2013-12-13, 13:13
Medlem
Arthass avatar
Lite bakgrund:

Timbuktu (Jason Diakité) skrev en låt med Sebbe Stakset från kartellen. Bland annat så stod man upp för alla människors lika värde och rätten att få slå SD:are gul och blå. Några riksdagsmän samt talmannen tyckte det var fel budskap att föra ut när Timbuktu skulle hämta något anti-rasistpris i riksdagen. Man kan säga att det bildades två sidor där den ena hyllade Jason och försvarade "den artistiska friheten" och den andra sidan som tyckte det var lite dumt att samarbeta med Sebbe S & "hota" politiker.

Nu går det någon twitter-kampanj (#jagärjason) och en film har också släppts där bland annat Tomas Ledin och Gina Dirawi säger att "de är Jason" och viftar med pass och kräver diverse saker. http://www.youtube.com/watch?v=djpCX625CXY

Vad är eran åsikt om "kampanjen" och vad är egentligen deras mål?
Har den bärkraft fram till valet 2014 eller är det en ny "#ossalla" ?
Citera
2013-12-13, 13:36
Medlem
Hyfundans avatar
Otroligt glattigt för något så "angeläget". Deltagarna i dennna byrå-produkt framstår som viljejlösa pjäser och nästan fåniga. Tappade en liten gnutta respekt för en del där. Men kopplingen till Jason övergår min fattningsförmåga. Antar att det har med gråtandet i riksdagen att göra och inte hans våldsromantiserande. Men fattar fortfarande inte.

Angående själva PR-produkten som spelas upp: När smurfrösten med sin förvärvade förortssmurfska kommer in vid 1:20 brister jag ut i skratt. Fnisade redan vid 1:14 och Ledins utdragna indignerade "rassssisssm-öh"
Citera
2013-12-13, 15:12
Medlem
Kaoss avatar
Såg precis videon, det som slog mig var att nästan samtliga i videon är vad Erik Zsiga kallade "popvänster" i sin bok.
Citera
2013-12-13, 17:02
Medlem
NasiBoois avatar
Lika jävligt dåligt som alltid. Stärker bara mig i min övertygelse att anti-rasist är ett kodord för anti-vit. Hela det här förbannade mediadrevet mot svenskar bidrar bara till radikalisering.
Citera
2013-12-13, 17:22
Moderator
skunkensunes avatar
Medier och journalistik --> Reklam och marknadsföring
/Moderator
Citera
2013-12-13, 19:08
Medlem
Germanias avatar
det är lite putslustigt att lansera en #jagärjason-kampanj fredagen den 13:e, men hashtaggande är meningslöst. det böjade med onlinepetions, sen facebookgrupper, och nu hashtags när man ska förändra världen. vad är nästa steg, en post-it lapp på kylskåpet?
Citera
2013-12-13, 19:14
Medlem
jalmens avatar
Jag tycker talet är bra, låten med kartellen likaså.
Bob Marley säger: http://www.youtube.com/watch?v=4XHEPoMNP0I
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in