Tänkte när jag läste rubriken svara med "det kanske är likabra med tanke på din svenska" (vilken förfövrigt inte är så dålig, småsaker som "på vinden" och "för morsan". Men det är förståeligt med invandrarföräldrar så vi skippar det.
Ser att du sitter mycket vid datorn, har du frågat henne vad skillnaden är? Om hon hetsar upp sig förbli lugn, och ställ frågan igen (inte på ett provocerande sätt) "snälla, bli inte arg, jag försöker bara förstå hur du tänker"?
Utan att märka det blir hon tvungen att tänka på det och inser att skillnaden inte existerar. Lycka till, och fortsätt sköta dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
J-Ce
Jag har sådan jävla lust att slå sönder henne, hon blir alltid sur för minsta lilla grej och ibland önskar jag att jag hade svenska föräldrar för jag är så jävla svensk som jag kan bli (ej etniskt) att det nästan blir en kulturkrock när jag ska kommunicera med min morsa.
Hahaha underbart.
Edit: Ser nu att det verkar handla mer om att ni bara har en TV i familjen än spelandet i sig, då är det inte så konstigt och det enda vettiga är att skaffa sig en TV. Problem solved.