2013-12-15, 01:48
Medlem
Avalanchekings avatar
Med risk för att skamsen stå med foliehatten i handen så måste jag få ventilera mig. Jag har sedan jag blev medlem på denna sidan vid ett flertal tillfällen reagerat på saker som alla härleder mig till samma slutsats (rubriken).

De allra flesta trådarna handlar på ett eller annat sätt om judar, muslimer, SD, Jimmie Åkesson, Krig, rasfientlighet, nationalism etc. Visst beror det dels på anonymiteten i kombination med normalsvenskens blyga jag men oavsett storlek på olika forum eller sociala nätverk så finns inget som ens är i samma galax som Flashback.

Man ser användare, som i en tråd om en våldtagen kvinna, skriva saker som "tack vare skäggbarnen våra landsförrädare till politiker placerat som våra grannar ser Sverige ut såhär."
Detta skrivs många gånger tidigt i trådar där det inte ens framkommit vem GM är. När dessa sedan citeras och besvaras, lika korkat förvisso, så raderas ofta svaret om det är judefientligt, SD-fientligt eller liknande. Sällan vice versa.

Jag vägrar tro att det är slumpen längre. Handen på hjärtat. Har ni aldrig tänkt i liknande banor ? Styrs Flashback i en förutbestämd riktning ?
Senast redigerad av Avalancheking 2013-12-15 kl. 01:53.
Citera
2013-12-15, 01:59
Medlem
ninjutsus avatar
Att Flashback är ett tillhåll för många rasister är väl ingen hemlighet då det är så högt i tak samt att man når ut till väldigt många personer med tanke på hur stort forumet faktiskt är. Men det finns ju hur många delforum som helst och det verkar som om du snurrat in dig i en väldigt liten del.
Citera
2013-12-15, 02:04
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Att Flashback är ett tillhåll för många rasister är väl ingen hemlighet då det är så högt i tak samt att man når ut till väldigt många personer med tanke på hur stort forumet faktiskt är. Men det finns ju hur många delforum som helst och det verkar som om du snurrat in dig i en väldigt liten del.

God kväll på dig herrn.

Där har du faktiskt fel. Jag brukar gå in på "aktuella ämnen" vilka, som du vet, består av blandad kompott.

Det jag inte riktigt köper är att: om det nu vore som du skriver, skulle ju andra ämnen vara lika högt prioriterade på "aktuella ämnen" som de jag jag skriver om, kan jag tycka. Jag sysslar inte med foliehattstänk egentligen men detta har gjort mig väldigt konspiratorisk
Citera
2013-12-15, 02:13
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
God kväll på dig herrn.

Där har du faktiskt fel. Jag brukar gå in på "aktuella ämnen" vilka, som du vet, består av blandad kompott.

Det jag inte riktigt köper är att: om det nu vore som du skriver, skulle ju andra ämnen vara lika högt prioriterade på "aktuella ämnen" som de jag jag skriver om, kan jag tycka. Jag sysslar inte med foliehattstänk egentligen men detta har gjort mig väldigt konspiratorisk
Mja, blandat och blandat. Rätta mig om jag har fel men aktuella ämnen är väl väldigt brottsrelaterat? Är väl ingen slump att många halkar in på invandrare då det ofta är invandrare som står för brotten. Samma sak med politik, SD är ganska populära på Flashback så det blir lätt samma sak.
Citera
2013-12-15, 02:17
Medlem
DetektivSventons avatar
Har aldrig sätt några jude kritiska inlägg raderas.
Finns många SD sympatisörer på FB, kan vara därför ofta sådant kommer upp i "Aktuella Ämnen".
SD är även ett ämne som väcker känslor hos många.
Citera
2013-12-15, 02:25
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivSventon
Har aldrig sätt några jude kritiska inlägg raderas.
Finns många SD sympatisörer på FB, kan vara därför ofta sådant kommer upp i "Aktuella Ämnen".
SD är även ett ämne som väcker känslor hos många.

Märkligt att du inte märkt det då jag sett det tonvis med gånger =)

Har inget emot SD, trots att det inte är min kopp te så att säga. Det är den selektiva öppenheten jag börjat tänka på.
Citera
2013-12-15, 02:28
Medlem
BigFatCones avatar
Jag tycker snarare att det är en liten del av forumet som handlar om judar eller rasism men jag vet inte. Jag orkade räkna från Data till Kultur, bara där är femtio forum som inte bör handla om vare sig judar eller rasim.
Citera
2013-12-15, 02:35
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag tycker snarare att det är en liten del av forumet som handlar om judar eller rasism men jag vet inte. Jag orkade räkna från Data till Kultur, bara där är femtio forum som inte bör handla om vare sig judar eller rasim.

Återigen. Jag kikar alltid på "aktuella ämnen" vilka är de som drar störst publik. Skulle man dra ett snitt på senaste 6 månaderna gällande vilka ämnen som oftast legat där skulle de ämnena och liknande överlägset toppa listan.
Citera
2013-12-15, 02:40
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Återigen. Jag kikar alltid på "aktuella ämnen" vilka är de som drar störst publik. Skulle man dra ett snitt på senaste 6 månaderna gällande vilka ämnen som oftast legat där skulle de ämnena och liknande överlägset toppa listan.
Absolut men det betyder egentligen ingenting och absolut inte att forumet skulle styras av "sionister och rasister". Kolla istället Nya Ämnen för att få en mer rättvis bild av vad som faktiskt diskuteras på forumet.
Citera
2013-12-15, 03:02
Medlem
Fernets avatar
Citat:
Med risk för att skamsen stå med foliehatten i handen så måste jag få ventilera mig. Jag har sedan jag blev medlem på denna sidan vid ett flertal tillfällen reagerat på saker som alla härleder mig till samma slutsats (rubriken).

De allra flesta trådarna handlar på ett eller annat sätt om judar, muslimer, SD, Jimmie Åkesson, Krig, rasfientlighet, nationalism etc. Visst beror det dels på anonymiteten i kombination med normalsvenskens blyga jag men oavsett storlek på olika forum eller sociala nätverk så finns inget som ens är i samma galax som Flashback.

Man ser användare, som i en tråd om en våldtagen kvinna, skriva saker som "tack vare skäggbarnen våra landsförrädare till politiker placerat som våra grannar ser Sverige ut såhär."
Detta skrivs många gånger tidigt i trådar där det inte ens framkommit vem GM är. När dessa sedan citeras och besvaras, lika korkat förvisso, så raderas ofta svaret om det är judefientligt, SD-fientligt eller liknande. Sällan vice versa.

Jag vägrar tro att det är slumpen längre. Handen på hjärtat. Har ni aldrig tänkt i liknande banor ? Styrs Flashback i en förutbestämd riktning ?

Ja, det är så FB har blivit tyvärr.
Så länge du skriver hatiskt om sandnegrer, bögnegrer, apnegrer, slemsliddjur och kommunister så är det högt till tak, typ the sky is the limit. Men om du inte uttrycker dig som en typiskt kränkt vit svensk man så kan du bli avstängd för ett stavfel om du har otur.

HA har R&W och Avpixlat har Flashback.
Trist!
Citera
2013-12-15, 03:10
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fernet
Ja, det är så FB har blivit tyvärr.
Så länge du skriver hatiskt om sandnegrer, bögnegrer, apnegrer, slemsliddjur och kommunister så är det högt till tak, typ the sky is the limit. Men om du inte uttrycker dig som en typiskt kränkt vit svensk man så kan du bli avstängd för ett stavfel om du har otur.

HA har R&W och Avpixlat har Flashback.
Trist!

God kväll herr Fernet.
Det fetade var en otroligt pricksäker analogi.

Det intressanta är hur få dessa människor, procentuellt sett, är i verkliga livet kontra hur många de är här. Och framförallt varför.
Citera
2013-12-15, 04:52
Medlem
Jag tycker det stämmer iallafall. Det finns mycket regler som t.ex att man inte får "hota" någon på flashback och att man lätt blir avstängd osv men det finns ingen regel där det står t.ex "rasism är ej tillåtet"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in