2013-12-12, 16:43
Medlem
Hallå där..

Tänkte ge en julklapp till min bror som åker till London helgen 7-9nde februari.. Han vill se Tottenham - Everton matchen den 9nde men tänkte gå till biljettluckan för att se om de finns biljetter på plats..

Nå istället för att chansa tänkte jag ge två biljetter i julklapp men om man ska köpa direkt via BPL sidan / lagets sida sida så måste man vara medlem och den som betalat/bokat biljetterna måste hämta ut dem själv vid arenan, alltså jag... Vad jag förstått så kostar det 50pund att bli årsmedlem på sidan för att köpa direkt via sidan..

Så går det att hitta endast matchbiljetter utan att priserna trissas upp till 1000-2000sek?

Tacksam om någon som gjort någon liknande vill hänvisa mig till hur jag ska lösa detta.. // Thomas
Citera
2013-12-12, 16:46
Medlem
pellesvansloess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pr0ty
Hallå där..

Tänkte ge en julklapp till min bror som åker till London helgen 7-9nde februari.. Han vill se Tottenham - Everton matchen den 9nde men tänkte gå till biljettluckan för att se om de finns biljetter på plats..

Nå istället för att chansa tänkte jag ge två biljetter i julklapp men om man ska köpa direkt via BPL sidan / lagets sida sida så måste man vara medlem och den som betalat/bokat biljetterna måste hämta ut dem själv vid arenan, alltså jag... Vad jag förstått så kostar det 50pund att bli årsmedlem på sidan för att köpa direkt via sidan..

Så går det att hitta endast matchbiljetter utan att priserna trissas upp till 1000-2000sek?

Tacksam om någon som gjort någon liknande vill hänvisa mig till hur jag ska lösa detta.. // Thomas

Hej! Mig veterligen går det inte att köpa biljetter online om du inte är medlem i klubben ifråga.
Det billigaste alternativet för att gå på fotboll i England är att köpa i lucka, dock kan det ju i detta fall vara svårt att få biljett på plats då det är en relativ toppmatch i Premier League.

Du kan ju alltid bli medlem i din brors namn och köpa två biljetter? på det sättet får han ju ett medlemskap i klubben också, och ni löser problemet med att det är beställaren som måste hämta ut biljetterna.

EDIT: självklart går det att köpa biljetter online utan medlemskap i klubben, men då via resebolag som lägger på en saftig summa.
Senast redigerad av pellesvansloes 2013-12-12 kl. 17:01.
Citera
2013-12-14, 02:05
Medlem
Att köpa i lucka är nog ingen bra idé eftersom matchen av allt att döma kommer att bli slutsåld.

Om du klickar runt på Tottenhams hemsida kan du se att det finns tre sätt att köpa officiella matchbiljetter över nätet.

Du kan bli gratismedlem i Tottenhams supporterklubb One Hotspur på hemsidan. Som gratismedlem kan du sedan köpa biljetter när de kommer ut till General Sale, dvs efter att alla guldmedlemmar etc fått köpa sina biljetter. Biljetterna till Evertonmatchen släpps till General Sale den 19 december.

Till högprofilsmatcher är detta alternativ bara att glömma men till Everton kan det funka med lite tur, jag har själv köpt biljetter på detta vis till en match mot Everton och en mot Aston Villa. De platser som finns kvar är ofta uppe i hörnet på Upper West, men eftersom White Hart Lane är en ganska kompakt arena är det ändå bra biljetter. Biljetterna kommer kosta 52-58 pund. Bli inte rädd för restricted view-biljetter heller, de relativt tunna pelarna är inte i vägen så mycket som man tror.

Det andra alternativet som jag testade till Arsenalmatchen i våras är deras Match Break-paket som säljs via samarbetet med Thomas Cook. Då köper du matchbiljett plus minst en hotellnatt. Just nu finns paket att köpa till Evertonmatchen för 129 pund. Du kommer även här mest troligt hamna i hörnet på Upper West. Tyvärr finns det ganska få och inte särskilt centrala hotell att välja mellan.

Det tredje alternativet som är nytt för säsongen är det nya samarbetet med Stubhub, där säsongsbiljettinnehavarna kan sälja överflödiga biljetter till vilka priser de vill. Jag testade detta till höstens Chelseamatch och fick en riktigt schysst biljett på tionde raden vid mittlinjen för 126 pund. Nackdelen här är att de flesta bara säljer enkelbiljetter, och de som har två i rad känner till värdet av dem. Till Chelseamatchen hittade jag bara en person som sålde två säten bredvid varandra, till det nätta priset 500 pund styck.

Biljetterna på Stubhub får bara läggas ut när matchen har blivit slutsåld på Tottenhams hemsida, så kika in typ när matchen har gått till General Sale för att se vad som finns. Här kan man även vara kylig och vänta till alldeles innan matchen, till söndagens match mot Liverpool finns just nu singelbiljetter ute för drygt 50 pund och dubbelbiljetter för drygt 120 pund styck.

Till alla tre alternativ bör det inte vara några problem att boka i din brors namn men uppge dina egna betalningsuppgifter. Om du köper biljetter via General Sale bör du dessutom kunna få biljetterna hemskickade till dig så att du kan slå in dom i ett fint paket och kunna ge till din bror, i alla fall till nyår.

Som en sista remark antar jag att din bror håller på Tottenham, det är en big no no att köpa biljetter på detta sätt och sedan spatsera runt i sin Evertontröja.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in