Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-12-16, 12:35
  #25
Medlem
Shamashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jusef
Absolut du har rätt i det, fel av mig och säga att röka var det enda administrationssättet. Men de studier jag sett använder sig endast av injektioner och om cannabis ska godkännas som medicin så är endast naturliga kannabinoider intressanta och om delar av plantan ska säljas är injektioner inte möjliga.

Onekligen är det ett intressant område men jag tror personligen att om man vill vinna mark i att få cannabis lanserad som medicin så är det bättre att yrka på lindring av mentala åkommor än fysiska sådana.

Är i min mening också ett intressant område. Men varför hellre psykiska än fysiska?
Nästan allt fysiologiskt man tittar på är cannabinoider involverade i.
Citera
2013-12-21, 23:17
  #26
Medlem
Mollips avatar
Ingen aning om hur lagarna ska tolkas om dom korsar varandra?Sativex är godkänt som läkemedel i Sverige och det är "destillerat" Cannabis i sprayform.I Finland var det visst en doktor som kämpade som fasen för att få äkta Cannabis godkänt som medicin.Dom blåvita har inte samma moralmaffia som vi fast det satt hårt åt ändå men det gick ju bra för dom.Hyvää soumi!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback