2013-12-13, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kallekulakille
När firar ni jul?
Om jullovet tar slut innan ens julen har börjat.
Förlåt, formulerade lite konstigt. Men jag menade att det bara är en vecka kvar tills jullovet börjar och att vi inte har något mer att göra studiemässigt tills dess.
Citera
Medlem
Ssadulistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Antagligen resonerar hon som sådan att hon vill ha teven för sig själv och att hon får sina psykos-damp så fort hon ser mitt PS3.
Koppla PS3an till din dataskärm?
Citera
Medlem
Halmbals avatar
Citat:
Antagligen resonerar hon som sådan att hon vill ha teven för sig själv och att hon får sina psykos-damp så fort hon ser mitt PS3.

Börja spela på dator istället, så slipper du blockera tv'n för hela familjen. Problem solved!
Citera
Medlem
BerusadeNisses avatar
Drygt läge.
Men du säger att du varit snäll och inte tagit fram den trots att du vet vart alla kablar är, så då är det ju bara att du inte är snäll och smyger fram och knycker den likt förbaskat
Citera
2013-12-13, 15:41
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Är bara arg över att andra får mer frihet än mig. Handlar inte om att jag ska nöta 14 timmar PS3. Jag kan kontrollera mig. Jag sitter framför datorn i timmar för att det inte finns något att göra, å andra sidan finns det inte ett skit att göra framför datorn heller stundtals.

Köp en egen TV eller koppla in ps3 till din datorskärm och ha på ditt rum då?
Citera
Medlem
yggdrazils avatar
Eh, va? Hur gammal är du?

Det verkar som om det är två olika saker i din trådstart, en är att din mamma blev arg och skrek utan anledning (men så har jag bara ditt ord på att du betedde dig som folk, det finns många exempel på folk som tror sig vara hövliga men som inte uppfattas så). Om det är det egentliga problemet så borde trådstarten omformuleras till att belysa det snarare än nästa punkt

Den nästa punkten är huruvida du får spela tvspel. Jag kan hålla med om att din mor inte har direkt anledning att undanhålla det (enligt dig iaf, jag känner ju inte till hennes motivering, det är bara du som skrivit), men inte är det en anledning till att gå omkring och vara arg. Att bli aggressiv över att inte få spela tvspel låter inte riktigt hälsosamt. Är det tvspelen som sådana du inte vill missa eller är det den skillnaden i behandling av skolkamraterna från deras föräldrar som upprör?

I övrigt, bor du hemma? Äger du eller din mor (eller någon annan) tvspelen i fråga? Är du myndig? Har ni formulerat någon form av överenskommelse om att inte spela under terminerna?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Då borde väl den enklaste lösningen vara att skaffa en egen TV på rummet? Även om du pluggar på gymnasiet borde du kunna gräva fram några hundralappar till en begagnad TV.
Funderar på att spara mina studiepengar och köpa en 25 tums datorskärm som jag kan spela mitt PS3 på. Problemet är att morsan tar typ hälften.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silverhajen
.

Föräldrarna måste ju få bestäma över vad som är okej och inte okej i huset.

Tycker ts ska ta en disskution med sina föräldrar och argumentera för sin ståndpunkt.
Citera
2013-12-13, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ssadulisten
Koppla PS3an till din dataskärm?

Citat:
Ursprungligen postat av Halmbal
Börja spela på dator istället, så slipper du blockera tv'n för hela familjen. Problem solved!
Har laptop men funderar på att köpa skärm för mina insparade studiepengar.
Citera
2013-12-13, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Eh, va? Hur gammal är du?

Det verkar som om det är två olika saker i din trådstart, en är att din mamma blev arg och skrek utan anledning (men så har jag bara ditt ord på att du betedde dig som folk, det finns många exempel på folk som tror sig vara hövliga men som inte uppfattas så). Om det är det egentliga problemet så borde trådstarten omformuleras till att belysa det snarare än nästa punkt

Den nästa punkten är huruvida du får spela tvspel. Jag kan hålla med om att din mor inte har direkt anledning att undanhålla det (enligt dig iaf, jag känner ju inte till hennes motivering, det är bara du som skrivit), men inte är det en anledning till att gå omkring och vara arg. Att bli aggressiv över att inte få spela tvspel låter inte riktigt hälsosamt. Är det tvspelen som sådana du inte vill missa eller är det den skillnaden i behandling av skolkamraterna från deras föräldrar som upprör?

I övrigt, bor du hemma? Äger du eller din mor (eller någon annan) tvspelen i fråga? Är du myndig? Har ni formulerat någon form av överenskommelse om att inte spela under terminerna?
Jag är bara arg över att jag har mindre frihet till skillnad från mina polare. Jag vill inte spendera mina unga dar genom att sitta och glå på flashback. Jag vill ha lite mer variation. Jag överväger snart att fan bo i skogen som protest på detta. Kanske får det min morsa att ändra uppfattning?
Citera
2013-12-13, 15:43
Medlem
ascHacks avatar
Din mor är uppenbarligen påverkad av mediernas skräckpropaganda.

Som jag ser det har du två alternativ (slå inte sönder henne)

1. Ta något som hon anser vara värdefullt eller behöver. Säg åt henne att hon får tillbaka prylen när du får spela ditt PS3. På detta viset borde hon lära sig hur man kompromissar, vilket du inte verkar ha några problem med egentligen. Tycker du har haft väldigt mycket tålamod.

2. Flytta.

När jag bodde hemma så spelade jag precis när jag ville, men det förde naturligtvis med sig att jag var tvungen att prestera bra i skolan eller skötte mig rent socialt när folk var på besök osv. Då hade hon aldrig några argument mot mig. Så länge man gör det man ska göra så ser jag inga problem med spelande, hon ska vara tacksam att du inte är en drogmissbrukare eller något annat onödigt (antar att du inte är det).
Citera
2013-12-13, 15:44
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ja, jag är 18 år och går tredje året i gymnasiet. Kalla mig looser men detta är fan unikt och jag känner mig helt värdelös att jag lottades med denna jävla hormorsa. Sedan att jag är mer svensk än turkisk gör ju fan inte saken mycket bättre.

Är bara arg över att andra får mer frihet än mig. Handlar inte om att jag ska nöta 14 timmar PS3. Jag kan kontrollera mig. Jag sitter framför datorn i timmar för att det inte finns något att göra, å andra sidan finns det inte ett skit att göra framför datorn heller stundtals.

Vilka ord du använder mot din morsa. Det låter riktigt dåligt och jag tvivlar på att du är 18 år.
Skulle du dock vara det så har du i princip rätt att göra vad du vill även om du bor hemma.

Glöm heller inte att det är säkert hon som lagar mat, städar och diskar åt dig och tvättar dina kläder,
så lite respekt bör du visa henne även om du sitter på nätet och fegar om henne.

Sen att hon inte accepterar att du inte ska spela nu under skolterminen är nog av omtanke om dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in