• 1
  • 2
2013-12-11, 23:54
Medlem
Jag har fått jobb på Malta med typ 75 000:- i månaden. Priserna verkar humana på ön, så kanske kan jag spara en slant.
Dock lär det gå mycket pengar för att roa sig, då Malta inte direkt är ett kul ställe.

Som jag förstår det är skatten 0% på första 85 000. Sen 15% på slantar från 85 till 150.
Sen börjar det stegra och då blir det plötsligt nästan svensk nivå, typ 25% och sen 35% på sista 500k.

Ryktet säger att man kan få 15% flat rate och det borde vara vinst för mig.
Någon som vet?
Någon med erfarenhet från ön som vet vad man kan göra där?
Hur är prisbilden? Lagarna?
Citera
2013-12-12, 00:09
Medlem
ManJuices avatar
Får man fråga vad du har för jobb för att tjäna så mycket?
Citera
2013-12-12, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Får man fråga vad du har för jobb för att tjäna så mycket?

Jag har ju inte jobbat än, i och med att jag inte tackat ja än :).
Citera
2013-12-12, 00:17
Medlem
gandhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Jag har ju inte jobbat än, i och med att jag inte tackat ja än .

Har du någon form av autism måhända?
Citera
2013-12-12, 00:20
Medlem
archeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Jag har ju inte jobbat än, i och med att jag inte tackat ja än .

Du måste väl ändå veta vad för typ av jobb det rör sig om. Du kan ju inte bara titta på lönen och acceptera det. Kanske är nåt hemskt tråkigt jobb som inte ens är värt pengarna?
Citera
2013-12-12, 00:22
Medlem
Ts har blivit pålurad ett säljjobb av en användare på flashback som lovat han guld och gröna skogar.

Kanske bättre att placera tråden i ekonomi
Citera
2013-12-12, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av archeon
Du måste väl ändå veta vad för typ av jobb det rör sig om. Du kan ju inte bara titta på lönen och acceptera det. Kanske är nåt hemskt tråkigt jobb som inte ens är värt pengarna? ;)

Jobbet är inom mitt föredragna område och dessutom i en sektor som intresserar mig.
Så både uppgifterna och näringen är jag bekant med och förtjust i. Så den biten är jag helt lugn med.

Frågeställningen rör alltså om man kan få flat rate på 15% istället för stegrande skitskatt.
Citera
2013-12-12, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Ts har blivit pålurad ett säljjobb av en användare på flashback som lovat han guld och gröna skogar.

Kanske bättre att placera tråden i ekonomi

I händelse av att flashback inte kan uppbringa en enda person som haft ett ok jobb på ön så finns det säkert någon ekonom som kan det internationella.
Som jag har förstått det så ska vissa bolag ha möjlighet till 15% från krona 1, avhängt på lite olika saker.
Citera
2013-12-12, 07:05
Medlem
Pope666s avatar
Jag har en kompis som arbetar på Malta. Han säger att det är heeeelt okey, dock är han högavlönad och har väl en månandsikomst på 4-450 000 kr månaden ( men du kanske är nyexaminerad ts?).

Han har flat rate. Han har dock kontakter, snackade lite med högt uppsatta politiker o tjänstemän ( kan inte säga vilka!).

kompisen har en strandvila och har typ sex med vackra kvinnor, tar en drin vid poolen, åker över till Italien när han vill shoppa/göra annat, men chillar mycket på maltas cafeer och uteliv.

Har du fler frågor ts?
Citera
2013-12-12, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Jag har en kompis som arbetar på Malta. Han säger att det är heeeelt okey, dock är han högavlönad och har väl en månandsikomst på 4-450 000 kr månaden ( men du kanske är nyexaminerad ts?).

Han har flat rate. Han har dock kontakter, snackade lite med högt uppsatta politiker o tjänstemän ( kan inte säga vilka!).

kompisen har en strandvila och har typ sex med vackra kvinnor, tar en drin vid poolen, åker över till Italien när han vill shoppa/göra annat, men chillar mycket på maltas cafeer och uteliv.

Har du fler frågor ts?
A men min vän har tre lyxhundar också i sin villa.
Dessutom varsin personliga hundskötare till varje hund.

Tydligen arbetar han bara 75% också.

Ts: ja enligt min vän som drar in flera miljonerrrr om året kan man... Göra det du efterfrågar. Dock får du ta tag i det själv då det inte sköts automatiskt!
Citera
2013-12-12, 11:35
Medlem
hrghs avatar
Jag misstänker att TS är lurad. Eller kriminell. Men troligtvis lurad.
Citera
2013-12-12, 11:38
Medlem
hrghs avatar
Jävlar vad FB-dasen spökar i det här underforumet förresten.

Var nöjd med era 20k brutto.
Senast redigerad av hrgh 2013-12-12 kl. 11:40.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in