2013-12-13, 19:51
Medlem
kallekulakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Ja naturligtvis men inom rimliga gränser, skaffar han en egen tv , beg.platt kostar inte mycket kan de inte neka honom att spela i sitt eget rum. Annars kontaktar man skolkuratorn och flyttar.
Vad i hela helvete ska skolkuratorn göra åt det hela?
Citera
2013-12-13, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Vad har ni en PS3 för om den står och dammar på vinden? Är du 18+ år skall du naturligtvis flytta hemifrån om du är missnöjd med dina föräldrars uppfostringsmetoder. Kanske tillbaks till Turkiet, som ju nu i princip är ett modernt i-land med e-sportsmästare och sekularism.

Jag måste erkänna att din livssitution är något ironisk. Ännu ett mångkulturellt misslyckande. Ännu en andra generationens invandrare som hålls tillbaka i sin personliga utveckling av kulturellt oliksinnade föräldrar. Ännu ett barn som slits mellan två världar. Du vet, våra politiker i Sverige hade gärna sett att du antog en sån där mångkulturell identitet som dina föräldrar har - det bade berikat oss svenskar, menar de. Vad tycker du? För dig är det nog ganska uppenbart att du vill leva svenskt, i den kultur och det miljö som vita svenskar lever i, för dig är det nog ganska uppenbart att Sverige vore en bättre plats om alla vore som vita svenskar - men det tycker varken våra politiker eller våra journalister och opinionsbildare. Kanske vore det bättre om dessa invandrare försöker uppliva dessa mål i sina hemländer, för att göra världen till en bättre plats?

Ledsen för dessa utsvävningar. Hämta ner din jävla PS3 och be morsan dra åt helvete.
Helt rätt! Försvenska dig så mycket som möjligt, börja med att visa 0 respekt för dina föräldrar!

TS tjäna lite pengar och köp en skärm?
Citera
2013-12-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Vad har ni en PS3 för om den står och dammar på vinden? Är du 18+ år skall du naturligtvis flytta hemifrån om du är missnöjd med dina föräldrars uppfostringsmetoder. Kanske tillbaks till Turkiet, som ju nu i princip är ett modernt i-land med e-sportsmästare och sekularism.

Jag måste erkänna att din livssitution är något ironisk. Ännu ett mångkulturellt misslyckande. Ännu en andra generationens invandrare som hålls tillbaka i sin personliga utveckling av kulturellt oliksinnade föräldrar. Ännu ett barn som slits mellan två världar. Du vet, våra politiker i Sverige hade gärna sett att du antog en sån där mångkulturell identitet som dina föräldrar har - det bade berikat oss svenskar, menar de. Vad tycker du? För dig är det nog ganska uppenbart att du vill leva svenskt, i den kultur och det miljö som vita svenskar lever i, för dig är det nog ganska uppenbart att Sverige vore en bättre plats om alla vore som vita svenskar - men det tycker varken våra politiker eller våra journalister och opinionsbildare. Kanske vore det bättre om dessa invandrare försöker uppliva dessa mål i sina hemländer, för att göra världen till en bättre plats?

Ledsen för dessa utsvävningar. Hämta ner din jävla PS3 och be morsan dra åt helvete.

Alltså ärligt talat ni svenskar äcklar mig. Låt oss invandrare vara invandrare, det är inte meningen av vi ska bli som er. Det är inte meningen att vi ska börja äta sill och potatis och fira midsommar som ni svennar gör. Det är ni som ska anpassa er till en globaliserad värld inte vi invandrare som ska anpassa oss efter er. Nää dra åt helvete för fan med eran svenskhet och kör upp den i röven på er.

Jag har sett hur min svennekompis skriker åt sin farsa för minsta lilla grej. Fyfan vad jag äcklades. Jag ville inte säga något till min kompis men fyfan!!
Citera
2013-12-13, 20:40
Medlem
Sliparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Haha nej, vi bor i ett fint område. Ger hälften av mitt studiebidrag till morsan för att jag vill det och att hon förtjänar det.

Ska berätta för henne att de pengarna ryker om hon inte tar in det jag säger.
Okej, då var det jag som missförstod. Gör så om du tror att det kommer att hjälpa, tycker själv att spelförbud känns väldigt inskränkande mot någon som är vuxen nog att fatta sina egna beslut.

Jag tycker att många här på flashback inte kan se skillnad på respekt för ens föräldrar och att ta lite plats i hemmet. Det är inte alltid ens föräldrar som vet vad som är bäst.
Citera
2013-12-13, 20:44
Medlem
Citat:
Funderar på att spara mina studiepengar och köpa en 25 tums datorskärm som jag kan spela mitt PS3 på. Problemet är att morsan tar typ hälften.

Jobba extra i matbutiker på helger och kvällar, ICA har ofta behov av personal på obekväm arbetstid. Du behöver inte jobba många timmar månaden för att få ihop cash.
Citera
2013-12-13, 21:16
Medlem
Kul att plåga dig, känner själv skadeglädje när jag läser tråden.

Själv varit i typ samma situation, men med åren så kommer en inbyggd vilja att djävlas med den yngre generationen. "Inte ska ni få ha kul med nymodigheter, ni skall slita och ha tråkigt som på min tid".

I framtiden kommer du säkert; "IZZET!!!!! varför du spela PS78XHOLOGRAM? Allah Allah Allah*tar dig för pannan* Vad vi har sagt, inte på vardagar! Min son varför du bryta löfte va? Vill du ha çokt med stryk?"

Citat:
Ursprungligen postat av Selk
Han gick med flashback 2011 och är 18nu, det är enkel matte han var 15 när han registrerade sig och bröt 18 års gränsen på fb
Alltså vem fan bryr sig om åldersgränsen (upp till moderatorerna), borde köra upp ett PS3 i röven på sådana som gnäller om "ålder och troll" så förbannat. Speciellt retroaktivt!!
Senast redigerad av tjackroffe 2013-12-13 kl. 21:38.
Citera
2013-12-13, 21:31
Medlem
iC0REs avatar
Skaffa ett jobb och flytta hemifrån så kan du spela hur mycket du vill.
Citera
2013-12-13, 21:34
Medlem
sexnolltvas avatar
Föräldrar som dina är riktigt jobbiga som ska överdriva med så löjliga saker. Hade jag varit i din sits så hade jag flyttat så fort jag kunde.

Du får spela på datorn tillsvidare och om du har en aningen nyare datorskärm så kanske det går att använda den som skärm till ditt ps3.
Citera
2013-12-13, 21:57
Avslutad
Föräldrar brukar vilja att sina barn ska prioritera sina studier före TV-spelandet. Sen kanske du är fet och borde röra på dig mer.
Citera
2013-12-13, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Föräldrar brukar vilja att sina barn ska prioritera sina studier före TV-spelandet. Sen kanske du är fet och borde röra på dig mer.

Har inte med ämnet att göra, detta är inget barn utan en myndig person som dessutom HAR bra betyg.
Citera
2013-12-13, 23:44
Bannlyst
Nu i efterhand så ångrar jag ordvalen jag använt. Självklart kallar jag aldrig min morsa för saker som "hora". Var bara riktigt arg över att hon aldrig visat förståelse för hur jag själv ser på det hela. Jag ger ju såklart flis till min morsa för att jag såklart älskar henne.

Hade en seriös diskussion med henne nyss och förtydligade att jag inte är ute efter att spela hela natten eller nöta 14 timmar. Jag vill bara ha mitt PS3 orörd i mitt rum och visa att jag visst kan ta ansvar när det gäller studierna (vilket jag intygat sedan högstadiet, usch vad folk ska glömma så fort men jag nämnde detta). Jag vill likt mina kompisar också kunna spela 365 dagar om året och inte under loven. Man kan ju undra om hon fortfarande ser mig som ett litet barn. Har pratat vett med henne och sade att jag sticker härifrån och lever hellre på gatan än att behöva ha en otacksam morsa som inte ens förstår hur mycket glädje så lite som fritt-ps3 spelande kan ge. Som slutkläm sade jag att pengarna från studiebidraget ryker om hon fortfarande inte visar förståelse för hur jag tänker och vad jag har för syn på det hela, men det blir lite svårt då jag inte kan förklara detta enkelt på svenska så att hon förstår. Mitt förslag var att köpa en datorskärm med HDMI-uttag och hon ställde sig positivt till detta och med start från torsdagen kommer jag att få spela hur mycket jag vill då hon i nuläget fått en viss förståelse för att jag känner mig jävligt bitter över att höra mina polare i skolan snacka om hur de tillsammans spelade ett visst spel.

Tack till alla som har hjälpt till med förslag. De var mycket till hjälp.
Citera
2013-12-14, 00:11
Medlem
Sprutmusts avatar
Citat:
Nu i efterhand så ångrar jag ordvalen jag använt. Självklart kallar jag aldrig min morsa för saker som "hora". Var bara riktigt arg över att hon aldrig visat förståelse för hur jag själv ser på det hela. Jag ger ju såklart flis till min morsa för att jag såklart älskar henne.

Hade en seriös diskussion med henne nyss och förtydligade att jag inte är ute efter att spela hela natten eller nöta 14 timmar. Jag vill bara ha mitt PS3 orörd i mitt rum och visa att jag visst kan ta ansvar när det gäller studierna (vilket jag intygat sedan högstadiet, usch vad folk ska glömma så fort men jag nämnde detta). Jag vill likt mina kompisar också kunna spela 365 dagar om året och inte under loven. Man kan ju undra om hon fortfarande ser mig som ett litet barn. Har pratat vett med henne och sade att jag sticker härifrån och lever hellre på gatan än att behöva ha en otacksam morsa som inte ens förstår hur mycket glädje så lite som fritt-ps3 spelande kan ge. Som slutkläm sade jag att pengarna från studiebidraget ryker om hon fortfarande inte visar förståelse för hur jag tänker och vad jag har för syn på det hela, men det blir lite svårt då jag inte kan förklara detta enkelt på svenska så att hon förstår. Mitt förslag var att köpa en datorskärm med HDMI-uttag och hon ställde sig positivt till detta och med start från torsdagen kommer jag att få spela hur mycket jag vill då hon i nuläget fått en viss förståelse för att jag känner mig jävligt bitter över att höra mina polare i skolan snacka om hur de tillsammans spelade ett visst spel.

Tack till alla som har hjälpt till med förslag. De var mycket till hjälp.

Bra. Passa på att kräv ett PS4 också. Ny akärm, ny konsol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in