2013-12-12, 16:43
Medlem
Hall dr..

Tnkte ge en julklapp till min bror som ker till London helgen 7-9nde februari.. Han vill se Tottenham - Everton matchen den 9nde men tnkte g till biljettluckan fr att se om de finns biljetter p plats..

N istllet fr att chansa tnkte jag ge tv biljetter i julklapp men om man ska kpa direkt via BPL sidan / lagets sida sida s mste man vara medlem och den som betalat/bokat biljetterna mste hmta ut dem sjlv vid arenan, allts jag... Vad jag frsttt s kostar det 50pund att bli rsmedlem p sidan fr att kpa direkt via sidan..

S gr det att hitta endast matchbiljetter utan att priserna trissas upp till 1000-2000sek?

Tacksam om ngon som gjort ngon liknande vill hnvisa mig till hur jag ska lsa detta.. // Thomas
Citera
2013-12-12, 16:46
Medlem
pellesvansloess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pr0ty
Hall dr..

Tnkte ge en julklapp till min bror som ker till London helgen 7-9nde februari.. Han vill se Tottenham - Everton matchen den 9nde men tnkte g till biljettluckan fr att se om de finns biljetter p plats..

N istllet fr att chansa tnkte jag ge tv biljetter i julklapp men om man ska kpa direkt via BPL sidan / lagets sida sida s mste man vara medlem och den som betalat/bokat biljetterna mste hmta ut dem sjlv vid arenan, allts jag... Vad jag frsttt s kostar det 50pund att bli rsmedlem p sidan fr att kpa direkt via sidan..

S gr det att hitta endast matchbiljetter utan att priserna trissas upp till 1000-2000sek?

Tacksam om ngon som gjort ngon liknande vill hnvisa mig till hur jag ska lsa detta.. // Thomas

Hej! Mig veterligen gr det inte att kpa biljetter online om du inte r medlem i klubben ifrga.
Det billigaste alternativet fr att g p fotboll i England r att kpa i lucka, dock kan det ju i detta fall vara svrt att f biljett p plats d det r en relativ toppmatch i Premier League.

Du kan ju alltid bli medlem i din brors namn och kpa tv biljetter? p det sttet fr han ju ett medlemskap i klubben ocks, och ni lser problemet med att det r bestllaren som mste hmta ut biljetterna.

EDIT: sjlvklart gr det att kpa biljetter online utan medlemskap i klubben, men d via resebolag som lgger p en saftig summa.
Senast redigerad av pellesvansloes 2013-12-12 kl. 17:01.
Citera
2013-12-14, 02:05
Medlem
Att kpa i lucka r nog ingen bra id eftersom matchen av allt att dma kommer att bli slutsld.

Om du klickar runt p Tottenhams hemsida kan du se att det finns tre stt att kpa officiella matchbiljetter ver ntet.

Du kan bli gratismedlem i Tottenhams supporterklubb One Hotspur p hemsidan. Som gratismedlem kan du sedan kpa biljetter nr de kommer ut till General Sale, dvs efter att alla guldmedlemmar etc ftt kpa sina biljetter. Biljetterna till Evertonmatchen slpps till General Sale den 19 december.

Till hgprofilsmatcher r detta alternativ bara att glmma men till Everton kan det funka med lite tur, jag har sjlv kpt biljetter p detta vis till en match mot Everton och en mot Aston Villa. De platser som finns kvar r ofta uppe i hrnet p Upper West, men eftersom White Hart Lane r en ganska kompakt arena r det nd bra biljetter. Biljetterna kommer kosta 52-58 pund. Bli inte rdd fr restricted view-biljetter heller, de relativt tunna pelarna r inte i vgen s mycket som man tror.

Det andra alternativet som jag testade till Arsenalmatchen i vras r deras Match Break-paket som sljs via samarbetet med Thomas Cook. D kper du matchbiljett plus minst en hotellnatt. Just nu finns paket att kpa till Evertonmatchen fr 129 pund. Du kommer ven hr mest troligt hamna i hrnet p Upper West. Tyvrr finns det ganska f och inte srskilt centrala hotell att vlja mellan.

Det tredje alternativet som r nytt fr ssongen r det nya samarbetet med Stubhub, dr ssongsbiljettinnehavarna kan slja verfldiga biljetter till vilka priser de vill. Jag testade detta till hstens Chelseamatch och fick en riktigt schysst biljett p tionde raden vid mittlinjen fr 126 pund. Nackdelen hr r att de flesta bara sljer enkelbiljetter, och de som har tv i rad knner till vrdet av dem. Till Chelseamatchen hittade jag bara en person som slde tv sten bredvid varandra, till det ntta priset 500 pund styck.

Biljetterna p Stubhub fr bara lggas ut nr matchen har blivit slutsld p Tottenhams hemsida, s kika in typ nr matchen har gtt till General Sale fr att se vad som finns. Hr kan man ven vara kylig och vnta till alldeles innan matchen, till sndagens match mot Liverpool finns just nu singelbiljetter ute fr drygt 50 pund och dubbelbiljetter fr drygt 120 pund styck.

Till alla tre alternativ br det inte vara ngra problem att boka i din brors namn men uppge dina egna betalningsuppgifter. Om du kper biljetter via General Sale br du dessutom kunna f biljetterna hemskickade till dig s att du kan sl in dom i ett fint paket och kunna ge till din bror, i alla fall till nyr.

Som en sista remark antar jag att din bror hller p Tottenham, det r en big no no att kpa biljetter p detta stt och sedan spatsera runt i sin Evertontrja.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in