2013-12-12, 20:48
Medlem
Vinonys avatar
Vill be er att dela med er av, samt att diskutera era egna erfarenheter av pessarmodellen cervixpessar.
Det finns inte mycket information på internet om hur användare upplevt att det fungerat.
Ska snart själv prova på denna metod.
Så, låt höra vad ni tycker om detta preventivmedel.
Senast redigerad av Vinony 2013-12-12 kl. 21:08. Anledning: var för mycket text tycker jag
Citera
2013-12-27, 22:20
Medlem
Jag är mycket nöjd. Har haft många sorters preventivmedel förut. Mått jättedåligt av hormoner.
Tycker det är trist med kondom. Blödde massor, samt blev gravid med kopparspiral. Av slidpessar får jag ont av metallringen. Cervixpessar är bekvämt, känns inte. Ja, det enda problemet är väl att jag ibland glömt att ta ut det efter två dagar.
Min kille kan känna att jag har det insatt, men det är inte obehagligt. Tvärtom är han innerligt tacksam över att slippa kondom, som inte heller han gillar.
Jag gillar pessargelen mycket också. Tips till alla i Stockholms Län, där är pessar kostnadsfritt för alla kvinnor oavsett hur gammal man är. Pessar är subventionerat på lite andra ställen också tyvärr inte i där jag bor. Men för mig har det varit värt det. Och jag har samma sen över tre år och det är helt okej, lite gulaktigare bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in