2013-12-13, 08:29
Medlem
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/s...cle18013617.ab

Citat:
MOTALA. En man i Motala blev rånad och misshandlad i sin lägenhet natten till fredagen. Klockan var strax efter två på natten när en granne slog larm efter att ha hört dunsar och rop på hjälp.

Någon som vet mer?
Citera
2013-12-13, 08:43
Medlem
Fan var det inte några veckor sedan som ett par vart rånat i Motala också? Hund stulen och allt om jag inte missminner mig.. Vad är det för jävla liten skit by?!
Citera
2013-12-13, 09:23
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OskyldigtKriminell
Fan var det inte några veckor sedan som ett par vart rånat i Motala också? Hund stulen och allt om jag inte missminner mig.. Vad är det för jävla liten skit by?!
Ja, jag minns det paret också. Vad pågår? Får man inte ens vara ifred i sitt hem?
Citera
2013-12-13, 12:28
Medlem
franges avatar
Det är inte särskilt mycket detaljer avslöjade, men en vild gissning från min sida är att det är på Ekön eller Charlottenborg iallafall, de mer "spännande" områdena.

Citat:
En person ringde polisen strax efter klockan två natten mot fredagen efter att han hört skrik från sin 34-årige grannes lägenhet.

Genom fönstret såg sedan vittnet hur fyra män flydde från platsen med stöldgods med sig, bland annat en dator, medan mannen de rånat låg kvar i lägenheten svårt misshandlad.

- Det är en anmälare som hör hur grannen ropar på hjälp och det hördes något som lät som dunsar och slag, säger vakthavande polisbefäl Torbjörn Lindkvist.

Polisen skickade ett antal patruller till adressen i Motala. När de kom dit hade 34-åringen tagit sig in till en bekant i samma hus och var i dåligt skick.

- Då fanns målsägaren hemma hos en granne, han uppgav att han blivit rånad av fyra gärningsmän i sin lägenhet, säger Lindkvist.

- Han har fått rätt rejält med stryk och har eventuellt en bruten arm.

http://www.mvt.se/nyheter/motala/?articleid=9190496
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in