Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-14, 11:58
  #1
Medlem
Knarkkorven!s avatar
Legaliseringsguiden har gjort en granskning av de svenska politiska partierna och ungdomsförbundens syn på narkotika, legalisering osv. Vi har samlat ihop massor med debattartiklar, gamla valaffischer, uttalanden till tidningar och i riksdagen och annat smått och gott. Vi listar även vilka kända politiker som har använt illegala droger och reaktionerna kring detta.

Här kan ni läsa den: Granskning av partiernas narkotikapolitik

Vi skulle gärna vilja ha er hjälp att komplettera med mer information, uppmärksamma oss på faktafel och liknande. Skriv här i tråden, gärna med källhänvisningar om ni hittar sådana. Speciellt intressant skulle det vara att läsa igenom debatterna från riksdagen inför införandet av de olika förbudslagarna och se om man kan hitta några guldkorn.

Nästa version (v.2) av Legaliseringsguiden som pdf planeras att släppas till sommaren. Tills dess vill vi gärna ha er hjälp att göra den ännu bättre, på alla områden.

Kommentarer på artikeln?

/Knarkkorven
Citera
2013-12-14, 15:26
  #2
Medlem
Verderbens avatar
Okej.Jag gillar den,upplysande.Om allt stämmer. Men nu har jag ingen att rösta på.Fast saknas det inte partier? Några Iallafall...
Citera
2013-12-14, 15:58
  #3
Medlem
Knarkkorven!s avatar
Det finns en plan på att utöka med en extra rubrik där småpartiernas åsikter sammanfattas. Under 2000-talet har vi haft flera små liberala partier (Liberati och Libertarianerna, Liberaldemokraterna) som har haft intressanta åsikter, Liberala partiet heter ett annat som existerar fortfarande... Piratpartiet har/har haft åsikter i narkotikadebatten och kan också få komma med på ett hörn, FI har väl fortfarande några som röstar, annars blir det nog punkt där, det finns ingen mening med att ta med partier med bara ett par hundra röstande.

Jag meddelar här när materialet skapats.
Citera
2013-12-15, 01:38
  #4
Medlem
Mollips avatar
Mycket bra sammanställning Knarkkorven! Men man blir ju inte direkt glad att läsa den fast man redan innan visste vad den politiska eliten för det mesta säger.Men det var en otäck bild på Beatrice Ask också, man får se hennes ansikte.

Citat:
Folkpartiet vet bättre - Man kan inte låta vetenskapen få stå i vägen för övertygelsen om att alla droger är farliga och skadliga...

Att inte låta vetenskapen få stå i vägen är tyvärr genomgående för utformingen av vår narkotikapolitik.Lever vi verkligen i det 21'a århundradet?Jag måste ha sett fel.
Citera
2013-12-15, 09:44
  #5
Medlem
Knarkkorven!s avatar
Tack.

Nu finns det med information om övriga partier också.

Jag ber om ursäkt för att referenslistan är ofullständig, den fungerar om man är inloggad som en användare i wikin. Någon konstig bugg som jag inte lyckats hitta/lösa. Vill ni se referenser så får ni skapa en användare eller vänta tills nästa pdf-version släpps.
Citera
2013-12-15, 21:58
  #6
Medlem
Fladdermirs avatar
Bra initiativ! Du får min inläggsoskuld!

EDIT: Jag ljög visst om min oskuld. Men vi kan låtsas som om du fick den!
__________________
Senast redigerad av Fladdermir 2013-12-15 kl. 22:15.
Citera
2013-12-17, 00:45
  #7
Medlem
Knarkkorven!s avatar
Haha, den var bra

Nu har vi fixat till så att referenslistorna fungerar.

Är det verkligen ingen som kommer på fler saker att ha med? Den kan väl inte vara så bra att artikeln är komplett?
Citera
2013-12-17, 16:41
  #8
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkkorven!
Haha, den var bra

Nu har vi fixat till så att referenslistorna fungerar.

Är det verkligen ingen som kommer på fler saker att ha med? Den kan väl inte vara så bra att artikeln är komplett?
Personligen så har man tyvärr lite för dålig koll på politiken, man bara vet de är väldigt anti överlag.
Citera
2013-12-18, 00:28
  #9
Medlem
Jestermedgesters avatar
Väldigt bra sammanställning Knarkkorven! Har bara ugglat igenom det som hastigast men det ser ypperligt ut. Det behövs fler människor som du. Tack!
Citera
2013-12-21, 23:32
  #10
Medlem
Mollips avatar
Du kanske kan skriva om några modiga som vågat att gå emot sitt eget partis officiella narkotikapolitik?Eller lista viktiga svenska debattörer för en alternativ syn.
Citera
2014-03-11, 03:03
  #11
Medlem
Phatcherocs avatar
Wohoo!
Kunde inte komma bättre i tiden

Tack Korven och alla inblandade !!!

sprid vidare
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback