2013-12-11, 23:31
Medlem
Jag hitta inget om det här och hoppas jag är på rätt del.
Jag har länge undrat varför kanal loggan ni vet tex tv3, tv4 etc jämt tas bort precis innan när reklamen börjar?! Vill inte kanalerna förknippas med reklamen eller vad är frågan, för nästan alla kanaler gör så.
Ingen som reagerat på det? Har tom lyckats lura vänner och bekanta som inte lika uppmärksamma, "jaha nu börjar reklamen" "hur visste du det?". Men glor man på nån film på t ex tv4 försvinner tv4loggan från hörnet och efter ett par sekunder blir det just reklamavbrott!
Citera
2013-12-11, 23:36
Medlem
Det är inget som TV4 t.ex äger väl? Dem äger rättigheterna till programmen de sänder osv, men inte till annonsörerna som står för reklamen?

TV4 tjänar ju pengar på att t.ex Pampers gör reklam för blöjor på deras kanal.
Senast redigerad av Schlampa 2013-12-11 kl. 23:38.
Citera
2013-12-12, 02:16
Medlem
Kongruensbojds avatar
Enda undantaget har väl varit MTV, där loggan alltid var närvarande, även under reklamen. Har dock inte glott på den skitkanalen på flera år, så någon får gärna dubbelchecka.

Ev. kan Eurosport vara en kandidat också.
Citera
2013-12-12, 03:58
Medlem
-haschmarinad-s avatar
hatar att det blir så. sjukt jobbigt närman inte har koll på vilken kanal som ligger på vilket nummer och det är reklam på hälften. det blir meckigt att navigera!
Citera
2013-12-12, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlampa
Det är inget som TV4 t.ex äger väl? Dem äger rättigheterna till programmen de sänder osv, men inte till annonsörerna som står för reklamen?

TV4 tjänar ju pengar på att t.ex Pampers gör reklam för blöjor på deras kanal.
Nä visst, men vad har det egentligen med rättigheter göra och nog måste reklammakarna ha gett tillstånd. Är det nåt som lever kvar från analoga tiden dvs reklam ja då ska inte kanalinstallatören veta vilken kanal det är typ eller att man är hos någon annan och inte vet var kanalerna ligger att man ska glo igenom hela reklamramsan. Men knappt av värde idag då det tack o lov finns epg och kanalinfo på digitala kanaler! Dessutom verkar det vara våra "nordiska" kanaler som gör så för har en hel del utländska kanaler (har parabol med flera satteliter) där de har kvar kanal loggan ev förmörkar kanalloggan en aning (eller gör en färglogga till en svartvit logga, det också mysko i för sig varför) men den finns kvar där under hela tiden när reklamen går!
Citera
2013-12-12, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -haschmarinad-
hatar att det blir så. sjukt jobbigt närman inte har koll på vilken kanal som ligger på vilket nummer och det är reklam på hälften. det blir meckigt att navigera!
Ja visst är det så och det är nog enda "vettiga" anledningen jag hittar på varför det görs så. Men gäller väl knappast i dagens digitala där du har kanalnamnet på kanalinfot. Okej det finns ju analog tv hos comhem etc. Dessutom borde väl kanalerna vilja ha sin logga där. Reklam är ju en intäkt men när det gäller våra nordiska kanaler är det ju största delen av pengarna som kommer från abbonenter! Tv3, Kanal 5, 7, 8 osv är ju inga gratiskanaler även om ni som bor i hyreshus brf kanske har dessa "gratis" så är det hyresvärden/föreningen som betalar dessa. Tv4 och tv6 är visserligen okodade och gratis. Men indirekt får ju även dessa stor del pengar från abbonenter då tv4 ägs av tv4 gruppen och tv6 av Viasat.
Citera
2013-12-12, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Enda undantaget har väl varit MTV, där loggan alltid var närvarande, även under reklamen. Har dock inte glott på den skitkanalen på flera år, så någon får gärna dubbelchecka.

Ev. kan Eurosport vara en kandidat också.
Jag tänkte också på dessa kanaler när det gäller våra "nordiska" och i den meningen borde ju gälla samma villkor för alla kanaler och det är just därför man undrar extra. Visst är ingen nordisk ägare till dessa och det är därför man tänker också att det är kanalernas egna ide ta bort loggan, loggan finns ju inte ens när de gör reklam om sina egna program eller får mtv och Eurosport mindre reklamintäkter?? Har för mig även Cartoon network kör sin logga 24/7. I det här avseendet är Amerikaner mer vettiga! Varför ens ha en kanallogga när man tar den bort titt som tätt ta bort eländet från även programmen, vi har ju epg mm idag på digitala tiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in