den adressen tyvärr så det blir svårt :/
Något annat tips kanske?
Citera
2013-12-15, 13:09
Medlem
Ogres avatar
Finns ingen gratisparkering där.
Det finns parkeringshus i närheten, jag har ingen länk, men jag vet att jag har sett annonser med lediga platser där. Men gratis kan du glömma, det är göteborg du flyttar till och här är det miljöpartiet som bestämmer.
Citera
2013-12-16, 10:18
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djzro
Synd! Men du vet ingen billig i närheten annars?

Tack för länken, men tillhör ingen boendeparkering på den adressen tyvärr så det blir svårt :/
Något annat tips kanske?

Närmaste gratisplats är nog vid utlandagatan ca 1.5 km därifrån. Men det är ganska hög konkurrens om dessa platser och svårt att få något.

En snabb koll på Göteborgs Stads parkerings hemsida visar att nattparkering på Hvitfeldska gymnasiet (ca 400 m från Kapellgången) har några lediga tillstånd kvar för 350 kr/mån. Det är nog det billigaste alternativet du har i närheten av Landala. Det är kö till dygnstillstånd (700 kr/mån) men inte så lång så du kan börja med nattillstånd.
Senast redigerad av Megaforce 2013-12-16 kl. 10:21.
Citera
2014-08-07, 01:16
Medlem
utan.att.stannas avatar
BUMP

Har samma fråga, anno 2014!
Citera
2014-08-08, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
BUMP

Har samma fråga, anno 2014!

Javisst! Jag äger ett parkeringshus centralt, du kan få parkera där gratis. Vill du ha en gratis tv också? Och varför inte gratis internet?

Inte för att vara dryg, men Landala är centralt i Göteborg, vet du vad markhyran är där? Varför skulle det finnas GRATIS parkeringar där?? Tipsen ovan tycker jag var rätt bra!
Citera
2014-08-08, 11:41
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av botze
Javisst! Jag äger ett parkeringshus centralt, du kan få parkera där gratis. Vill du ha en gratis tv också? Och varför inte gratis internet?

Inte för att vara dryg, men Landala är centralt i Göteborg, vet du vad markhyran är där? Varför skulle det finnas GRATIS parkeringar där?? Tipsen ovan tycker jag var rätt bra!
Håller med, i dagens läge även här i Stockholm kan du glömma att parkera gratis centralt, i så fall får du leta dig till nån förort och ställa bilen där. Men inte centralt.

Jag vet ju en sak hur det går till att parkera gratis, man struntar helt enkelt i att lösa biljetten. Då är det ju gratis, en stund i alla fall tills det sitter parkeringsböter i rutan, MEN! Du har ju fortfarande inte betalat för att stå där, bra va?
Citera
2014-08-08, 23:09
Medlem
miikoss avatar
Göteborg är det svårt i, många centrala gator och torg ligger inom zoner med parkeringsförbud. Många fastighetsägare har även varit noga med att sätta upp förbjudskyltar och deras namn och telefonnummer vid samtliga infarter till deras lilla tomt.
Citera
2014-08-09, 14:34
Medlem
utan.att.stannas avatar
Månadsparkering är ju vad jag letar efter. Bara man slipper timmparkering :s blir lite väl dyrt.
Citera
2014-08-09, 15:04
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Månadsparkering är ju vad jag letar efter. Bara man slipper timmparkering :s blir lite väl dyrt.
Trodde du ville stå gratis?

Citera
2014-08-10, 14:40
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayweed
Trodde du ville stå gratis?

Lägenheten verkar ibte ingå i boendeparkeringsystener.. Kan man inte hyra något ändå?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in