2013-12-13, 17:14
Medlem
Grodaifickans avatar
Tänk på mig då, jag har ett PS3 men ingen tv
Citera
2013-12-13, 17:19
Medlem
grisonges avatar
Alternativt så inser du att PS3 är för barn, och inser att man lirar games på datorn.
Citera
2013-12-13, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grisonge
Alternativt så inser du att PS3 är för barn, och inser att man lirar games på datorn.
Alternativt så inser du att personer som gör uttalanden likt dessa har alldeles för mycket smegma runt sitt ollon och borde istället för att andas frisk luft, tvingas leva i en isolerad cell för resten av sitt liv så att vanligt civilt folk inte smittas av deras dumhet.

På 90-talet och fram till början av 00-talet så skulle jag kunna hålla med om att spelen var bättre på datorer, men nu är det faktiskt konsolerna som äger marknaden vare sig du vill det eller inte.
Citera
2013-12-13, 17:23
Medlem
Inte direkt en normal morsa du har
Citera
2013-12-13, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stratakasta
något är fishy, på hans signatur är han med i en GTA san andreas klan. Så han spelar något och för att spela san andreas online måste man vara lite av en nörd/hardcore gamer
Just en konsekvens av att jag inte får lira PS3. Finns inget annat jag kan göra.
Citera
2013-12-13, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sliparn
Varför tar hon av ditt studiebidrag, om jag får fråga? Får intrycket av att din familj är underklass och bor i parabolhöghus, men har dina föräldrar verkligen så lite pengar att du inte ens får behålla dina egna? Om du är över 18 dvs och faktiskt får pengarna utbetalade till ditt eget konto.
Haha nej, vi bor i ett fint område. Ger hälften av mitt studiebidrag till morsan för att jag vill det och att hon förtjänar det.

Ska berätta för henne att de pengarna ryker om hon inte tar in det jag säger.
Citera
2013-12-13, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Du har en vecka kvar av jullovet? Ditt jullov slutar alltså den 20 dec, fyra dagar innan julafton...Går du i nån muslimsk friskola eller? När jag gick i skola så fick man då fan inte jullov förrän tidigast 3-4 dagar före jul och sen tog den slut runt 8-9 Januari som jag kom ihåg. Köp en egen TV. Då kan du väl göra precis som du vill om Ps3an också är din egen.

edit: Säg att om du inte får spela PS3 så måste du gå ut med dina kompisar och bränna bilar och skrika allah akbar
Herrejävlar, jag har tidigare sagt att jag formulerade mig fel. Givetvis börjar jullovet om en vecka och jag går i en svensk skola.
Citera
2013-12-13, 17:45
Medlem
Brodiniums avatar
Skamligt beteende. Du sitter på internet och kallar din egen morsa för hora bara för att hon inte låter dig spela på din playstation. Pinsamt. Spara lite av CSN pengarna och köp dig en egen TV som du kan spela på istället. Om ni bara har en TV i familjen och dina föräldrar kolla mycket på TV ifrån hemlandet är det kanske inte så konstigt att de inte vill att du ska sitta där o spela.
Citera
2013-12-13, 17:48
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Det verkar mest handla om att ni bråkar om att du vill koppla in din spelkonsol i hennes tv.

Men en ps3 ska väl inte kräva nåt märkvärdigt? En tjocktv borde duga och de brukar man få gratis mot avhämtning. I vart fall blir det bättre än vad du har nu.

Att du inte kommer nån vart när ni pratar fattar man ju. Det där med kulturkrocken kan du väl inte ärligen skylla på, när du inte ens kommit på själv att skaffa dig en egen tv/skärm, utan det fattar du först när du frågat på ett internetforum.

Du tycker att du gjort nåt stordåd för att du bäddat din egen säng och dammsugit. Taskig attityd. Även om du inte uttrycker dig lika illa som här bär du på en väldig ilska och förakt för din mamma, sånt lyser igenom. Gissar att du är 14-15 år, inte mer.
Citera
2013-12-13, 17:49
Medlem
Tänkte när jag läste rubriken svara med "det kanske är likabra med tanke på din svenska" (vilken förfövrigt inte är så dålig, småsaker som "på vinden" och "för morsan". Men det är förståeligt med invandrarföräldrar så vi skippar det.

Ser att du sitter mycket vid datorn, har du frågat henne vad skillnaden är? Om hon hetsar upp sig förbli lugn, och ställ frågan igen (inte på ett provocerande sätt) "snälla, bli inte arg, jag försöker bara förstå hur du tänker"?

Utan att märka det blir hon tvungen att tänka på det och inser att skillnaden inte existerar. Lycka till, och fortsätt sköta dig.
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Jag har sådan jävla lust att slå sönder henne, hon blir alltid sur för minsta lilla grej och ibland önskar jag att jag hade svenska föräldrar för jag är så jävla svensk som jag kan bli (ej etniskt) att det nästan blir en kulturkrock när jag ska kommunicera med min morsa.
Hahaha underbart.

Edit: Ser nu att det verkar handla mer om att ni bara har en TV i familjen än spelandet i sig, då är det inte så konstigt och det enda vettiga är att skaffa sig en TV. Problem solved.
Senast redigerad av hustlerinc 2013-12-13 kl. 17:53.
Citera
2013-12-13, 17:57
Medlem
shadow666s avatar
Köp en beg tv på blocket... finns massor av 28tum/32 för under 500. borde till och med du ha råd med.
Citera
2013-12-13, 18:06
Medlem
Dimaks avatar
Sluta gnälla på att han är ifrån Turkiet, han går ju ut gymnasiet och ej kriminell och vill jobba , en av de bättre invandrarna.
ONT: Du får vänta till jullovet eller så tjatar du på henne , det funkar nästan varje gång!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in