2013-12-13, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Din mor är uppenbarligen påverkad av mediernas skräckpropaganda.

Som jag ser det har du två alternativ (slå inte sönder henne)

1. Ta något som hon anser vara värdefullt eller behöver. Säg åt henne att hon får tillbaka prylen när du får spela ditt PS3. På detta viset borde hon lära sig hur man kompromissar, vilket du inte verkar ha några problem med egentligen. Tycker du har haft väldigt mycket tålamod.

2. Flytta.

När jag bodde hemma så spelade jag precis när jag ville, men det förde naturligtvis med sig att jag var tvungen att prestera bra i skolan eller skötte mig rent socialt när folk var på besök osv. Då hade hon aldrig några argument mot mig. Så länge man gör det man ska göra så ser jag inga problem med spelande, hon ska vara tacksam att du inte är en drogmissbrukare eller något annat onödigt (antar att du inte är det).

Citat:
Ursprungligen postat av P55
Vilka ord du använder mot din morsa. Det låter riktigt dåligt och jag tvivlar på att du är 18 år.
Skulle du dock vara det så har du i princip rätt att göra vad du vill även om du bor hemma.

Glöm heller inte att det är säkert hon som lagar mat, städar och diskar åt dig och tvättar dina kläder,
så lite respekt bör du visa henne även om du sitter på nätet och fegar om henne.

Sen att hon inte accepterar att du inte ska spela nu under skolterminen är nog av omtanke om dig.
Jag sköter mina studier och presterar, detta har min morsa fått se ända sedan högstadiet. Ändå är hon så jävla otacksam. Man kan undra om hon kan ens skillnaden på ett G och MVG eller E och A... just det som är det otursamma med att ha envisa outbildade turk-föräldrar.
Citera
2013-12-13, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Köp en egen TV eller koppla in ps3 till din datorskärm och ha på ditt rum då?
Även om jag skulle ha en egen TV och trots att hon har facit på att jag skött mina studier alla mina år så tar hon upp "tv-spel är skadligt" argumenten. Jag har sagt till henne även idag att jag inte kommer att spela 14 timmar. Jag tror problemet mer ligger i att hon vill ha teven för sig själv, så egen datorskärm tror jag skulle göra susen även för henne.
Citera
2013-12-13, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Vilka ord du använder mot din morsa. Det låter riktigt dåligt och jag tvivlar på att du är 18 år.
Skulle du dock vara det så har du i princip rätt att göra vad du vill även om du bor hemma.

Glöm heller inte att det är säkert hon som lagar mat, städar och diskar åt dig och tvättar dina kläder,
så lite respekt bör du visa henne även om du sitter på nätet och fegar om henne.

Sen att hon inte accepterar att du inte ska spela nu under skolterminen är nog av omtanke om dig.
Jag skiter i nuläget i vilka ord jag använder. Mitt tålamod börjar ta slut och jag blir så jävla arg över att hon inte förstår det jag säger. Lite den att hon inte förstår min svenska lika bra.
Citera
2013-12-13, 15:50
Medlem
Skogsvattes avatar
Vad har ni en PS3 för om den står och dammar på vinden? Är du 18+ år skall du naturligtvis flytta hemifrån om du är missnöjd med dina föräldrars uppfostringsmetoder. Kanske tillbaks till Turkiet, som ju nu i princip är ett modernt i-land med e-sportsmästare och sekularism.

Jag måste erkänna att din livssitution är något ironisk. Ännu ett mångkulturellt misslyckande. Ännu en andra generationens invandrare som hålls tillbaka i sin personliga utveckling av kulturellt oliksinnade föräldrar. Ännu ett barn som slits mellan två världar. Du vet, våra politiker i Sverige hade gärna sett att du antog en sån där mångkulturell identitet som dina föräldrar har - det bade berikat oss svenskar, menar de. Vad tycker du? För dig är det nog ganska uppenbart att du vill leva svenskt, i den kultur och det miljö som vita svenskar lever i, för dig är det nog ganska uppenbart att Sverige vore en bättre plats om alla vore som vita svenskar - men det tycker varken våra politiker eller våra journalister och opinionsbildare. Kanske vore det bättre om dessa invandrare försöker uppliva dessa mål i sina hemländer, för att göra världen till en bättre plats?

Ledsen för dessa utsvävningar. Hämta ner din jävla PS3 och be morsan dra åt helvete.
Citera
2013-12-13, 15:51
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Jag är bara arg över att jag har mindre frihet till skillnad från mina polare. Jag vill inte spendera mina unga dar genom att sitta och glå på flashback. Jag vill ha lite mer variation. Jag överväger snart att fan bo i skogen som protest på detta. Kanske får det min morsa att ändra uppfattning?
Skulle du flytta ut i skogen misstänker jag att hon skulle tro att du tappat fattningen totalt, knappast ett tecken på att ditt argument skulle vara vettigt. Av mina erfarenheter finns det mycket mer variation på Flashback än vad det finns i spelhyllan till ett PS3. Det är inte många som önskar att de spelade mer tvspel i sina unga dagar. Vad det gäller friheterna vet jag inte tillräckligt mycket för att uttala mig.
Citera
2013-12-13, 15:51
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Även om jag skulle ha en egen TV och trots att hon har facit på att jag skött mina studier alla mina år så tar hon upp "tv-spel är skadligt" argumenten. Jag har sagt till henne även idag att jag inte kommer att spela 14 timmar. Jag tror problemet mer ligger i att hon vill ha teven för sig själv, så egen datorskärm tror jag skulle göra susen även för henne.

Du sitter just nu och stirrar in i en datorskärm? Du kan inte bara koppla ditt Ps3 till det?

Har du frågat henne varför du får sitta framför datorn men inte spela PS3? De kan ju omöjligt sitta framför TVn hela dagarna.
Citera
2013-12-13, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Du sitter just nu och stirrar in i en datorskärm? Du kan inte bara koppla ditt Ps3 till det?

Har du frågat henne varför du får sitta framför datorn men inte spela PS3? De kan ju omöjligt sitta framför TVn hela dagarna.
Funderar på att fråga henne just det.

Jag har inte HDMI-uttag. Dessutom är det en laptop.
Citera
2013-12-13, 15:55
Medlem
Lecros avatar
haha men herregud, du får sitta vid datorn hur mycket du vill men inte spela PS3?? Dat logic.
Citera
2013-12-13, 15:55
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Jag sköter mina studier och presterar, detta har min morsa fått se ända sedan högstadiet. Ändå är hon så jävla otacksam. Man kan undra om hon kan ens skillnaden på ett G och MVG eller E och A... just det som är det otursamma med att ha envisa outbildade turk-föräldrar.

Jag förstår dig. Att du ska visa henne respekt och tacksamhet som andra skriver är naturligtvis viktigt, men det är inte det detta handlar om, det gör du säkert på andra sätt. Hon beter sig helt enkelt orättvist. Bara för att man bor hemma ska man inte behöva finna sig i allt.
Citera
2013-12-13, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Vad har ni en PS3 för om den står och dammar på vinden? Är du 18+ år skall du naturligtvis flytta hemifrån om du är missnöjd med dina föräldrars uppfostringsmetoder. Kanske tillbaks till Turkiet, som ju nu i princip är ett modernt i-land med e-sportsmästare och sekularism.

Jag måste erkänna att din livssitution är något ironisk. Ännu ett mångkulturellt misslyckande. Ännu en andra generationens invandrare som hålls tillbaka i sin personliga utveckling av kulturellt oliksinnade föräldrar. Ännu ett barn som slits mellan två världar. Du vet, våra politiker i Sverige hade gärna sett att du antog en sån där mångkulturell identitet som dina föräldrar har - det bade berikat oss svenskar, menar de. Vad tycker du? För dig är det nog ganska uppenbart att du vill leva svenskt, i den kultur och det miljö som vita svenskar lever i, för dig är det nog ganska uppenbart att Sverige vore en bättre plats om alla vore som vita svenskar - men det tycker varken våra politiker eller våra journalister och opinionsbildare. Kanske vore det bättre om dessa invandrare försöker uppliva dessa mål i sina hemländer, för att göra världen till en bättre plats?

Ledsen för dessa utsvävningar. Hämta ner din jävla PS3 och be morsan dra åt helvete.
Jag är enig med dig i alla punkter. Men förstår bara inte varför du tycker att jag ska åka till Turkiet? Jag har gått i relativt svenska skolor sedan förskolan, svenska polare, anammat svenska värderingar och kommer t.o.m. rösta SD. Jag kan ju knappt flytande turkiska.

Skulle utan tvekan vilja bo med svenska vita föräldrar istället. Trots att jag visat civiliserat intryck så förstår min morsa fortfarande inte vad jag menar eller vill. Hon uppfattar det fortfarande som sådan att jag kommer nöta PS3 hela natten. Hon är ej samarbetsvillig för den delen heller.
Senast redigerad av J-Ce 2013-12-13 kl. 16:00.
Citera
2013-12-13, 15:58
Medlem
kinesarsles avatar
Jag förstår inte varför man i varenda jävla tråd som handlar om problem när man bor hemma ska generera rådet "flytta". Det är ungefär som att varje gång någon frågar om råd när det handlar om relationer med tjejen få se råden "gör slut".
Citera
2013-12-13, 16:03
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Det är ungefär som att varje gång någon frågar om råd när det handlar om relationer med tjejen få se råden "gör slut".

Oftast är det ju den bästa lösningen! Kvinnor är grunden till många problem, som TS mamma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in